Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 18201 til 18220 af 27496
-
Regulering af ph i en pool...
ForumindlægHåber i kan hjælp... Skal bruge 2 ligninger til regulering af pH´en i en pool... En til at sænke pH´en med 30% saltsyre og en til at hæve pH´en med 27,7 % natiumlud.... Er ikke den vilde ørn til kemi så håber der er en der kan hjælpe... -
Privatlærer søges.
ForumindlægHej!Jeg har ekstremt meget brug for en privat lærer i kemi A og matematik b niveau.. (går i 2. G), Er der nogen der ved hvor jeg kan henvende mig?Skal i øvrigt være i Haderslev/Krusåpå forhånd tak...... -
Kviksølvforgiftning
ForumindlægEr der nogen venlige sjæle der vil give en hjælpende hånd :-) Jeg har i AT om kviksølvforgiftning i Japan hvor faget kemi og billedkunst indgår? Nogen der vil læse min synopsis igennem og evt komme med en kommentar? På forhånd tak:) -
afstemninger??
Forumindlæghej har en kemi opgave for allerede til imorgen. vil nogen hjælpe.1-H2(g) + f2(g) --> HF(g).2-Na2CO3(s) + HCl(aq) --> NaCl(aq) + H2O(l) +CO2(g). -
Reaktionskinetik - kemisk ligevægt ???
ForumindlægJeg har fået overskriftstitlen på mine eksmansspørsmål i kemi, men en er jeg især i tvivl om.. overskriften hedder Reaktionskinetik - kemisk ligevægt. Er der nogle der kan koble den sammen?? for synes de to emner overhovedet ikk har noget med hinanden at gøre.. -
Råd ang. Studie
ForumindlægHejJeg er en meget matematikinteresseret dreng, der skal påbegynde studie til næste år. Ville høre, om der var nogle, der vidste, om det både er muligt at studere matematik og kemi.?? har ikke helt besluttet mig for hovedfag endnu, men det bliver højst sandsynlig mat.Studiet skal helst foregå i k... -
Hvorfor kan eddikesyre, mælkesyre og citronsyre opløses i vand?
ForumindlægHej! Jeg sidder med en kemi opgave, som jeg simpelthen ikke forstår. Den siger: Argumenter for, at de eddikesyre, mælkesyre og citronsyre kan opløses i vand. Hvordan finder jeg ud af det? Har det noget at gøre med hydrofile og hydrofobe stoffer? Jeg er helt lost :-) -
definition på forskydning af reaktion?
ForumindlægHej, Findes der en definition på forskydning af en reaktion, eller med andre ord, hvordan/hvornår ved man om en reaktion forskydes mod højre eller venstre? Hvilke betingelser skal være opfyldt? Jeg spørger mht. kemi og biokemi... -
Programmer og værktøjer 1. sem. med.
ForumindlægHej Jeg ville høre, om man på 1. semester medicin kommer til at gøre brug af nogle særlige værktøjer eller programmer (fx beregningsprogrammer til kemi)? Eller har man blot brug for word (tekstbehandling) og lign. Office-værktøjer? På forhånd tak! -
natriumhydrogencarbonat
Forumindlæghej jeg har kemi om natriumhydrogencarbonat hvor vi skulle lave en forsøg til det spørgesmålet er antag derefter at omdannelsen af nahco3 sker efter reaktionsskema b beregn massen af nahco3 b som er nahco3 pil 2na2o+ h2o+ co2 -
Matematik på A niveau
ForumindlægJeg skal til at vælge en studieretning her i februar, og jeg har virkelig overvejet Mat-Fysik-Kemi linjen. Er matematik på A niveau meget svært i 1.g, og hvordan er niveauet lige når man starter? Mine nuværende karakterere ligger på 7, 7 og 10. -
HJÆLP HURTIGT.. eksamen i morgen..
ForumindlægHej allesammen.. VIlle høre, om der var nogle der havde nogle forsøg til lysets kilde i fysik/kemi? Skal op i morgen, men jeg har smidt mine forsøg til lysets kilde væk, så det ville være super lækkert, hvis der var nogle der havde nogle forslag, på forsøg. - Freja.. -
HJÆLP HASTER! FEDTSTOFFER + PHREGNING
ForumindlægHej derude! er virkelig, virkelig låst fast i noget kemi, så er der please nogen derude, der kan hjælpe mig? det handler om fedtstoffet og ph regning, opgaven er som følger (se vedhæftet fil) tak på forhånd!! -
Optagelsesprøve STX
ForumindlægKan i hjælpe mig, med at fortælle mig hvordan, en optagelsesprøve foregår. Jeg har selv valgt at tage en fordi, jeg ikke er uddannelsesparat. Har hørt at det var Matematik,engelsk,dansk,fysik-kemi man skulle op i. Er den svær????? Tak på forhånd ?? -
Påvisning af chlor
ForumindlægHar fået den har opgave i fysik/kemi, hvor jeg skal påvise chlor i en væske. Udover lugten, som jeg ikke tror min lærer vil godtage, er der så nogle der kender andre måder man kan påvise det på ? taktak på forhånd :) -
Hjææææææælp! fremstilling af salt?
Forumindlæg(Går i folkeskole) skal til eksamen i fysik & kemi på tirsdag, der bare lige én ting som jeg har svært med; hvordan fremstiller man et salt? og hvordan neutraliserer man NaOH med HCl , håber nogen kan hjælpe! :s -
Disposition til Transformation, syrer og Baser og Salte søges
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen på onsdag i Fysik/Kemi, men mangler at skrive disposition til Transformation, Syrer & baser og salte. Er der nogen, der har de dispositioner eller ved, hvor man kan finde dem? :) Det må godt ske meget snart. På forhånd tak. Emilie -
I morgen
ForumindlægSka lave det her til i morgen.. Min kemi opgave lyder: Jeg har dette reaktionskema: 2HCl + CaCO3 --> CO2 + H2O + 2Cl- + Ca2+ Jeg skal gøre rede for at der er tale om en syre-base-reaktion.. hva skal jeg gøre..? på forhånd mange tak.. -
Studieretningsopgave i 2g
ForumindlægEr I andre 2g'ere også begyndt på jeres studieretningsopgave? Hvad skriver I om? Min studieretning indeholder mat, kemi og fys, min gruppe skriver i mat/fys om det skrå kast (emnerne er vlagt af lærerne). -
Proteiner og gluten
ForumindlægHej, Jeg er igang med at skrive SSO. Jeg skriver i kemi omkring gluten og proteiner. Jeg skal give en beskrivelse af de to proteiner, som danner gluten (gliadin og glutenin). Kender i nogle hjemmesider eller andet materiale, hvor der står noget relevant om dette? :)
