Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 18081 til 18100 af 48880
-
New Zealand ( The Cabinet) og (House of Representatives)
ForumindlægHAAAAASTER!!!!! Vi har projekt uge om New Zealand's politik, men jeg ved ikke hvad forskellen på disse 2 ting er : The Cabinet og The House of Representatives Det ville være virkelig godt hvis nogle af jer gad at svare.!! :D TAK PÅ FORHÅND. -
Yacoubians hus
ForumindlægHJÆLP!! Er der nogle der har læst ''Yacoubians hus'' eller er jeg så heldig at nogle har analyseret bogen på enten den ene eller den anden vis? Den kan jo analyseres med udgangspunkt i mange aktuelle emner som kvinder, politik, religion osv.. Men er der nogen der har noget analy... -
finans og pengepolitik
Forumindlægkan man godt føre en lempelig finanspolitik, og samtidig føre en stram pengepolitik? formålet skulle være, at få flere folk til at se det kan betale sig at arbejde, ved at betale mindre i skat, og få højere rente til deres opsparing. eller er der en anden politik som gør det mere attraktiv ... -
Økonomi
ForumindlægJeg skal i min større skriftlige opgave diskutere, i hvilket omfang de økonomiske politikker virker efter hensigt.\n\nEr der en herinde der kan komme med nogle gode råd, og evt. et link til en hjemmeside hvor dette emne er beskrevet?\n\nPå forhånd tak! -
HASTER---HJÆLP
ForumindlægHej alle sammen Jeg har brug for hjælp til finde noget kort og konkret om kvindernes stilling i samfundet med særlig fokus på deres situation og rettigheder, hvad angår uddannelse, arbejde og politik i 1880-tallet. Jeg ville også spørge, om der er nogen, der lagt en opgave/projekt om kvinder ind ... -
Vejen ud af bander
Forumindlæg1- Hvorfor melder man sig ind i bander? 2- Hvad opnår man ved at være medlem af en bande? 3- Hvordan er hverdagen for et bandemedlem? 4- Hvad konsekvenserne for samfundet? 5- Hvad er konsekvenserne for medlemmerne som ville melde sig ud? og hvilke muligheder for hjælp findes der? ... -
HJÆLP! HASTER!!!
ForumindlægVi er tre folkeskoler der absolut ikke kan finde noget om USA's politik. Eller jeg sidder alene da de andre hellere ville til fodbold. Det skal ikke være ret meget, men det er virkelig svært at finde noget brugbart. Hvis i har nogle links, fakta eller hvad der kan bruges, vil i så ikke sende ... -
Hjælp til opbygning
ForumindlægHey.Jeg går på HTX og er igang med en teknologirapport om børn, men vores lære er ligesom en politiker. Man spørger om én ting og får et andet svar tilbage..Så jeg vil gerne vide hvordan man opstiller sådan en teknologirapport. Altså hvilke punkter. Og hvis der ikke findes en bestemt måde at opst... -
værdilinjen og den kulturelle kode
ForumindlægHejsa :) Er der nogen, der kan fortælle mig hvad værdilinjen går ud på indenfor politik? I forbindelse med mit AT skal jeg inddrage værdilinjen, da jeg skal se hvor DF og Det Radikale Venstre står i forbindelse med integration. Det ligger naturligvis i hver sin ende, men forstår den alligevel ikk... -
Venstres Holdning til pengepolitik
Forumindlæghey all kan nogen hjælpe mig.. sidder sidder fast i en lille opgave. om penge politik hvad er parti Venstres Holdning til Pengepolitik? pzzzzzzzzz kan nogen fortælle mig det.. jeg ledt meget .. men fandt intet måske kan noget fortælle mig.. TAK på forhånd -
Boligpolitik i 60'erne
ForumindlægHvordan så boligpolitiken helt præcist ud i 60'erne, og hvad betød den politik for hhv. lejere og ejere?Så vidt jeg har forstået, førte man en skattepolitik, der tilgodeså ejerne, frem for lejerne. Og - Desuden flyttede folk i egne boliger, fordi det almene boligbyggeri havde problemer med fo... -
Velfærds- eller samfundsmodel
ForumindlægHej Jeg skal bruge en samfundsmodel til en opgave om Bolognaprocessen/ uddannelse i Europa i forbindelse med mit masterprojekt. Jeg ville have brugt Esping-Andersens velfærdsmodel, men min vejleder synes, den er for gammel (den er fra 1990). Jeg laver en komparativ analyse af universitetsudd... -
Filosofileksilon sælges
ForumindlægPolitikens Filosofi leksikon sælges. Bortset fra et par overstregninger med en highlighter hist og her, er bogen i rigtig god stand. Prisen er 150 kr ved afhentning, ved forsendelse tillægges en porto på ca. 40 kr. Ring på 22 58 98 11 eller skriv en mail til [email protected]. Stine -
romerske kejsere
ForumindlægHejsa:) jeg skal lave 3.G's opg. om romerriget med henblik på de romerske kejsere, hær, politik osv. tænkte på om jeg evt. kunne tage to kejsere og sammenligne, da det ellers vil blive for meget, da der var så mange. den ene ville nok være Augustus.. Octavius, hvem kunne den anden være? en s... -
Inspiration til søgekriterier for at finde avisartikler om KKK i 1900-1970
ForumindlægJeg har søgt og søgt og søgt på biblioteket og på deres online database biblioteket.dk, men jeg kan ikke finde ret meget. Nogle forslag til hvad jeg skal søge på for at finde avisartikler om KKK, politikken omkring de sorte eller om raceforfølgelsen i 1900-1970? Jeg takker med håndkys for hjælpe... -
Engelsk opgave - usa og religion
ForumindlægHej alle. For længe siden fandt jeg herinde en opgave om USA. Den handlede om hvordan religion (the evenagelicals) påvirkede usa's politik og den diskuterede også om de rigtigt var frie når de var så religiøse. Men nu er det sådan at jeg ikke kan finde opgaven, og jeg tænkte om det var nog... -
beslutningsprocesser
ForumindlægHej. Jeg ved, at der er to former for parlamentarisme. Den negative, som siger at regeringen ikke må have et flertal mod sig, og den positive der siger, at regeringen skal have et flertal bag sig. Mine spørgsmål lyder: - Hvordan har positiv eller negativ parlamentarisme indflydelse på måd... -
2. verdenskrig
ForumindlægHvem blev Versailles-traktaten skrevet og bestemt af? jeg har skrevet følgende: Versailles freden blev skrevet og bestemt af George Clemenceau(fransk politiker), Woodrow Wilson(USA’s 28. præsident) og David Lloyd George(Storbritanniens minister). -
AT UTØYA
ForumindlægHej Allesammen. Jeg har valgt at skrive om utøya i fagene historie og psykologi. I psykologi vil jeg komme ind på ondskabsteorier, og i historie vil jeg komme ind på samfundets betydning for breivik. at han er historieskabt. Men hvad synes i jeg præcis skal komme ind på? føler ikke det er... -
Irak krigen
ForumindlægHar tænkt over det hele tiden, hvornår kommer der fred i irak? Mit bud er, at Irak vil aldrig komme til at se ud som den så, da Saddam Hussein levede og var præsidenten.. andre kommetarer til denne debat? så kom med dem fordi jeg elsker at diskutere politik.. heh Tak på forhånd :)
