Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 18201 til 18220 af 176853
-
Eksamen mundtlig B hjælp til rettelse af tysk
ForumindlægHej! Jeg skal op i morgen til mundtlig Tysk eksamen og derfor er jeg igang med at skrive mit oplæg. Jeg ville høre om der er en der vil kigge hurtigt på dette lille stykke og rette det grammatiske for jeg ved der er nogle fejl, jeg ved bare ikke hvilke :) Jeg har trukket Beziehungen og tekste... -
Fysik eksamen - STX Fysik C
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder netop og forbereder mig til min fysik eksamen i morgen ved middagstid. Jeg har 24 timer til at forberede et 6 minutters oplæg om mit emne og derefter er der en samtale-del om emnet.. Jeg søger imidlertid nogle gode råd til hvordan jeg skal gribe det hele an. Ærlig tal... -
Hvornår får man skr. ex. tilbage?
ForumindlægHej med Jer...Da jeg er ved at være pænt utålmodig mht. skr. karakterer i dansk osv., ville jeg lige høre om der er nogen af Jer der ved noget om hvornår man kan forvente at få disse karakterer "offentliggjort"...?Det må da vel nødvendigvis ske inden ens sidste ex. ikk'? -
Redoxreaktioner - afbrænding
ForumindlægHej! Jeg er ved at læse op til kemi A mundtlig eksamen, og jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal forklare forskellen på afbrænding af cellulose og nitrocellulose - er der nogen, der kan hjælpe? -
Foreslå syntese af nedenstående produkter ud fra de angivne udgangsstoffer. (organisk kemi)
ForumindlægForeslå syntese af nedenstående produkter ud fra de angivne udgangsstoffer. Flere trin er nødvendige! Angiv reagenser og mellemprodukter. Jeg er i tvivl om hvordan man kan få en reaktion fra en ottesidet ring til en tisidet ring (reaktion vedlagt) -
Hubble uni. alder VIGTIGT EKSAME
ForumindlægHej, jeg skal finde universets alder ud fra Hubble loven. Jeg bruger denne formel 1/H men jeg har Hubbles konstant i flere forskellige enheder.. Altså: 71 (km/s)/Mpc = 21 (km/s)/10^6 ly = 2,3*10^-18 s^-1 = 7,2*10^-11 år^-1 .. Hvilken en skal jeg bruge af dem?? -
Kvantefysik - 24 timers eksamen i dag :)
ForumindlægMed udgangspunkt i atomers emission af lys skal du gøre rede for opfattelsen af lys som partikler (lysets partikelnatur) Du skal omtale interferensforsøg med lys og opfattelsen af lys som bølger Du skal gøre rede for den opfattelse af verden, der ligger i kvantefysikken. Specielt spørgsmål 1 giv... -
Hjælp! Dumpet matematik
ForumindlægHej! Jeg slutter 2.g lige om lidt og jeg ved at jeg ender med 00 både skriftligt og mundligt, da min lærer kun tager det ud fra vores prøver, og ikke alle de afleveringer jeg laver. Mit spørgsmål er så hvordan jeg kan komme ind på uddannelse som har et adgangskrav på at man skal have bestået mate... -
Hjælp til at finde tekst til eksamen
ForumindlægHej, I fredags trak vi emner til dansk mundtlig eksamen, og jeg har så trukket temaet 'kulturmøde' - altså hvordan to kulturer mødes. Eks. rig - fattig osv. Jeg har lidt svært ved at finde ud af hvordan jeg skal gribe det an, og har søgt lidt på nettet efter tekster jeg kunne bruge og ... -
Hjælp til historie eksamen (24timer)
ForumindlægHej. Jeg skal op og trække emne til historie 10.juni og har altså 24timers forberelse hvor jeg skal op næste dag til eksamen. Jeg tænkte at det ville være godt hvis jeg kunne finde en der ville hjælpe mig den dag hvis jeg var i tvivl om noget . Jeg har fået 10 i årskarakter så det ikk fordi jeg o... -
info om tysk eksamen
ForumindlægHej Som så mange andre har jeg påbegyndt min tysk b niveau 24 timers eksamen idag, og jeg tænkte jeg for en sikkerheds skyld ville spørge om hvordan delen jeg har forberredt skal foregå. Jeg har styr på delen med den kortere tekst man får udleveret og får omkring 30 min til at forberrede inden ek... -
AT-eksamen i samf og psyk
ForumindlægJeg står nu i den situation at jeg ikke er sikker på hvilke metoder jeg skal bruge til min synopsis i AT som jeg skal op til eksamen i, næste uge. Min problemformulering lyder sådan her: "Synopsen vil tage udgangspunkt i globaliseringens omfang og dens indflydelse på fællesskabets betydnin... -
Hjælp til eksamen i Erhvervsøkonomi HD
ForumindlægJeg har fået min eksamens opgave idag 26/4-10 og den skal afleveres 6/5-10. Opgaven omhandler Erhvervsøkonomi på HD-studiet Jeg mangler en som kan hjælpe mig igennem, kun vejlede, da andet vil blive betragtet som snyd. Desuden skal jeg op og forsvare den på et senere tidspunkt. Jeg forventer lidt... -
AT-eksamen kvindebevægelse
ForumindlægHej alle! Jeg er igang med at lave synopsis til min AT-eksamen. Overemnet er kampen om det gode liv, og jeg har valgt at skrive i dansk og psykologi omkring 1970'ernes kvindebevægelse. Jeg ville høre om der var nogen, som havde ideer til hvordan jeg skal besvare mine delspørgsmål, eller... -
Globalisering - eksamen i morgen
ForumindlægHej alle Jeg har i dag trukket globalisering til eksamen i historie, men har svært ved at præcisere nogle konkrete problemstillinger uden at det bliver for bredt. Håber evt. der er nogen derude, som kan hjælpe mig lidt. Mine kilder er: Økonomisk globalisering og dansk globaliseringsparathed, Gl... -
Demokrati - eksamen imorgen!
ForumindlægHej alle! Jeg har idag været oppe og trække til min 24-timers samfundsfags eksamen. Og jeg har trukket demokrati. Jeg har fået udleveret 7 bilag som alle handler om at der er noget galt med demokratiet i danmark. At Helle Thorning ikke holder sin kontrakt politik og trækker mod en mere blå pol... -
Hjælp til DHO mundtlig eksamen!
ForumindlægHej, jeg har virkelig brug for hjælp. Jeg skal til mundtlig eksamen. (Jeg skal op og "forsvare" min opgave). Der er to punkter, som jeg har rigtig svært ved, at komme igang med. Det første punkt: Har du brugt begge fags metoder, og til hvad? Er det analyse i dansk, og kildekritik i ... -
Historie eksamen - er gået i stå
ForumindlægJeg har i dag trukket emne til historie eksamen. Jeg trak emnet Antikken. Mit problem er jeg ikke kan se den røde tråd i hvordan jeg får startet på min opgave. Det med at skrive en synopsis er ikke problemet, problemet er mere om jeg bare kan nøjes med at skrive om slaver i det romerske landbrug... -
HF EKSAMEN (00)
ForumindlægHej allesammen Jeg går på HF Jeg er sku meget på røven. Jeg har inden juleferien været i Billedekunst eksamen. Hvor jeg selfølgelig får 00 da jeg ikke fatter noget. Nu er fkn bange for, at jeg går om. Derfor ville jeg spørger jer om, hvad det mindste jeg skal få i karakter hvis jeg skal komme vid... -
HJÆLP til eksamen 9. klasse - Billedeanalyse
ForumindlægHej. Jeg er igang med at forberede min dansk eksamen (jeg skal op d. 1/6-22) og jeg har brug for hjælp. Jeg har trukket ekspressionismen, Edvard Munch - Valgt billede "Jalousi" Jeg er godt igang med med min analyse, men jeg har svært ved at tolke nogle af tingene på billedet, som jeg i...
