Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 18101 til 18120 af 40685
-
AT-årsprøve
ForumindlægHej. Jeg går i 2.g og skal til AT-årsprøve om ikke super længe. For nogen betyder det ikke det helt vilde og for andre betyder det meget. Jeg skal op i dansk og samfundsfag og har et rigtig skidt forhold til min samfundsfagslærer og vil derfor gerne gå op og vise ham, at jeg godt kan, MEN hvord... -
Billedkunst-forum
ForumindlægHvorfor har I ikke et forum for folk der går på gymnasiet og har billedkunst? Det kunne være skønt at få sådan et forum :) -
isotop og henfald
ForumindlægHej.. Nogle der på folkeskoleniveau kan forklare de to begreber - isotoper - henfald (radioaktivitet) -
Beregning af cellernes intracellulære koncentration
ForumindlægHar følgende opgave, hvor ligevægtspotentiale for Na+ er 65 mV, og cellerne er omgivet ekstracellulærevæske med en koncentration af Na+-ioner ([Na+]out) =145 mM Derved skal cellens intracellulære koncentration beregnes. Hvordan beregnes denne? -
Hvad er forskellen på et essay og en stil?
ForumindlægJa, jeg har nu i et stykke tid undret mig over hvad forskellen er på disse ting. - På forhånd tak for hjælpen. -
Ein Haus mit dach..
ForumindlægEr der nogen der har haft noget om Ein Haus mit dach, skrevet af Irina KOrschunow? Jeg vil meget gerne hvis nogen havde en måde at gribe analysen an på. Mvh Jacob. -
kildekritik
Forumindlægen person har skrevet en bog men en anden person udgav bogen men udelod at tage nogle bestemte sætninger med. Er det så en primær eller sekundær kilde? -
studierapporter
ForumindlægJeg undrede mig over, hvad man skal bruge studierapporterne til, og hvordan det er bedst at udfylde dem?? -
Anden afledt test
ForumindlægHej, er der én der kan fortælle mig, hvornår vi har med et globalt eller lokalt, minimum eller maksimum at gøre? Eksempel: når A*C-B^2>0 har vi et maks, men hvornår er det globalt, og hvornår er det lokalt, og hvornår er det et minimum? Mange tak -
Hjælp til de sidste notater - biologi
ForumindlægER der nogle der vil hjælpe me ig med resten af notaterne til min notatsamling på biologi c inden jeg skal op torsdag? Enæring Hvad bruges de enkelte næringsstoffer til i vores kost? Økologi Hvorfor siger man at "livet er kulstof baseret"? Åndedræt Hvilket respiratorisk pigmen... -
Det får mig til at tænke på
ForumindlægHvordan siger man 'Det får mig til at tænke på' på fransk? mvh -
spændigsrækken haster
Forumindlæghej jeg jeg skal fortælle om spædingsrækken, har skrevet håber i vil tjek, om det er rigtig. og om hvad jeg mangler? spædingsrækken K Na Mg Al Zn Fe Pb H2 CU Hg Ag AU Pt a. dem til hørje er svage, derfor kan de ikke oxideres med venstre side, altså metalerne b. dem til v... -
Hvordan siger man, at have noget på hjertet?
ForumindlægHej allesammen Senere skal jeg til tysk årsprøve, og jeg kunne godt lige tænke mig at vide, hvordan man siger "det var hvad jeg havde på hjertet"... Når man slår det op, står der følgende: have noget på hjertet: etw auf dem Herzen haben. Kan ikk rigtigt sammensætte en sætning. Nogen ... -
Nykritisk og historisk/ideologikritisk læsning af "Mogens" af J.P. Jacobsen
ForumindlægHej Jeg mangler hjælp til at analysere og fortolke novellen "Mogens" af J.P. Jacobsen ud fra en nykritisk og en historisk/ideologikritisk læsning. Er der nogen der har gjort dette før mig, eller er der nogen der har nogle gode råd? PFH. Tak -
Krydsprodukt og parallelogram
ForumindlægI MAT B til A (3g) hedder det i sætning 1 (s. 188) at længden af krydsproduktet af a og b (vektorer) udregnes !a x b! = !a!*!b!*sinv (hvor !! menes numerisk værdi), men forstår ikke beviset for dette, synes faktisk ikke rigtigt de beviser det overhovedet.. Er er nogen der kan forklare dette for... -
9. klasses afgangsprøve
ForumindlægJeg skal op i mundtligt dansk på mandag. Har skrevet en synopse med følgende disposition for fortolkningen, som jeg går ud fra er det der tæller. Genre Komposition Ydre træk Indre træk Sprog og tid Tema Budskab Fortolkning Vi har fået en beskikket censor så tror ikke hun er til at løbe om hjør... -
Jeg får ikke årskaraktere?
ForumindlægJeg er ved at tage min 9.kl på VUC, med henblik på at tage en htx efter sommeren. Desværre har jeg oplevet en stor mangel på vejledning på VUC og står nu og er bange for om mine drømme er urealistiske. Jeg har næsten ingen karaktere fået for mit arbejde. Tror jeg har 11-12 afleveringer bag mi... -
Contexts - hjælp
ForumindlægNogen der har sit pensum i contexts? Vil meget gerne høre fra jer.. -
Jura - Bachelor
ForumindlægHvad gør man hvis man dumper bachelor i Jura? -
Transforamtor, Hjææælp
ForumindlægHeeeej Hvad er det bedst at vise forsøg eller sige, hvis man trækker Transformator? (9.klasse niveau- FSA) Tak for hjælp :D
