Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 18141 til 18160 af 27496
-
Atmosfærisk luft
ForumindlægHey!I en kemi-opgave jeg har fået, står der:'Flaskegas indeholder bl.a. stoffet propan. Omskriv og afstem reaktionsskemaet for forbrænding af propan i atmosfærisk luft.'propan har formlen: C3H8Mit spørgsmål er så..; hvad indeholder atmosfærisk luft??? -
hjælp til opg.
ForumindlægHej alle Jeg har brug for lidt hjælp til en opgavei faget kemi. Opgave: Skriv strukturformler og navne for samtlige isomere med molekylformlen C7H16 Det jeg har brug for hjælp til er en anden forklaring på, hvad jeg skal. Jeg forstår ikke hvad jeg skal mere ud over at skrive strukturforml... -
Hjælp til opgave.
ForumindlægJeg sidder med en kemi opgave jeg ikke lige kan gennemskue, den er ikke særlig kompliceret: der fremstilles 250 mL 0,0100 M svovlsyreopløsning ved fortynding af en 0,500 M H_2SO_4 Hvilken pipettestørrelse skal der anvendes? Tak på forhånd -
Terminsprøve i Global Opvarmning. HJÆLP
ForumindlægJeg er en pige, der skal op i mundtlig Fysik/Kemi i Global Opvarmning. Jeg har desperat brug for nogle forsøg jeg kan lave til dette emne. men jeg kan ikke finde nogle. please hjælp. mange hilsener Sufeiya -
Elektronnegativitet betydning for ionparbinding?
ForumindlægHej Jeg skal snart til eksamen i kemi, hvor jeg bl.a. skal redegør for atomernes elektronegativitets betydning for ionparbindingen. I dette tilfælde vil det så sige, at atomernes elektronnegativitets forskel er over 1,8 og derfor er der tale om en ionbinding? Håber I vil hjælpe :-) -
Brydningsindeks
ForumindlægHar ikke kunne støve en databog op i fysik og kemi, og jeg er ved at skrive en rapport om bølger og reflektion. I rapporten har jeg beregnet bydningsindekset for glas-materialet til: 1,4285 Men problemet er lige og bestemme hvilke materiale det kunne være uden en databog?Kan I hjælpe? -
Kemiske mængdeberegninger
ForumindlægHej Jeg sidder og læser op til mundtligeksamen i Kemi C. Og i et par af spørgsmålene skal vi kunne redegøre for hvordan man udfører "kemiske mængdeberegninger". Men jeg kan ganske enkelt ikke helt se hvad forskellen er på kemiske mængdeberegninger og mængdeberegninger, er der et af i ... -
Oxidation
ForumindlægHey.. Har et lille kemi spørgsmål jeg ikke helt hvad hvad jeg skal svare til.. Nolge der kan hjælpe??Hvorfor er det vigtigt, at man ved oxidation af alkoholen ethan, men en bechmans balnding, K2Cr2O7, destillerer oxidationsproduktet fra reaktionsblandingen hurtigt efter at det er dannet? -
Heptan
Forumindlægjeg sidder med en kemi rapport der hedder "bestemmelse af fedtstof indhold af dobbeltbindinger" og til det bruger jeg f.eks. heptan. hvilke ligheder har heptan og alkohold? jeg har nemlig stikordet alkohol til rapporten og forstår ikke sammenhængen mellem de to stoffer -
Kobber, overgangsmetal?
ForumindlægHej allesammen. Jeg har om metallet kobber i kemi, og skal derfor fortælle en masse ting om kobber. Jeg kunne derfor godt tænke mig at vide, om hvilke ioner der kan forekomme, eftersom kobber er et overgangsmetal. På forhånd tak -
HASTER! Syrer og Baser
ForumindlægJeg kunne godt bruge lidt hjælp til dette i kemi og det haster! Jeg har vedlagt øvelsen her og håber virkelig nogen kan hjælpe mig. Med udgangspunkt i øvelsen pH af salte i en vandig opløsning. - Forklar om salte og deres opbygning og navngivning. - Forklar om syrers og basers styrke og hvo... -
kemitegning
ForumindlægHalløjJeg ville høre om der er nogle, som kender et godt kemi tegneprogram?Jeg har det der hedder ChemSketch, men når jeg tegner carbonkæder kan jeh ikke få den til at skrive CH2 alle steder, hvilket jeg skal bruge... -
Det periodiske system og kemiske forbindelser
ForumindlægHeeeeej!!! Jeg skal til fysik/kemi prøve. Jeg kan komme op i bla. Det periodiske system (forstår ikke ret meget af det). Er der nogen der har en rapport, nogle gode notater, vigtige tinge at komme ind på eller..... Det ville virkelig være en stor hjælp!!! På forhånd tak -
Eksamenssæt maj 2002 opg. 3
ForumindlægHej de der har kemi på A-niveau herinde!Er der nogen af jer der har svar til eksamenssæt maj 2002 opg.3..Det vil være en stor hjælp, hvis i kan skrive facittet her for opg 3, så kan jeg se om jeg har regnet rigtigt... -
Det periodiske system og kemiske forbindelser
ForumindlægHej, jeg skal til årsprøve i fysik/kemi, og jeg har muligheden for at trække "det periodiske system og kemiske forbindelser". Jeg har styr på selve faktaen, men mangler 3 forsøg at vise. Håber der er nogen der kan hjælpe. Tak på forhånd :) -
bagepulver i levnedsmidler
Forumindlæghej er ved at lave tværfaglig opgave og et af spørgsmålene er: hvilken indflydelse har bagepulver på levnedsmidler???? og jeg har virkelig ingen ide....(kemi er ikke min stærke side)..håber nogen kan hjælpe -
ekspansion - termodynamik
Forumindlæghej derude.. hvad betyder ekspansion? Jeg læste lige noget i kemi og stødte på denne sætning, som jeg gerne vil have forklaret :) Den dannede ammoniak og ikke-reageret H2 og N2 ledes over i en beholder, hvor ammoniakken ved ekspansion afkøles og fortættes til væske. på forhånd taaak .. :D -
200ÚC, 1,0 bar?
ForumindlægHej Er der nogen der kan fortælle mig hvad 200ÚC, 1,0 bar betyder? Jeg har aldrig set sådan et udtryk før. Det er i forbindelse med en kemi opgave hvor jeg skal beregne volumen... Altså 200ÚC? Er det temperaturen i Kelvin? -
HJÆLP! hastesag! Findes fjernundervisning i sommerkursus ??
ForumindlægHej alle rare mennesker Jeg vil gerne vide om det er muligt at få fjernundervisning (altså hvor man ikke skal møde op på en skole) når man tager et sommer/lynkursus ?? helt bestemt tænker jeg på enten kemi eller tysk 0-c ?? Det ville være en stor hjælp hvis i vidste noget om det. På forhånd t... -
pH-indikator
ForumindlægHey..\nJeg har en aflevering i kemi hvor jeg skal skrive noget teori om en pH-indikator.. Der er vel ikk nogle der kender en side eller selv har nogle gode fakta om pH-indikator??\n\n//det.den
