Søgning på: analyse william. Resultater: 18241 til 18260 af 24034
-
Brug for hjælp!!
ForumindlægHej, jeg har skrevet en 2.g opgave om Slaget på Reden, Det er første gang jeg skriver sådan en stor opgave, så vil gerne have at der er en eller anden der læser den, og ser om jeg overhovedet har gjort det rigtigt. Er ikke sikker på det der med analyse og vurdering. Vær sød at hjælpe! Skal afleve... -
Magtbalancen før 2. Verdenskrig
ForumindlægJeg skal analysere magtbalancen før Anden Verdenkrig, med henblik på de ressourcer (penge, militær, våben) osv., de forskellige allierede havde til rådighed.. Jeg har søgt en masse på nettet og kigget min historiebog igennem, men uden held. Nogen der har nogle gode links eller lignende? På fo... -
Empirisk formel
ForumindlægHej.. Er der nogle der kan hjælpe mig med denne opgave, for kan ikke helt få det til at passe. Ved en analyse finder man frem til at et stof A indeholder 30,19 masseprocent C og 5,07 masseprocent H. Vis ved beregning at stoffet A har den empiriske formel C2H4OCL Hvordan gør jeg dette??? -
Dansk oplæsning fs10
ForumindlægHej portal Jeg har musikvideo som genre og har valgt at analysere skakmat af Joey Moe, men har et lille problem.. Man skal have en selvvalgt oplæsningstekst med til prøven og jeg ved ikke hvad slags? Altså, skal jeg have en tekst som handler om musikvideoen, eller musikvideo som genre?.. J... -
Mundtlig engelsk - novelle HJÆLP
ForumindlægJeg har lige fået tilsendt min eksamenstekst, og jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre, da det er en EVIGHED siden sidst. Jeg har fået en novelle skrevet af Alex La Guma - Slipper Satin. Emnet er South Africa. Har I nogle gode råd til hvad analysen skal indeholde? -
Hjælp til synopsis - Det haster
ForumindlægHej. Jeg har fået til opgave at analysere digtet "hyldest til hverdagen" af Dan Turéll. Jeg skal dertil lave en synopsis, men jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre det. Jeg går i folkeskolen og der er tre derfra der skal op. Hvis ikke jeg har sendt min synopsis inden, bliver jeg valgt uden... -
Disposition til mundtlig eksamen
ForumindlægHej alle! Hvad kunne eksempelvis være en disposition til historie eksamen? Jeg har prøvet at lave min egen: Kort præsentation af emnet og problemstillingerne. Overordnet redegørelse for den pågælende periode. Analyse af udvalgte tekster i sættet. Perpektivering til andre perioder(??) Hvad kunne... -
Mundtlig eksamen
ForumindlægHej jeg sider i min forberedelses til til bio A eksamen. Er der nogle der vil læse min artikel og give en ide' om begreberne der vil være gode at snakke om.? problemformuleringen: Med udgangspunkt i vedlagte artkler/artikel skal du redegøre for de begreber, der benyttes. Du skal endvidere ana... -
kvalitet af grundvand
Forumindlæghey derude, er der nogen der ved, hvad "Vejledende værdi" betyder? -det står i sammenhæng med en analyse/ skema af kvalitet af grundvandet i Nordjylland. og hvordan kan det være at den vejledende værdi er på: 50 mg/L og "højst tilladte værdi" er på 300 mg/L ? der er jo mega ... -
SPG om dansk A STX eksamen skriftlig
ForumindlægHey guys Hvad skal det betyde, at man ikke må genbruge sætninger fra sine tidligere afleveret stile. Nogle af mine sætningsopbygninger i mine kronikker især i analysen går igen, må jeg ikke bruge nogle af dem til eksamen ? Jeg har jo afleveret dem på lectio og alt er skrevet med mine egne ord, ... -
To mand frem, Tove Ditlevsen
ForumindlægHar lidt svært ved en novelle, er der nogen som har læst "To mand frem" af Tove Ditlevsen eller måske har en analyse af den?. Har svært ved at finde ud af tolkningen af specielt hovedpersonen Aase, men generelt bare hele novellen:(. Har dog skrevet en form for tolkning, men vil meget ge... -
Eksamensopgave GIVES UD! Hvad kan jeg få for den?
ForumindlægJeg har lige været til dansk årsprøve, hvor vi skulle analysere 2 reklamer. umiddelbart kan jeg ikke gennemskue hvad jeg ligger på. Er der nogen vil læse min opgave igennem og give et bud på en karakter? det haster! Jeg sender på email. da jeg ikke vil have den på offenlige sider endnu, hvor ... -
SSO, FREDAG! NU!
Forumindlægok, jeg har brug for lidt hjælp her. Jeg har brug for inspiration. Ca. 6 eventyr hvor kvinden er aktiv... evt... Et eller andet... Jeg skriver om eventyr... Har i nogen ideer? Min ide er at finde aktive kvinder og analyserer dem, evt. finde evt. fra "dengang" og nu. Har i nogen forslag ... -
Hvad betyder "Fag" Som "Ikke-Skolefag-Ment" ?
ForumindlægSkal analysere en tekst af Herman Bang, "Frøkenen" som starter ud med "Det var det mindste Hus i hele Gaden: Tre >>>>>Fag<<<<< og den grønne Gadedør......" Hvad betyder det markerede ord i den sammenhæng? -
Mundtlig eksame
ForumindlægHej alle sammen jeg skal snart op til mundtlig dansk og jeg tænkte på hvordan jeg skal takle det Når jeg har trukket min tekst og analyseret og derefter kommet ind, hvad synes i så man først burde starte med og dernæst osv osv osv Kunne i muligvis skrive det i punktform, altså hvad man... -
Søren Kirkegaard: "Ligevægten mellem det æstetiske og det etiske i personlighedens udarbejdelse"
ForumindlægHej filosofi interesserede! Nogen, der har en analyse eller lign. af Søren Kirkegaards "Ligevægten mellem det æstetiske og det etiske i personlighedens udarbejdelse" fra "Enten-Eller", 1843? Skal brugen den i forbindelse med læsning til eksamen i filosofi. C-niveau som... -
Samf eksamen .. HJÆLP !!!
ForumindlægHej allesammen .. Jeg har trukket Dansk Politik til min 24-timers forberedelse og der skal jeg redegøre for Eastons model .. Er der nogen der kan hjælpe med det ?? Derefter skal jeg analysere lidt ngo'er, politikere og organisationer. Og til sidst skal jeg diskutere fordele og ulemper ved a... -
Skriftlig eksamen
ForumindlægKan det tælle ned, hvis man har fortolket den første del af en novelle anderledes, end den nok burde være blevet? Jeg argumenterede for det med citater, men jeg kan godt se nu, at det nok betød noget andet. Resten af novellen forstod jeg godt, og tror også at min analyse og fortolkning er dybdegå... -
Dansk SSO opgave
ForumindlægNår man laver noter til SSO må man da godt angiver flere kilder der siger det samme? er det godt eller skidt? Jeg tænker på om det bliver betegnet som underbyggende at der er flere kilder der siger det samme, eller om det bare er overflødigt,eller rod? Og så vil jeg høre om man må lave sin persp... -
ENGELSK MUNDTLIG A EKSAMEN
ForumindlægHeej Folkens (; Jeg skal til eksamen i engelsk mundtlig A på Mandag. Derfor vil jeg gerne høre om der nogle gode FIF eller oplevelser til eksamen i kunne bidrage med?? og evt har en god idé til hvordan man bedst disponere sin tid til forbedrelsen bedst, og hvordan man analyser sin tekst bedst...
