Søgning på: analyse af vædderen. Resultater: 18101 til 18120 af 23784
-
Analysemodel af tale?
ForumindlægArgh, jeg sidder med dansk/historie opgave som skal afleveres på fredag. Jeg skal analyserer en tale af Hitler. Det eneste jeg ved jeg skal gøre er, at bruge logos, patos og etos.. Men der er vel meget mere man kan gøre? Nogen der har en model over det, kan nemlig ikke rigtig finde det på nettet... -
politologi
Forumindlægsidder lige med den her spørgsmål, jeg ved ikke ret meget om CO2 udslip og klima problemer. tænkt på om i har en ide til at hvordan man kan starte med at besvare spørgsmålet. Analysere og forklare udformningen af de vestlige landes strategier for begrænsning af CO2 udslip med udgangspunkt i poli... -
Er det besjæling eller personifikation
ForumindlægHej. Jeg er ved at lave en stilistisk analyse af J.P Jacobsens "Af to verdener". Jeg er dog lidt i tvivl om dette er besjæling eller personifikation? Jeg har markeret det i teksten: "Salzach er ingen munter flod, og der ligger en lille landsby paa dens østre Bred, der er meget tr... -
Forskel på distributionskæde- & kanal
ForumindlægHej SP. Jeg kan ikke helt forstå forskellen / sammenhængen mellem distributionskæden- og kanalen - hverken praktisk eller teoretisk. Jeg forstår, at de begge omhandler, hvordan produktet kommer fra producent til slutbruger, dertil at man kan beskrive, analyserer og vurdere, m.m. hvordan dette gø... -
Hvilken metode har jeg brugt?
ForumindlægJeg har stillet et redegørende spørgsmål som lyder: Hvordan reagerede menneskene på pesten i 1348, og hvordan reagerede menneskene på AIDS i 80'erne? Jeg har så fundet ud af hvilke handlinger de fortog sig ud fra forskellige hjemmesider. Men hvilken metode har jeg brugt? eller hvilken kan ... -
kost
Forumindlæghey guys! well! jeg er igang med, en kost analyse i nv! Jeg er nu nået til punktet diskussion, og der har jeg et spørgsmål det lyder således" hvilket funktioner har de? og dette spørgsmål er, i forhold til hvad der indeholder i mad. Men det er jo selfølgelig de 3 hovedgrupper. kulhydrat, ... -
Kilder til forbrug og identitet? SRP
ForumindlægJeg skal snart til at begynde på min SRP, og jeg har valgt emnet: Forbrug og identitets dannelse i det senmoderne samfund. Fagkombi: Samf+Eng Til dette står jeg og mangler tekster. Gerne engelske tekster, som kan analyseres. Samfundsmæssige artikler kunne også være nyttige. Hvis der sidder... -
Biologi Rapport
ForumindlægHej folk :-) Er der nogle der ville være så hjemsomme at tage et kig på min biologi rapport, som omhander om at analysere ens eget kostforbrug :-) den skal afleveres her om 2 dage:-) jeg har aldrig selv lavet en biologi rapport, defor er jeg lidt ny når det omhander om rapporter, og så er jeg... -
Hvad er digtets budskab
ForumindlægHej allesammen :) Jeg har fået som lektie at jeg skal svare på nogle spørgsmål men jeg kan ikke forstå det ene. Jeg håber du vil hjælpe mig Hvem afsender digtets budskab? Det er noget med en analyse af i danmark er jeg født, som vi er i gang med. :) Mvh Jens -
PELS!!!
Forumindlægyo wo, seje mennesker!! skal analyse en novelle der hedder "Pels" af Merete Pryds Helle, og er der nogen der har skrevet om den, eller kender etc.? -har virkelig brug for hjælp, hastigt, da jeg slet ikke kan komme igang med den. den er MØGsvær! :O anyways, heeeeelp! QnUzZr Oq Kyzh (h... -
Empirisk formel?
ForumindlægHej, Jeg har fået en opgave hvor jeg skal bestemme den empiriske formel ud fra disse oplysninger: Ved analyse af et stof finder man, at det indeholder 48,6% C, 8,2% H og 43,2% O. a) hvad er stoffets empiriske formel? Har siddet med denne opgave i lang tid og er ikke kommet nogle vegne. Håber... -
HO - franske revolution og demokrati
ForumindlægHej alle sammen!! Jeg skal snart til at skrive HO (historieopgave) og jeg har valgt emnet: Den franske revolution og vejen til demokrati i Danmark. Jeg vil bare utrolig gerne ha hjælp med min problem formulering!! Jeg skal have et redegørende, analyserende og diskuterende spørgssmål! ... -
En god SRP-opgave ?
ForumindlægHej Jeg vil geren vide, hvordan man laver den bedste SRP-opgave. --> Hvordan kan man får de to fag (bioteknologi og idehistorie) til at overlappe med hinanden. ---> Hvad skal man analysere i bioteknologi-delen? --> Skal man redegøre for et stof, som ligger på et hø... -
Postmodernisme
ForumindlægHejsa! Jeg har fået til opgave at lave en kort analyse af 3 stykker beklædning der er typisk postmodernistisk. Jeg har nogenlunde fat i hvad postmodernisme er, men er helt på bar bund når det kommer til at finde postmodernistisk beklædning. Håber nogen kan hjælpe eller give mig et prej om hvad ... -
Noder til MC Einar
ForumindlægHej alle Jeg skriver SRP i dansk og musik, og skal undersøge Dansk Hiphops udvikling, og vil derfor efterlyse: Er der nogle der har skrevet nodepartitur til en af de første sange med MC Einar, som har lyst til at dele det? Derudover, kunne jeg godt tænke mig noder til enten Suspekts nye album, el... -
Prostitutionsdokumentar til brug i SRP
ForumindlægJeg skal skrive om legalisering kontra kriminalisering i min SRP i dansk og samf. I danskdelen vil jeg rigtig gerne analysere en dokumentarfilm, der har fungeret som et indlæg i debatten - den skal altså gerne være subjektiv. Men alt jeg kan finde, handler om menneskehandel, og det er ikke det, j... -
DHO
ForumindlægJeg er i gang med DHO og har valgt at skrive i dansk. Jeg har skrevet om modernisme og eksistentialisme samt analyseret 2 digte af Peter Seeberg. Nu mangler jeg et perspektiverings digt af en anden forfatter, skrevet i modernistisk stil fra 1960'erne -
Haster!
ForumindlægJeg har en aflevering til i morgen hvor jeg skal analyser og fortolke digtet " Keed af Verden, og Kier ad Himmelen". jeg skal også komme ind på tiden, altså perioden den er fra men jeg kan ikk finde ud af hvilket årstal den er fra og om det er romantikken eller barokken. håber der er no... -
Hjælp til sætningsanalyse
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe med sætningsanalyse? Synes det er svært, hvis hvert ord skal analyseres. Det drejer sig om denne sætning: Livet var mere entydigt for østtyskerne før murens fald, men samtidig blev muren symbolet på livets begrænsninger. Her er hvad jeg har fundet ud af in... -
Brevbæreren af Charlotte Weitze
ForumindlægHmm... skal lave analyse af romanen Brevbæreren af Charlotte Weitze og tænkte på om der er nogen som kender til den og kan hjælpe lidt. Det jeg har problemer med er omkring eventyrs-trækkene i romanen. som fx hvilke kendte eventyr Brevbæreren minder om. og hvilke kendte eventyrtræk der beskrives ...
