Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 18161 til 18180 af 48880
-
Tekstoplæg til "Mellem billede og virkelighed"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ForumindlægHej SP! Jeg eftersøger tekstoplæggene til en tidligere STX studentereksamen (2006) til essayet "Mellem Billede Og Virkelighed" - altså eftersøger jeg en avisartikel skrevet af Per Folkver fra Politikken 28. august 2005 og Erik Knudsens digt "Billeder, Billeder" (1993) ... Er... -
ØKONOMISKE KREDSLØB:)
ForumindlægEr der nogle som kan hjælpe mig med at besvare dette spørgsmål? Jeg har selv prøvet at søge rundt, men jeg har simpelthen ikke kunne finde er konkret svar på min søgning. (spørgsmålet ses herunder) på forhånd tak:) - Hvorfor holder politikere og økonomer øje med, hvad der sker i det økonomiske... -
Eksamen - Ukraine konflikten
ForumindlægHej alle. Jeg vil gerne vide, hvad folk ved og hvad de tror kommer til at ske i Ukraine. Dette er et meget uoverskueligt emne efter min mening at skulle snakke om i 14 minutter, men jeg vil gerne se om nogle af jer kan hjælpe lidt på vej. Spørgsmålene lyder; Hvad er der sket? Ulemper / fordele... -
Hjælp! Partiet Venstre
ForumindlægJeg har dette spørgsmål, som jeg ikke er sikker på om jeg svarer rigtigt på. Mit parti er Venstre og jeg vil meget gerne høre nogle eksempler på hvad man kan skrive så jeg selv kan finde nogle selv! Tak på forhånd - Find ekspempler på politik der er formuleret ud fra populisme (Meningsmålninger,... -
Britiske Studier - New Labour og Thatchersim
ForumindlægHej til ALLE :-) Jeg er i gang med en eksamensopgave, der omhandler en del vedrørende New Labour og Thatcherism i Storbritannien. Til dette har jeg nogen spørgsmål, som jeg svært ikke kunne finde bøger om eller noget på nettet. Håber I ville kunne hjælpe til. Spørgsmålene er følgende: Har Ne... -
Socialdemokraterne og deres løftebrud
ForumindlægHej! Er det nogen, der kan forklare mig helt konkret, hvad Socialdemokraterne har lovet deres vælgere, som de ikke har overholdt. Der er så mange artikler omkring det, men ingen af dem kommer med konkrete svar på, hvad de har gjort galt. Jeg har hørt lidt om noget med forhøjet topskat, men jeg m... -
en gæst af Carl Soya
ForumindlægHej alle Jeg sidder med min DHO og skal analyse et udrag af en gæst skrevet af Carl Soya. udraget er s. 53-60 Mit hovde emne er besættelsen og mit under emne er samarbejdespolitkken. mit problem er at jeg har svært ved at forstå hvordan "en gæst" har noget med samarbejdes politikken ... -
Problemformulering samt problem stillinger
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til en god problemformulering og problemstillinger Mit emne er Danmark i internationalt farvand. Bilag handler om det aktuelle omkring fordvarsforbeholdet og at de nu vil ændre beslutningsprocessen omkring udenrigs og sikkerheds politik i EU fra enstemmigt til flers... -
Hvornår gælder det nye optagelsesudspil fra?
ForumindlægDet er nogle dramatiske ændringer, de politikere har besluttet sig for. Regeringen vil virkelig gerne øge den sociale ulighed... Er der nogen, der ved, hvornår de nye regler gælder fra? Gælder de her til sommer? https://www.dr.dk/nyheder/indland/nyt-udspil-vil-sloejfe-hoejskoleophold-paa-kvote-2... -
Historie Eksamen - 2. Verdenskrig i Tyskland
ForumindlægHej, jeg skal op i historie om et par uger. Jeg skal aflevere min problemstilling om 1 uge, og jeg er ikke begyndt endnu. Jeg har om 2. verdenskrig i Tyskland. Så det skal være i Tyskland. For det første ved jeg ikke hvad mit underemne skal være, f.eks: Jøder i Tyskland, Politik i Tyskland. Og ... -
Mindske økonomisk ulighed
ForumindlægHey derude. Jeg sidder med en stor opgave, hvor jeg bedømme, hvad man kan gøre for at mindske den økonomiske ulighed, der er i USA. Dette er ikke lige min stærke side, så jeg krydser fingre for, at der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig. Kan man bruge nogle af de økonomiske politikker, elle... -
Issue-voting vs nærhedsmodellen?
ForumindlægJeg forstår ikke helt modellen som jeg har vedhæftet. Issue-voting er jo at stemme ud fra en specifik issue som en politiker går ind for (ligesom retningsmodellen). Nærhedsmodellen er at stemme på folk med ens egen ideologi. Hvordan kan issue-voting så lede en pil videre til nærhedsmodellen, når ... -
3. års opgaven
ForumindlægHej (Jeg ved at der før dette indlæg har været et utal med samme emne, men nu spørger jeg altså alligevel.)Som overskriften hentyder til drejer dette sig om 3. års opgaven. Jeg overvejer at skrive tredje års opgave i dansk eller biologi, men problemet er at jeg endnu ikke ved hvad jeg vil skrive ... -
Hjælp til kvindekampen (rødstrømperne)
ForumindlægHej, Jeg har valgt at skrive om kvindekampen (rødstrømperne) i slutningen af 60érne og 70érne i min dansk/historie opgave, men jeg skal have skrevet en problemformulering. I min problemformulering vil jeg gerne lægge vægt på to forskellige sagaer, digte m.m. som omhandler kvinder og deres form... -
hvorfor læse?
ForumindlægJeg plejer som regel, at læse nogenlunde grundigt op til alle mine eksamener, hvoraf nogle er gået godt og andre mindre godt. Så indtil videre kan jeg ikke sige om der er en generel sammenhæng mellem at læse op og score en god karakter. fx. hvad er meningen med at læse op til en dansk eksamen, nå... -
kan jeg få hjælp ....................
Forumindlæghej det er fordi at jeg skal i 9 klasse efter sommerferien og jeg ville bruge min sommerferie fornuftigt for er ikke så god til matematik og dansk i grammatikken og ordforåret fysik biologi historie tysk engelsk...... og ville sprøger om der var nogle som kan gi forslag eller nogle øvelser på... -
Valg af danskhistorie emne..
ForumindlægHej Alle Jeg er kommet i den skrækkelig situation ikke at have den fjerneste ide om hvilket emne jeg vil have om... jeg har valgt dansk, og kunne godt tænke mig at analysere et billede. Jeg har mulighed for at vælge en tidsperiode mellem 1000-1920-tallet så der er nok at vælge imellem! Jeg... -
Kemiolympiaden
ForumindlægJeg ville lige høre, om der er nogle der ved, hvor stor viden man skal have for at kunne deltage? Jeg har set lidt på opgaverne, og dem fra 1. runde ser da ikke værst ud, men nogle af dem fra fx. det internationale er godt nok det rene volapyk for mig.. Kan man f.eks. deltage i 2007/08 udgaven, ... -
"Man binder os på mund og hånd"-hjælp?!
ForumindlægJeg skal snart til at skrive 2.g opgave i dansk, hvor jeg har valgt at analysere "Man binder os på mund og hånd" med udgangspunkt i hvordan man under 2. verdenskrig gjorde modstand mod tyskerne på trods af censuren. Nu har jeg bare det problem, at jeg har ret svært ved at analysere vise... -
AT om jernbaner
ForumindlægHej. Kan I hjælpe mig med at finde ud af, hvad jeg kan skrive om om jernbaner i perioden 1851-1914? Selve opgaveformuleringen hedder "Videnskabelig gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914. Jeg vil meget gerne skrive om jernbaner i enten Naturgeografi/dansk, naturgeografi/historie,...
