Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 18101 til 18120 af 46442
-
græsk matematik
Forumindlæghej kender i nogle gode hjemmesider lære om græsk matematik og sprog? :-) -
Hjææælp!!
ForumindlægNogle der har læst supernova og kan give mig opgaver til afsnit 5 :) og meget gerne hvis i har alle afsnit fra 5 og opad :) -
Kildeanalyse
Forumindlæghvis man har nogle avis artikler og skal analysere dem hvordan ved man det 1 hånds kilde eller 2håndskilde? eller om det primære sekundære osv hvad skal man mere være opmærksom på når man analysere? -
Hej er der nogen, som kan analyser Novellen (Nabohjælp) af Sidsel Falsig Peders?en
ForumindlægHej er der nogen, som kan analyser Novellen (Nabohjælp) af Sidsel Falsig Peders? -
Personkarakterstik - Novelle?
ForumindlægHej Jeg er igang med at analyserer en novelle og jeg ved ikke om jeg skal lave personkarakterstik på alle personer eller hvad? Der er en rigtig hovedperson og 3 bipersoner, også er der en dame med et barn som kun bliver nævnt et par gange....? Det er FSA Så hvad skal jeg gør? Tak på forhånd :) -
Fortalt tid - den tid teksten strækker sig over
ForumindlægHej jeg skal op i dansk imorgen og er ved at analysere min tekst. Jeg er ved at analysere komposition. Jeg er blevet i tvivl om hvad fortalt tid betyder. Betyder det hvor lang tid teksten varer (indholdet), altså om den vare et år eller en hel dag? Eller betyder fortalt tid hvor lang tid je... -
Præsentation af anden viden?
ForumindlægHej Jeg skal til AT-årsprøve i morgen, og sidder og læser min opgave igennem. Det er gået op for mig, at jeg ar besvaret et spørgsmål med et irrelevant svar, så mit egentlige spørgsmål slet ikke er besvaret i delkonklusionen. Nu har jeg fundet det rigtige svar, som er noget helt andet, end hvad d... -
Noter på STX?
ForumindlægHej Hvordan tager i noter på de forskellig fag på stx? bruger i den samme metode til alle fag eller er det forskelligt? Hvis i bruger computeren, hvilen program bruger i så fx i kemi? på forhånd tak -
SRP - emne (2*A fag)
ForumindlægHej Havde overvejet at skrive om google i matematik/erhversøkonomi, men den plan gik i vasken, da jeg fandt ud af, at man ikke kunne kombinere et c-fag og et a-fag alene.. Derfor er jeg begyndt at spekulere over hvad jeg ellers kan skrive om. Overvejer kraftigt at skrive i mine 2linje fag, neml... -
Jeg- beretter
ForumindlægHej SP. Har lige en spørgsmål: Hvad er en jeg beretter. hvis nogen gad eller ville skrive hvad det betyd. jeg har prøvet at slå det op i en betydnings ordbod men forstår det bare ikke ): tak på forhånd.. -
Science fiction stil
ForumindlægHej. Er der nogle bestmte regler man skal overholde når man skal skrive en science fiction stil? den skal være færdig til imorgen, så ville være glad for hurtige svar :) -
Romanen En-To-Tre-NU!
ForumindlægSpørgsmål om romanen En-To-Tre-NU! som jeg gerne vil have hjælp til. "Hvordan vil du beskrive de forskellige sociale miljøer i romanen?" "Perspektivering og intertekstualitet: Hvad har du læst/set som behandler samme motiver og/eller temaer?" Jeg har lavet perspektiveri... -
AT - forslag tak!
ForumindlægHej. Jeg har om Rejser i AT, og hermed er det ikke psykiske rejser men fysiske. Mit problem ER, at jeg ikke rigtigt ved, hvad jeg skal vælge. Har tænkt på flygtninge, men da det er et bredt emne, så kunne jeg tænkte mig at høre om I har forslag til nogle bestemte flygtninge-dele.... Tak for hjæ... -
Stilistisk analyse
ForumindlægHej derude. Er der nogen af jer, der er super god til at lave stilistiske analyser? Sidder midt i SRP og skal lave netop sådan en af Russ Feingolds tale "On the Anti-terrorism Bill from the Senate Floor", og jeg er på bar bund. Kan nogen hjælpe? Link til tale: http://epic.org/pr... -
komplekse tal HASTER
ForumindlægHej Er der nogen der kan hjælpe mig omkring praktisk brug af komplekse tal? -
Projektopgave - Emne?
ForumindlægHej alle. Sidder i et dilemma, da jeg i Januar starter på den obligatoriske 9. Klasses projektopgave. Jeg skal være sammen med en fra klassen, og vi har lige fået overemnet afvide som er "Konflikt". Vi er dog lidt på bar bund, da vi egentlig ikke har lyst til, at skrive om det der ligg... -
religiøse modsætninger i mellemøsten?
Forumindlæghej, er der nogen der kan sige mig "de religiøse modsætninger i mellemøsten". ?????? -
Slaget på Fælleden
ForumindlægHej. Jeg er igang med at lave en opgave om slaget på fælleden og der er et spørgsmål jeg ikke helt kan finde noget om nogle steder hvis der er nogen som ved noget om det og kan hjælpe mig må i meget gerne skrive, mange tak! spørgsmål: Hvilken betydning havde Slaget på Fælleden for samtiden og ... -
SRP. "faglig relevant"
ForumindlægHej jeg skal op i min SRP i overmorgen, et af de punkter jeg skal besvare er hvorfor min opgave er faglig relevant. Er det m.h.t nutiden, eller hvorfor det er relevant at lære om det. Har skrevet i matematik og Hitorie om den Spanske Syge. Syntes det er et "ligegyldigt" emne, så forstår... -
miljøkaraktistik af ørneflugt
Forumindlægnogle der kan hjælpe med en miljøkaraktistik af ørneflugt da jeg allerede skal op i dansk mundlig fredag den 20
