Søgning på: engelsk disposition nelson mandela. Resultater: 18201 til 18220 af 26355
-
Overemnet rejser
ForumindlægHey. Jeg har netop fået min 2.g's AT årsprøve, hvor overemnet er "Rejser". Fagene engelsk og historie skal indgå. Er der nogle der har nogen ideer til hvilke emner ville være ideale? Det ville være kæmpe hjælp! -
LGBT Community in America - HJÆLP!!!
ForumindlægHejsa Jeg skal op i mundtlig engelsk på mandag d. 3 juni, og jeg skal snakke lidt om lgbt comunity i usa, men jeg er gået helt i stå. Jeg skal snakke om, hvordan lgbt community er i dag i usa. Håber en som gerne vil hjælpe mig !!!! -
Skrivestil
ForumindlægHvad er det for en skrivestil? "In addition, your essay must include an analysis of the style of writing in lines 17-29." Hvordan analysere man skrivestilen? (Det årsprøve i Engelsk A) -
Radioen
ForumindlægHej er der nogen der kan fortælle mig hvad en radio er og hvordan den fungere? Med tekniske ord men også sådan at en som mig kan forstå det, for jeg fatter ikke en meter af hvad de engelske hjemmesider siger og jeg syntes ikke det er særligt godt forklaret på nogle af de danske hjemmesider jeg h... -
Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914
Forumindlægokay vi er kommet til AT 6 hvor vi har om "Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914" og jeg har tænkt mig at skrive i samfundsfag og Engelsk. så ville høre om der var nogle dejlige nemmesker der havde nogle Emner jeg kunne tage op? -
Dumpning
ForumindlægHej.. Jeg har naturvidenskablig studieretning, og jeg har dumpet i kemi og engelsk... og jeg afslutter desværre begge fag i år.. Hvis jeg nu ikke kommer op til eksamen i de to fag... Kan jeg så tage nogle aftenkursus'er så jeg dække dem (Jeg går i 2g nu) -
MUSIC CENSORSHIP!
ForumindlægHej kære læser! Tænkte på om i havde noget om " mucis censorship" evt. tekster, links eller lign. som i kan sende mig? - Det ska bruges til eksamen! + self på engelsk! Tak på forhånd, og fortsat en go' dag! -
Kosovo 2008 - IP teorier
ForumindlægHej Når man skal argumentere for og imod Kosovos selvstændighedserklæring i 2008, hvilke teorier kan man, inden for international politik bruge? Den engelske skole, liberalismen og realismen er oplagte at bruge, men kan kun koble den første på. Hvordan kan liberalismen og realismen kobles til K... -
Hvad sker der med eksamensopgaver?
ForumindlægDe opgaver man afleverer til den skriftlig eksamen, i f.eks. dansk eller engelsk eller nogen af de andre skriftlig eksamener, bliver de gemt eller bliver de destruere, efter de er blevet rette. Har altid tænke over det og nu vil jeg gerne vide det. tak på forhånd vis nogen kan svar mig. -
Racisme- sprøgsmål!
ForumindlægHej! Jeg skal skrive om racisme i engelsk - om racisme i dag.. Og med racisme mener jeg ikke noget med religioner, men sådan noget med sorte og hvide mennesker- (fx KKK) findes sådan noget stadig i dag? -
Aflevering af bøger i gym?
ForumindlægHejsa, jeg har en stak bøger som jeg ikke ved om jeg skal aflevere eller ej. Læreren har ikke sagt noget omkring det, så jeg har kun afleveret mine afslutningsfag. Ved i om man skal aflevere Mat AB1, og Context i engelsk, hvis i har dise bøger? Er det kun 1.g eller også 2.g? -
START
ForumindlægHej. Nogen der har nogle forslag til hvordan man kan starte samtalen, når man er til engelsk eksamen. altså i dansk starter man med at sige, jeg har trukket det og det og det handler om bla bla bla . Håber i forstår hvad jeg mener På forhånd tak :) -
nogle der kan forklare led og hovedsætninger til mig?
ForumindlægJeg har det tit at min lærer siger, at mit engelske ordfårråd er til 12, men at jeg ligger til 7-10 fordi, at jeg ikke kan finde ud af hoved og ledsætnigner. Det er jo en ret dum fejl, men kan ikke finde ud af det. -
Outline
ForumindlægHej! Jeg skal vælge et emne, som jeg skal snakke om i 5 min på engelsk Det kan være hvad som helst. Så længe det bare er under teamet "britain" osv. Jeg har absoulut ingen idé om hvad jeg skal snakke om, så er der nogen der kan give mig nogle idéer? Mange tak. -
amish
Forumindlæghej alle:) jeg skal op til eksamen (9. klasse) i engelsk. jeg skal op i the amish people, og søger viden om det. nogen der har lavet en stil om amish heller har et link :) på forhånd taak PLEASEEEEEE HJÆLPP -
SRP: overvågningssamfund, mangler statistisk!!
ForumindlægHej venner! Jeg skal skrive SRP i engelsk og samfundsfag om overvågning i det senmoderne samfund med fokus på England, er der nogen der kender en hjemmeside hvor jeg kan finde statistik til en kvantitativ analyse? Evt. kender noget materiale til en kvalitativ analyse?? -
Romeo & Juliet
ForumindlægHej alle Jeg frygter at trække Romeo & Juliet. Ikke kun pga. det gamle engelsk det er skrevet i, men også hvordan man analyserer Romeo & Juliet. Hvordan analyserer man Romeo & Juliet? Er det sproget, temaet eller noget andet man skal lægge vægt på? -
Clara's day
ForumindlægVi har i engelsk arbejdet med novellen Clara's day. Vi arbejdede med teksten under overemnet ENGLAND VS. THE USA. Er der nogen der kan finde gode eksempler på hvordan novellen viser tegn på britisk eller Amerikansk kultur? -
Hjælp til materiale - Sociale medier
ForumindlægHej! Jeg skal skrive om Sociale medier (identitetsdannelse) i samf. og eng. (Begge A). Og mangler i den sammenhæng noget relevant materiale jeg kan bruge til engelsk delen. Er der nogle der har et forslag på materiale? mvh. -
SRP
ForumindlægHej, jeg skal skrive om Borrgerretbevægelsen i USA i Engelsk og Historie. Min redegørelse lyder således: Gør rede for fremkomsten af og udviklingen i den amerikanske borgerrettighedsbevægelse i perioden 1954-1968. Er lidt i tivivll om hvad jeg skal indrage, da der er så meget at tage fat i. Har...
