Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 18241 til 18260 af 153151
-
finanskrise problemstilling
ForumindlægHej alle !! kunne være super med lidt hjælp her, har to problemstillinger: Problemstillinger: 1. Gør rede for årsagerne til finanskrisen og dens konsekvenser 2. Hvilke hjælpepakker er der lavet for at dæmpe finanskrisen? vil meget gerne have en tredje problemstilling, hvis nogen please vil hjæl... -
Meditation i kristendommen
ForumindlægOkay læser lige om Buddhismen og fandt det meget interresant at der i en af bøgerne står følgende om meditation: Stort set har alle religioner en tradition for meditation. I zen-buddhisme er øvelser i meditation et fremtrædende træk. Indenfor kristendommen er det især i østkirken, at meditation ... -
Lean, hvordan staver man....
ForumindlægJeg er godt i gang med mit projekt om Lean, og kom til at studse over, hvor forskelligt folk egentlig skriver Lean. Det jeg mener er følgende: Lean LEAN lean Jeg kom til at tænke på, når man skriver Lean på disse forskellige måder, kan det så ikke være fordi man tillægger Lean forskellige betyd... -
Ku Klux Klan
ForumindlægHej er der nogle der kan skrive noget information om ku klux klan har kigget lidt på nettet, men vil bare også lige høre jer -
Ros til Mathon!
ForumindlægSynes altså godt vi lige kan rose Mathon herinde for et rigtig godt stykke arbejde. Han/hun er SÅ hjælpsom!! Rigtig dygtig person, og som tager ingen tid at løse en opgave. Det er så dejligt.. selvfølgelig også ros til alle jer andre hjælpsomme mennesker. Rigtig fed hjemmeside! -
Palæstina/Israel??
ForumindlægHej.. Jeg er igang med at skrive en opgave om Jersualems betydning for de tre verdens religioner, også vil jeg vurdere om der er en løsning på Israel og Palæstina konflikten. Så altså jeg har styr på min redegørelse del og vurdering, men ved ikke hvad jeg skal inddrage i min analyse del.. Nogen ... -
Hjælp AT eksamen 2011 Terrorisme
ForumindlægHej. Jeg har valgt Terrorisme i fagene historie og samfundsfag. Terroristerne ville ikke være noget uden moderne teknologi, da de jo er afhængige af at blive set, og de bliver de ved at lave spektakulære terrorangreb, der bliver bragt via medierne og på den måde skaber frygt. Jeg vil på en elle... -
Altafgørende hjælp metoder i AT
ForumindlægMit emne er Karl Marx betydning for arbejderne og fagbevægelsen/ fagforeningerne. 1. Hvilken metode benyttede Marx sig af? Kan man godt sige at han benyttede sig af den hypotetisk deduktive metode (Man opsætter en hypotese, afprøver den via forsøg, resultaterne testes statistisk og man kan nu fal... -
AT - Fysik + ?
ForumindlægTænkte på noget i retningen af Tidsrejse. Findes der materiale, som ikke er ren populærvidenskab om dette emne? Kan dette kombineres med fx dansk, om betragtninger af tidsrejser (evt. op gennem tiden). Er der ellers andre forslag til Fysik? Det jeg har set ressourcerummet lægger op til er rumrejs... -
Bedømmelse af SRP om den spanske syge og epidemimodeller
ForumindlægHej derude :) Jeg har netop fået min SRP-karakter tilbage, og jeg er ikke tilfreds med karakteren, så derfor tænker jeg - som så mange andre - på at klage. Jeg har fået 7, men troede egentlig selv på en sikker 10'er og eventuelt 12.. :( Så det er rigtig surt. Årsagen til, at jeg var så sikke... -
SISYFOSMYTEN! - albert camus
Forumindlæghej, håber der er nogle der kan hjælpe mig, jeg har en dansk historie opgave, hvor mit hovedværk er sisyfosmyten af albert camus, har læst den og er godt igennem selve opgaven, men men men jeg forstår ikke hvorfor Sisyfos er en lykkelig man? har læst mig til det, men forstår det ikke, og håber de... -
Supplering..
ForumindlægJeg har været så "uheldig" at få 5 i dansk og historie i gymnasiet. Så nu har jeg et kæmpe problem mht videregående uddannelser da man i de fleste skal have bestået dansk og historie. Jeg har virkelig ledt og ledt for at finde et sted hvor jeg kan tage fagene om. Men har ikke fundet e... -
Ohhhhhhhh
Forumindlæghey..... jeg skal snart op til mundtlig eksamen i historie og aner ikke hvad jeg skal stille op fordi min tidligere lærer har opgivet noget vi ikke engang har læst.... Hvad skal jeg stille op mht. eksamen? Hvordan kan man få gode karaktere til en eksamen i historie? Er det egentlig ikke sværere a... -
"The Sin Bin or Lucy's Heart"
ForumindlægHej Studi! Jeg har en opgave for, der lyder således, at jeg skal lave et referat og en personkarakerisering af denne historie. Så skal jeg analysere og fortolke forskellige elementer i historien. Vi har ikke gennemgået denne tekst på klassen, så det er derfor svært at finde de vigtige ting, der... -
Interessant?
ForumindlægHej allesammen (: nogen af Jer har vel haft projektuge, og nogen har nu. Jeg skal til gengæld igang næste uge, dvs. på mandag. Og vi skal skrive om en virksomhed, jeg kommer fra en by med tjaa meget af det man har i andre byer. Så tænkte på ang. mit projekt. Hvilken slags virksomhed kunne jeg skr... -
Renæssancen - engelsk
ForumindlægHey.. Jeg sidder her med et AT-projekt om Den elizabethanske alder under englands renæssance.. Og jeg har lidt svært ved at finde information om tiden inden da. Vil nemlig godt lave en sammenligning i mellem tiden før Elizabeth d. 1 og tiden før hende.. Så her kommer mit spørgsmål: Nogen der k... -
"Praxis" af Fay Weldon
ForumindlægHej! Skal pga. sygdom først skrive mit studieretningsprojekt (3.g) i vinterferien og leder derfor desperat efter et emne. Skal skrive i engelsk og historie med engelsk som hovedfag og søger derfor en engelsk skønlitterær bog man kan perspektivere til den historiske del. Er blevet foreslået bog... -
Hjælp til nyttige franske sætninger
ForumindlægJeg sidder og forbereder mig til mdt eksamen (STX B-niveau), og i den forbindelse vil jeg gerne høre, om følgende sætninger kan siges på fransk: - Dans cette photo (på dette foto) Kan man sige "dans" eller er det mere rigtigt at sige "sur"? - Il a l'air extravagante Hvo... -
Inspiration til Dansk faget
ForumindlægHej, Jeg er på helt bar bund med denne her DHO, da vores lærer ikke har givet os en ordenlig introduktion. Jeg har valgt at skrive i Danskfaget, men har stadig ikke helt forstået foreskellen mellem dansk og historie? Vi skal aflevere en disposition den 24 Juni, men hvordan skal den se ud? ... -
SRP, emneforslag - fysik A
ForumindlægNogle der har idéer til hvad man kan skrive om i SRP hvis jeg vælger Fysik A som det ene fag,og det andet fag skal være et af følgende: Historie A Dansk A Engelsk B Kemi A Matematik A Jeg vil helst ikke vælge Kemi A eller matematik A som det andet fag. Kom gerne med så mange forslag som muligt...
