Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 18161 til 18180 af 45450
-
Mdt. Dansk (10 eller 11 tal?)
ForumindlægDa jeg på torsdag skal op til mundtlig dansk eksamen (FSA, er jeg på jagt efter nogle guldklumper! :D Problemet er at jeg er MEGA nervøs! Jeg vil utrolig gerne score et 10 eller 11 tal, men har dog ingen til at biddrage med tips, råd eller noget som helst. Jeg har selvfølgelig læst, men har dog ... -
FSA mundtlig dansk.
ForumindlægHej (: Hvad skal man stille op, hvis man trække et essay eller en anmeldelse til eksamen? - findes der analysemodeller for disse? Og hvis der gør, hvordan er de så? evt. links? -
standardkurve
Forumindlægen der kan fortælle mig hvordan jeg laver en standardkurve for grøn sodavand ud fra disse få oplysninger? Grøn sodavand: Bølgelængde Absorbans 635 nm (blåt farvestof) 0,109 430 nm (gult farvestof) 0,272 håber der er en der vil hjælpe, og på forhånd tak :) -
Hvordan forbereder man sig til eksamen?
ForumindlægHej Dansk eksamen stor for døren og jeg vil gerne forberede mig så godt som muligt, så jeg kan slutte af med en ordentligt karakter. Så hvordan og hvorledes? -
Selvvalgt udenlandsk værk
ForumindlægMidt i en eksamenstid ( - i øvrigt tak til alle, der har givet udvurderlig matematisk assitance), er det blevet annonceret i min klasse at vi skal vælge et udenlandsk værk inden sommerferien. Pt. ligger jeg og roder rundt mellem Verden ifølge Garp og the great gatsby. Er der nogen der har erfarin... -
Tysk eksamen oversættelse
ForumindlægHej. Jeg har trukket Mein Onkel Fred - en novelle i emnet Vergangenheit (fortid), som jeg skal til eksamen i i morgen. Den handler om tiden efter 2. verdenskrig. Der er en passage, som jeg ikke kan forstå, og håber, at nogle her kan oversætte den: Wenn ich ihn heute sehe, einen massigen Menschen... -
Hjælp - Haster
ForumindlægJeg har læst teksten af Tove Ditlevsen - Dolken, men kan ikke hitte ud af hvad temaet & budskabet egentlig er. Nogen der kan hjælpe? -
Samfundsfag årsprøve mundlig
ForumindlægHej allesammem Jeg skal snart op til mundtlig årsprøve i samfundsfag. Jeg ved ikke helt hvad det går ud på eller hvordan det forgår, så jeg tænkte at jeg nok ikke var den eneste. Så hvis der er nogen der ved det, og har været oppe kunne det være meget fedt hvis de kunne oplyse os andre ;) -
Ny alliance
ForumindlægHej. Skal skrive om Ny alliance. Altså "hvem er ny Alliance" . Men jeg ved ikke hvordan jeg skal starte , nogle der kan hjælpe? -
synopseopgave
Forumindlægjeg vil gerne have et referat af Ringen fra Karen Blixen. Og oplysninger om teksten. -
Hjælp - lyrik
ForumindlægHej Er der nogle, der har lavet " nælden af egen " af folkeklubben lyrik ? det vil være en stor hjælp tak!!! -
Log eller Ln..? (Haster!!)
ForumindlægJeg har fået stillet disse opgaver til en aflevering som jeg ikke lige kan finde ud af! løs ligningerne: 1) ln(12x+40)=2 2) e^2x+3=13 3) 0,5^2x+3=8 Håber der er en der kan hjælpe mig til at forstå måden man laver de her på! :) -
Symboler i tekster.
ForumindlægHeej. Er der en side, eller en person som har et papir over symboler som fallos osv. man kan lede efter når man læser en tekst? Ville være lækkert hvis det var. Tak på forhånd x) -
Et dukkehjem Personkarakterisk
ForumindlægHvilke konflikter er fra 1. akt tilspidses 2. akt; hvorledes sker det? -
Studieretningsprojekt Mat/Dansk
ForumindlægJeg mangler lidt inspiration til mit studieretningsprojekt. Hvordan kan man blande Mat som hovedfag - og Dansk?. Jeg går desuden på HTX. Alle i klassen har svært ved at finde relevante emner, man kan tage fat i. Nogen der kender nogle idéer?. Mvh, JJ -
Kommentarstil
ForumindlægHola. Jeg har faktisk aldrig skrevet en kommentarstil før, men skal nu til det, over en novelle. Hvilke punkter plejer man at komme ind på? Det er vel nærmest bare een lang vurdering? -
Den beskrivende del
ForumindlægStår med det spørgsmål der hedder: Beskriv iværksætteren Claus Meyer med fokus på hans nye amerikanske restaurant Agern. Er lidt i tvil om hvad jeg skal komme ind på her, og hvor meget den beskrivende del normalt fylder i en SRP på en 15-20 sider :) tak på forhånd. -
spektrofotometri - måleusikkerhed
Forumindlæghej! Jeg ville høre, om der er nogle der ved hvad den generelle måleusikkerhed er for spektrofotometri ved det synlige lys? Grunden til jeg spørger er, at vi ikke har kunne finde noget på vores apparetur. Det skal lige siges, at det er spektrofotometre der generelt er på en gymnasium. Hvis måleu... -
Blokpolitik
ForumindlægJeg var ikke i Danmark under valgkampen, men fra hvad jeg har læst mig frem til er der tale om absurd blokpolitik til alle pengene. Dansk politik er generelt velanset da vi undgår visse svinerier som man ser i tredjeverdenslandene, men denne gang er jeg yderst skuffet over partiernes griskhed. De... -
Det Moderne Gennembrud - Georg Brandes
ForumindlægEr der nogen, der kender en god novelle, der belyser kvindefrigørelsen? Eller bare kvindernes forhold? Skal bruge den til min dansk opgave :)
