Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 18161 til 18180 af 27496
-
syre-base titrering
ForumindlægHej, er der nogen der er gode til kemi her...spørgsmålet: fortæl og beregn hvordan man ud fra den rene syre kan fremstille en opløsning af mælkesyre, som har en formel koncentration cs = 0,1 M...kan ikke lige forstå spørgsmålet...nogen der kan hjælpe? -
Svovlforbindelser i naphtha
ForumindlægJeg skal til at skrive 3.g opgave i netop kemi. Mit emne omfatter svovlforbindelser i naphtha/benzin. Jeg er godt i gang med opgaven, men ville høre om der var nogen der kendte nogle gode hjemmesider, eller noget om problematikken. \n\n -
SSO: litteraturliste..
ForumindlægHej!\n\nNu skriver jeg SSO i kemi og hovedparten af mit baggrundsmateriale er hjemmesider. Hvordan skal du angives på litteraturlisten? Bare med adressen, eller skal der stå mere?\nOg..selvom der er nogle af siderne, jeg ikke henviser til i noterne, skal de vel stadig opgives i litteraturlisten, ... -
hvad er titrering?
Forumindlægjeg sidder lige og roder lidt med en kemi-rapport og kan ikke komme videre... Er der nogen der kan fortælle mig, hvad titrering er? jeg har læst på wikipedia og andre hjemmesider, men jeg er ikke sikker på, at jeg helt forstår det -
mol til mol
ForumindlægVed godt dette er grundlæggende kemi, men kan virkelig ikke huske det. Hvis jeg skal finde hvor mange mol 02 der skal bruges til at reagere fuldstændigt med et angivet antal mol af et brændstof, hvordan gør jeg så? Jeg skriver med vilje ikke reaktionen, da jeg ikke ønsker resultater, kun hjælp. -
Titrering
ForumindlægHvis man skal titrere en syre, hvordan bærer man sig så ad? blander man bare syren og basen? Hvor og til hvad bruger man tirering, er det bare for at neutralisere eller hva? Er der en som kan forklare dette billede: http://iis-old.nakskov-gym.dk/fysik/la/kemi_gif/titrering_pH_figur.gif På forhånd... -
Elektrolyse af natriumhydroxid
ForumindlægJeg har Fysik/kemi eksamen på tirsdag, så jeg håber i kan hjælpe mig inden da. Jeg ved at man kan lave en elektrolyse af saltsyre, men er kommet i tvivl om man også kan gøre det med natriumhydroxid. Help?? -
Base forsøg
ForumindlægHej, På onsdag har jeg fysik/kemi eksamen, men kan kun finde på to forsøg til emnet Base; titrering af HCl og NaOH og en elektrolyse af NaOH. Er der nogen der kan komme med nogle forslag, og måske også en ´´brugsanvisning´´ til dem?? -
Opløselighed, opløslighedsprodukt
Forumindlæg4.1 i Opgave Kemi (rød bog)100 mL 3,0*10^-5 M bariumchloridopløsning blandes med 200 mL 4,5*10^-5 M natriumsulfatopløsning ved 25 grader.Dannes der bundfald af bariumsulfat? -
Reaktion ml. dibrom og hex-1-en
ForumindlægHej, jeg skal lave en kemi rapport, hvor jeg skal finde reaktionsproduktet af dibrom og hex-1-en. Jeg har selv prøvet at regne reaktionen ud, men er usikker på mit resultat. Er der nogen, som kan tjekke det for mig? Br2 (aq) + C7H12 (aq) --> CH2BrCHBrCH2CH2CH2CH3 (aq) På forhånd tak :) -
Forsøg for 2. klasses elever
ForumindlægJeg skal lave nogle forsøg for 2. klasseselever, men jeg mangler lidt inspiration mht. forsøgene. Det må være alle naturvidenskabelige fag, dog tror jeg det er lettest inden for kemi og fysik.Det skal ikke tage for lang tid - og det må ikke være "farligt." -
Haster - SRO om gasser og tryk
ForumindlægKan i venligst hjælpe mig med indledningen til min SRO opgave i fysik/kemi. Jeg skal skrive om gasser og tryk og har svært ved at komme i gang med min indledning. Jeg skal forsøge at gøre det interessant og belyse hvorfor det er interessant :-) Det er en haster -
Forbræningsprodukter
ForumindlægHej.. Jeg er igang med at skrive repport i kemi om forbrændingsprodukter og man skal påvise hvilken stoffer der dannes når stearin brændes.. Nogle som der har en opgave læggende om dette, da jeg ikke rigti har set forsøget eller haft så meget om dette.. HJÆLP :) -
hvilken form af Nikotin er en amfolyt?
Forumindlæghej, har fået en opgave i kemi hvor vi blandt andet skal forklare hvilken af de tre former af nikotin der er amfolytisk. Den må næsten være en af de to sidste, men jeg kan ikke se hvorfor den ene skulle være det mere end den anden :/ nogen der ved hvilken en det er? -
Fosforylering af glukose
ForumindlægHej studieportalen. Jeg har vedlagt en fil, med min opgave. Da jeg er rigtig dårlig til kemi, føler jeg ikke rigtig jeg kan svare på opgaven, og håber der er nogle, som vil hjælpe mig. På forhånd tak :) -
Hastighedskonstant
Forumindlæghej. Jeg sidder og kæmper med en kemi aflevering og skal beregne hastighedskonstanten ved en 1. ordens reaktion. Jeg kender nogle givne koncentrationer til nogle bestemte tidspunkter. og ved at hastighedsudtrykket er: v = k * [A] ,, hvordan gør jeg? -
Ascorbinsyre/C-vitaminer
ForumindlægJeg har en kemi rapport for, hvor jeg skal skrive teori om henholdsvis ascorbinsyre og c-vitamer. Jeg har skrevet en lille smule, og har søgt på nettet efter viden, men jeg kan ikke rigtigt komme videre. er der nogen, som har noget viden om det, og som kan hjælpe mig lidt med det? -
Skimte igennem!!!
ForumindlægEr der nogen der vil skimte min kemi aflevering igennem. Denne aflevering er kun sammensat af 3 opg. ikke ret lang. Det ville være rart hvis nogen gad det!Skal nemlig aflevere det imorgen (mandag)På forhånd tak!Ps. bare angiv jeres email her -
hjælp til spørgsmål om mængdeberegning!
Forumindlægjeg har fået disse to spørgsmål i min kemi rappport. jeg er i tvivl hvad de 5 størrelser er ? 1.hvilke 5 størrelser benyttes i mængdeberegning? 2.hvilke enheder har størrelserne? håber i kan/ vil hjælpe ;) -
Spørgsmål om Intern Standard.
ForumindlægJeg er i gang med en kemi-rapport, som omhandler Enthanol indholdet i vin. Under databehandlingen bliver der skrevet, at jeg skal forklare princippet i at anvende Intern standard - og vi må meget gerne bruge tegninger. Er der en, som kan hjælpe med dette? På forhånd, tak :)
