Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 18101 til 18120 af 23684
-
Kildeanalyse
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive min DHO opgave, og jeg skal til at analysere en formålsparagraf som Dansk Kvindesamfund udgav i 1871. Jeg har problemer med at karakterisere kilden umiddelbart tror jeg enten det er et levn eller en førstehåndskilde. er der nogle der kan hjælpe? .. Vh htt... -
Simon Fruelund
ForumindlægHej, Jeg har fået til opgave at give en analyse af Simon Fruelunds bog, "Borgerligt tusmørke". I den forbindelse har jeg fået følgende opgave: Giv en beskrivelse af hvem Dante er? Hvilken rolle spiller han for litteraturen? Er der nogen der kan hjælpe mig med det? Er lidt tabt. Mvh... -
Sætningsanalyse
ForumindlægHej, tænkte på om nogen derude kunne være så gavmilde at give en hånd med analysen af denne sætning: - Jeg giver dig viden om, hvordan du kan....... Desuden er jeg jeg rimelig usikker på hvad "om" og "hvordan" er i sætningen... Umiddelbart tænker jeg at "h... -
El Lobo / Wolf / The Wolf (2004) - manuskript?
ForumindlægHejsa Jeg skal til at skrive SRP i spansk (A) og historie (A), og jeg har i denne ombæring overvejet at analysere filmen "El Lobo" fra 2004. Problemet er dog, at den ikke kan godtages af lærerne, hvis ikke jeg har manuskriptet til. Har søgt på nettet, men har desværre ikke kunne... -
El Lobo / Wolf / The Wolf (2004) - manuskript?
ForumindlægHejsa Jeg skal til at skrive SRP i spansk (A) og historie (A), og jeg har i denne ombæring overvejet at analysere filmen "El Lobo" fra 2004. Problemet er dog, at den ikke kan godtages af lærerne, hvis ikke jeg har manuskriptet til. Har søgt på nettet, men har desværre ikke kunne... -
Kiig.. tysk plzz rettelse/ oversættelsen.
ForumindlægNogle som har lyst til at kigge min tysk oversættelse / analyse færdig, det tar ikke rimelig lang tid, skal aflevere i morgen tidligt ville virkelig være super, og undskyld hvis jeg skriver så sent, men har været i gang med den rimelig lang tid :( -faktisk hele dagen .. Håber nogle tyske prof. e... -
Romantikken og billede
ForumindlægHej, Jeg skal her til sommer op i romantikken (dansk), hvor jeg har bestemt mig at skulle analysere et billede, men jeg er lidt på bar grund omkring hvilket billede jeg skal vælge. Og hvad man kunne snakke om omkring romantikken. Jeg håber, at der er nogen derude, som kan hjælpe. Jeg takker! K. -
Overvågningssamfund i SRP
ForumindlægHej. Jeg har besluttet, at skrive om overvågningssamfundet og analyse George Orwells 1984. Dog har jeg problemer med at finde ud af hvad jeg helt konkret vil have med i min problemformulering, og hvad jeg primært vil fokusere på i opgaven. Er der nogen, som har skrevet om samme emnet, som ... -
Dansk afgangsprøve!
ForumindlægJeg har trukket emnet kærlighed/ulykkelig kærlighed, og jeg kan simpelthen ikke finde en tekst, et digt, maleri eller andet, som ville være god at analysere. Kender du nogle tekster eller malerier som omhandler kærlighed og/eller ulykkelig kærlighed, så vær venlig og skriv den/dem nedenunder. Tak... -
Edward Munch - Jalousi fortolkning.
ForumindlægHej. Er der nogle herinde som har lavet en analyse/fortolkning af Edvard Munch's maleri, Jalousi?.... Eller måske bare nogle gode forslag?? Billedet kan ses her: http://hjem.get2net.dk/scandinavian_art/STRINDBERG/august_strindberg_om_malerkunst.htm Håber virkelig nogle af jer kan hjælpe, f... -
SRP, Det amerikanske præsidentvalg
ForumindlægJeg skal i December skrive SRP om det amerikanske præsidentvalg 2012. Jeg skal skrive i engelsk og samfundsfag, og skal i den forbindelse analysere 2 taler. Jeg har dog besvær med at finde 2 taler fra henholdsvis Obama og Romney, så hvis der er nogle der skriver inde for samme emne, er der ... -
Talfølger
ForumindlægSå har jeg igen problemer med en opgave i analyse. Her lyder det som følger; Lad talfølgen (a_n) være defineret ved: a_n = (n + i) / (1 - in) for n tilhørende N. Vis, at den er konvergent og bestem dens grænseværdi. Håber du/I kan give mig et godt hint. -
SRP - Hjælp til problemformulering om George Orwell's 1984
ForumindlægHejsa :) Er der nogen, som har skrevet SRP om overvågningssamfundet/analyseret 1984 af George Orwell? Jeg kunne rigtig godt tænke mig noget inspiration omkring emnet eller at se en tidligere opgave omkring emnet. Jeg mangler særligt ideer til problemstillinger og til en problemformulering. ... -
Perspektivering til "Kødet" af Jesper Wung-Sung
ForumindlægHej alle Sidder, og er i gang med en analyse af Jesper Wung-Sungs novelle "Kødet". Er nået til perspektiveringen, hvor jeg bla. har perpektiveret til vores samfund i dag med debatten om dyrevelfærd. Men da jeg også gerne vil perpsektivere til en anden novelle af selv samme forfatter, ... -
Fra barn til voksen
ForumindlægHej Jeg har trukket barn til voksen i dansk mundtlig. Er der nogen der har nogle ideer til nogle noveller man kunne analysere. Helst fra H.C Andersen, eller karen Blixen. Jeg skal perspektivere til.... Supernova Anders Johansen , Ringen Karen Blixen, Den grimme ælling H.C Andersen, de gale... -
Fuldstædig forbrænding
ForumindlægHej.. nogen der kan hjælpe med denne opgave? jeg forstår ikke rigtig hvad jeg skal gøre. Et organisk stof analyseres ved en elementaranalyse. Stoffet viser sig udelukkende at indeholde carbon, hydrogen og chlor. Ved fuldstændig forbrænding af 1,676 g. af stoffet dannes 2,323 g. carbondioxid. a) ... -
Hjælp til Dansk - Danskhed
ForumindlægJeg har trukket temaet Danskhed i dansk. Jeg skal op til eksamen meget snart og har brug for en tekst som jeg kan analysere, men ved ikke hvilken. Jeg har kigget lidt på Benny Andersens tekster men kunne ikke finde nogle korte og relevante noveller (Det er hovedsageligt det jeg leder efter). Det... -
Den Amerikanske Borgerkrig
ForumindlægHej! Jeg skal til at skrive den dejlige SRP, hvor jeg har valgt Den Amerikanske Borgerkrig i fagene engelsk og historie. Er der nogen der har nogle idéer/forslag til hvilke(t) fokus man kan komme ind på, og evt. noget godt empiri som man analysere i engelsk-delen? Håber i kan hjælpe, Peter -
'randers station'
Forumindlæger der nogen der kort kan analysere eller sige noget om sangen randers station af tv2 ? Handler det om en pige der flygter fra tingene, eller om en der søger ny udfordringer ? fordi der står: Ud mod hele verden Afsted lige meget hvorhen Fri og let om hjertet Aldrig mere tilbage igen 1 og 3 ver... -
Hjælp !!
Forumindlægjeg skal til at lave en filmisk analyse af INTO THE WILD af Sean Penn.. Jeg vil gerne vide hvad for nogen scener som afspejler handlingen og Chris McCandles reaktion på det senmoderne samfund? også skal jeg diskuter filmens fremstilling af problematikkerne og deres konsekvenser
