Søgning på: naturgeografi eksamen noter. Resultater: 18101 til 18120 af 46824
-
vands specifikke varmekapacitet - HJÆLP!
Forumindlægheeej! Har lige opdaget, at vi har en fysik rapport for til imorgen, og jeg er helt lost.. Den skal handle om bestemmelse af vands specifikke varmekapacitet, er der nogen herinde der kan hjælpe?:-) -
Reaktioner i blandinger
ForumindlægJeg er meget i tvivl mht. det jeg har lavet. Opgaven lyder: Sker der en reaktion i følgende blandinger? Hvis ja, skriv den afstemte reaktion med angivelse af tilstandsform. a. Mg(NO3)2 (aq) + 2 NaOH (aq) --> Mg2+OH2- + Na2+(NO3)2- b. K2S (aq) + CaBr2 (aq) --> K2+Br2- ... -
Respiration i vandløb
ForumindlægHej alle Hvordan kan respirationen i et vandløb påvirke dyrene, planterne - og bare vandløbet generelt? Tak! :-) -
Fordele og ulemper ved realisme i international politik
ForumindlægHej, Jeg kunne meget godt bruge lidt hjælp til dette analyserende spørgsmål i min SRP opgave: Jeg skal give en analyse af hvad der er fordele og ulemper ved at føre realisme politik i international politik generelt. Men også komme ind på hvad der er fordele og ulemper for USA ved at føre r... -
analyse, citater og fodnoter/litteraturliste ?
Forumindlægnår man i sin analyse har gjordt det klart hvilken tekst man analyserer og dermed tager citater fra, er kilder i selve teksten i form af fodnoter så stadig nødvendige når man citerer. Hvis ja hvordan skal man lave dem? (vil gerne have konkrete eksempler) er der nogen som vil se om jeg har opstil... -
kvadratisk programmering ellipse
Forumindlægnogen der kan hælpe med at besvare disse opgaver? -
Justified and ancient
Forumindlæghejsa! Jeg er i gang med at akrive engelsk stil, den hedder "Justified and ancient".. er der nogle herinde der har den mindske idé om hvad den handler om? Så ville jeg blive glaad.. tark! -
Pseudo 1.ordens kinetik -hvad gør jeg forkert her?
ForumindlægSpørgsmålet er vedhæftet her https://imgur.com/a/gD3lj1A Det drejer sig om spørgsmål f, som jeg ikke forstår, hvorfor jeg får et forkert svar af. Anvender fgl. formel: ln k1/2=-Ea/R*(1/T2-1/T1) Jeg skriver: 5.6*10-2 *exp-10464 J/8,3145 JK^1mol^1*(1/328,15-1/298-15) Så får jeg 0,092373 Sv... -
Diameter /radius spørgsmål ...?
ForumindlægJeg har en diameter på 1μm og jeg skal beregne radius. Jeg løser opgaven, men opdager, at de i facit skriver radius til 0,5*10-6 . Hvilken enhed er de nået til, og hvordan har de opnået den værdi? -
Jern(II)sulfat og 7 vand-molekyler?
Forumindlæg"Jern(II)sulfat vil dog binde 7 vand-molekyler, når det danner sit iongitter" Hvordan skal det her forståes? Hvor kommer der her h2o fra og hvordan kan det være i et iongitter? -
Denne hersens forfatter
ForumindlægJeg har i noget tid nu været i gang med at læse American Psycho, som jeg skulle have haft skrevet om til SSO. Men da jeg synes at denne (som siderne er skredet frem, hvilket man egentlig burde have vidst) er blevet en tak for voldsom for mig. Jeg vælger dog at blive ved samme forfatter og vil så ... -
x^3 + y^3 = kxy
Forumindlæghvordan ser kurven med ligningen x^3 + y^3 = kxy, hvor k er en konstant, ud, når den indsættes i et koordinatsystem?! jeg har prøvet mig frem en x-værdi ad gangen, men ligemeget hvilken værdi jeg tillægger k, kommer det ikke til at ligne tegningen i min bog. -
noteprogram til comp..
Forumindlæghejsajeg fylder 18 i morgen, og er så heldig at have fået en bærbar... men nu vil jeg høre om nogle kan anbefale et program til noter.noget der kan sortere efter fag emne dato og er søgbart, hvis sådan noget findes...pft, asbjørn -
Arbejdsmarkedet
ForumindlægHej.Er der en der kan hjælpe mig igang med dette: Hvordan kan det være, at man ønsker at hæve "den alder hvor folk går på pension", samtidig med at der er stigende arbejdsløshed?Opgaven er lavet noget tid tilbage. Jeg ønsker bare lige have lidt hjælp, hvis nogle kan give mig nogle nøgle... -
Russisk
ForumindlægHej "kammerater"!Jeg tænkte på, om nogen har resumeer liggende af samtlige kapitler i historien "выстрел" (Vistrjel)??Enhver hjælp til denne historie er kærkommen. -
3. års opgaven
ForumindlægHej (Jeg ved at der før dette indlæg har været et utal med samme emne, men nu spørger jeg altså alligevel.)Som overskriften hentyder til drejer dette sig om 3. års opgaven. Jeg overvejer at skrive tredje års opgave i dansk eller biologi, men problemet er at jeg endnu ikke ved hvad jeg vil skrive ... -
brydning
ForumindlægHar maks brug for hjælp, har siddet og læst og læst i bogen og fatter ikke rigtigt det med brydnings vinkel og hvordan man sætter indfaldsloddet...f.eks. hvordan går lyset gennem en prisme??hjælp er mange tak -
Rousseau <> Kant
ForumindlægSå vidt jeg har forstået, er Rousseau interesseret i, at fællesskabet er i centrum i stedet for det enkelte individ modsat Immanuel Kant. Men er der mon nogen, der kan prøve at stille nogle modsætninger op mellem disse to store herrer? -
Simpel Harmonisk svingning
ForumindlægHej Skal man bruge vinklen når man udregner bevægelsesligningen for et matematisk pendul. Kunne man ikke gøre det med positionen i stedet for, så man får en differentialligning i x i stedet for θ. Kan nogle give en matematisk udredning? -
kunsten at græde i kor
Forumindlæganalyse og fortolkning til bograpport, søges desperat...
