Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 18101 til 18120 af 23766
-
Bæredygtig energiforsyning på lokalt og global plan
ForumindlægHej Min gruppe og jeg har været så (u)heldige, at have trukket emnet bæredygtig energiforsyning på globalt og lokalt plan. Vi ville lige høre, om I havde nogle forslag til et underemne, problemformuleringer/problemstillinger og nogle arbejdsspørgsmål? Det skal både indeholde fysik/kemi, biologi o... -
Noter og henvisninger i naturvidenskab?
ForumindlægSidder i øjeblikket med SRP i kemi og fysik og undrer mig lidt over hvordan man laver referencer og litteraturhenvisninger. I dansk/historie har jeg sat en fodnote, og nederst på siden skrevet efternavnet og årstallet på forfatteren, såvel som årstallet. Eksempel1 1: Svendsen (1992), s. 21-23 K... -
Figurer i SRP?
ForumindlægHej. Jeg skriver i fagene matematik og fysik i min SRP. Jeg har erfaret, at mange af de generelle regler ang. SRP ikke gælder for disse naturvidenskabelige fag. Jeg er derfor kommet i tvivl om, hvor vidt vigtige figurer og diagrammer, tæller med som "tekst". De skal , i modsætning til d... -
Termodynamikbøger på universitetsniveau
ForumindlægJeg skal til at skrive SRP og leder efter nogle gode termodynamikbøger. Engelsk er i orden (tysk er ikke!) ;) Udbuddet er rigtig stort iflg. bibliotek.dk, så anbefalinger på bøger eftersøges. Generelt skal bogen ikke forudsætte så meget, jeg har haft om termodynamik i både fysik og kemi men det... -
Densitet - hverdagsbrug?
ForumindlægJeg har en fysikrapport for til imorgen, som jeg sidder og arbejder på. Jeg har lavet en masse om databehandling osv. Til sidst er der et spørgsmål om hvad man bruger densitet/massefylde til i hverdags situationer eller bare udenfor fysikkens verden. Jeg har prøvet at søge lidt rundt omkring, m... -
Kemisk termodynamik - bøger
ForumindlægHej. Jeg skal fra den 7.12 skrive studieretningsprojekt i kemisk termodynamik. Derfor ville jeg høre om der er nogen som kender nogle gode bøger, som behandler dette emne? De skal helst være på dansk. Jeg skal skrive i fagene kemi A og fysik B og bøgerne skal derfor være på dette niveau eller hø... -
Bedømmelse af SRP
ForumindlægEr der nogen som ved, hvem der skal rette ens studieretningsprojekt? Hvis man skriver i en fagkombination, som ikke kan dækkes af én lære (fx. fysik og dansk), skal der så både en censor på til danskdelen og fysikdelen, eller kun til den del man har som hovedfag? Og hvad med ens egne vejledere... -
Atomkraft og radioaktivitet
ForumindlægVi er 2 10.klasses elever, som skal skrive OSO (projektopgave), om Atomkraft/kærnefysik og Radioaktivitet. Vi søger efter Idéer og videoer og evt. kilder som ville skunne støtte og hjælpe os i vores projekt. Vi er meget entuastiske I fysik og kemi-timerne. Håber I kan hjælpe os, og komme med i... -
SRP formaliteter (normalsider)
ForumindlægHej jeg er i gang med at skrive mit studieratningsprojekt. skriver i Matematik A og Fysik A udledninger, beregninger osv. fylder meget i teksten, dvs. at jeg hurtigt når mellem 15 og 20 sider.. men langt fra 15-20 sider hvorpå der er 2400 tegn (en normalside). hvad skal man rette sig efter? -
spørgsmål til naturfaglig eksamen
ForumindlægHej guys! Jeg har snart eksamen i de naturfaglige fag (geografi, biologi, Fysik/kemi), hvor min gruppe og jeg har fået overemnet; økologi. Vi har så valgt at fokusere på; ' økologi i natur og landbrug'. Men, vi mangler tre forsøg som enten beskriver noget energiomsætning, kredsløb (nitr... -
Hjælp til forsøg med stråling
ForumindlægVi skal op i den tværfaglige prøve (fysik/kemi, biologi og geografi) hvor vi har trukket emnet stråling - vi er derefter i tvivl om vi vil have "Manhatten project" eller "behandling af kræft" som underemne Vi mangler et ordentligt forsøg inden for en af emnerne - håber i vil h... -
privatlærer søges
ForumindlægJeg startede som de fleste på mit nye studie i august, og siden da har haft svært med at kunne følge med.. og håbede derfor om det var muligt at få en privatlærer eller en slags tutor til at kunne hjælpe med fagene Matematik,Fysik og elektronik.. Jeg bor i odense, og går på SDU tek.. ... -
banekuver
ForumindlægHej :) Hvis i havde en spørgsmål der hed: lav en matematisk beskrivelse af banekurver med udgangspunkt i fysikken. Hvad ville i så have med af under emner??? Jeg har indtil videre lidt med at man kan lave en parameterfremstilling af den (kort), hastighed og acceleration, hvad mere ? havde tænk... -
hjælp til afkølingshastighed
Forumindlæghey vil bare lige spørge om hvordan fanden man udregner afkølingshastigheden for en kugle eller en rektangulær kasse? pleease hjælå, det er et spørsmål jeg ahr fået i min SRP- pg det lyder: " Gør rede for fysikken bar varmeledning fra et legeme ved beregning af afkølingshastigheden dT/dt -
STudieretning
ForumindlægHvilke muligheder giver følgende studieretninger:? Matematik A, fysik B, kemi B samfundsfag A, mediefag B, matematik B Skal til at vælge studieretning, men ved ikke hvad jeg skal vælge. Er meget forvirret på dette område, så det ville være rart med noget hjælp udefra. Taaakker.. -
Kredsløb til teknologi projekt -Spøgelses bilister
ForumindlægHey jeg har problemer med et kredsløb som jeg skal have lavt til en opg om spøgelses bilister. Mere info kan ses på: http://ing.dk/debat/120982 håber der er en eller anden dygtig fysik / teknologi lærer der kan hjælpe, eller ihvertfald en der har forstand på EL. Mvh Alex Lange -
Ståls brudstyrke
ForumindlægHej Jeg er ved at lave fysik projekt, som handler om en ubåd. Jeg vil gerne regne ud hvornår ubåden implodere, skal ruge lidt formler til det, har mest bruge for ståls styrke, som vidst plejer at blive opgivet i n/mm2, hvis der er en formel, hvor man kan regne styrken ud, ud fra hvor tykt det e... -
Eksamensopgave 2000 (htx)
ForumindlægHej, Jeg sidder og koger lidt i fysik A eksamensopgaven fra år 2000. Den indeholder emnerne varmepumpe, campingvogn, defibrillator og vægt, og mit ønske går på, om der er nogen flinke individer, der har lyst til at uploade besvarelserne, så jeg kan komme lidt videre. På forhånd tak -
AFGANGSPRØVE SNAART!HJÆÆLP!!!!
ForumindlægHej... jeg har afgangsprøve snart i FYSIK-KEMI. Emnet er Hverdagskemi. vi har før lavet et forsøg som hedder '' alkohollernes kogepunkter'' , hvor man kan se hvilket kogepunkter de foskellige alkoholer har? Spørgsmål: men hvorfor er det lige præcis der de forskellige alkoholer h... -
Periodisk Komet
ForumindlægHej Jeg skal lave en fremlæggelse om astronomi i fysik, og har fået om kometer. Jeg skal vise hvordan man navngiver en periodisk komet. 2P/Encke Jeg ved hvad P'et står for, og hvad Encke står for.. men hvad står 2 tallet for? Nogle der ved det? På wikipedia står de...
