Historie

Slaget på Fælleden

02. juni 2023 af ella1232123 - Niveau: 8. klasse

Hej. Jeg er igang med at lave en opgave om slaget på fælleden og der er et spørgsmål jeg ikke helt kan finde noget om nogle steder

hvis der er nogen som ved noget om det og kan hjælpe mig må i meget gerne skrive, mange tak!

spørgsmål:

Hvilken betydning havde Slaget på Fælleden for samtiden og videre frem i Danmark?


Brugbart svar (0)

Svar #1
05. juni 2023 af EpicCheeseLover35

Slaget på Fælleden var en vigtig begivenhed for arbejderne. Det hjalp med at organisere dem og fik dem til at forstå, at de skulle stå sammen for at få bedre forhold på deres arbejde. Efter Slaget blev 1. maj en særlig dag for at fejre arbejdernes kamp.

Slaget på Fælleden hjalp også med at skabe mere opmærksomhed omkring ulighed og sociale spørgsmål i samfundet. Det fik folk til at tænke mere over, hvordan man kunne gøre samfundet mere retfærdigt.

I dag husker vi stadig Slaget på Fælleden som en vigtig begivenhed i arbejderbevægelsens historie i Danmark. Det har formet vores samfund og den måde, vi arbejder på. Det har også været med til at skabe fagforeningerne og vores velfærdssamfund, hvor vi passer godt på hinanden.


Skriv et svar til: Slaget på Fælleden

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.