Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 18281 til 18300 af 48240
-
id af oxoforbindelse
Forumindlæghar virkelig brug for hjælp!!nogens om ved hvorfor det lige er, at de aromatiske carbonhybrider bliver orange og de andre bare alm. gule når man blander 2,4-DNPH med et stof som indeholder en carbonylgruppe??Hvad er et kompleks?? skal redegøre for en indgået kompleksligevægt ved Fehlings/Tollens ... -
kompleks / koordinativ binding
ForumindlægEt lille spørgsmål:Hvordan sker en kompleks/koordinativ binding. Det er noget med en forskydning af elektronparrene,men helt præcis hvordan? -
TotalReflektion
ForumindlægYo alle i kloge hoveder på Sp :)Nu er det vidst min tur til at be om noget hjælp :SJeg har en rapport for til onsdag, men jeg fatter nada af opgaven, har været syg de 2 gange han forklarede det.. så ja måske er det min egen ide. håber i kan hjælpe mig lidt undervejsTotalreflektion:Opgave 1:En dyk... -
A-niveau?
ForumindlægEfter sommerferien er det helt klart at jeg skal starte på gymnasiet, men jeg ved ikke hvilke fag, jeg skal have på A, B og C (niveau) ? Altså jeg vil gerne være tandlæge eller noget indenfor medicinretningen? Hvilke fag skal jeg så vælge på A-niveau? -
Massen
ForumindlægHej!Lige lidt hurtig hjælp, hvordan finder jeg f.eks. massen af stoffet Po-210? -
Bromvand
ForumindlægHvad er det der sker, når bromvand udsættes for sollys??? -
Kloning af dyr, mennesker, uddannelse?
ForumindlægMan høre om forskere der kan klone mennesker og dyr og så går jeg her og tænker på hvad for en uddannelsebaggrund de har. Det kunne være meget interessant at arbejde med. Nogen der ved det? mvh Kevin -
aluminiumoxidlag
ForumindlægLidt hjælp ønskes: på overfladen af aluminium ses ofte et meget tyndt lag af aluminiumoxid, som bliver dannet når aluminium henstår i atmosfærisk luft. under normale forhold beskytter aluminiumoxidlaget aluminiumgenstande mod korrosion. det er dog almindelig kendt at køkkenudstyr ikke tåler at k... -
Mængdeberegning
ForumindlægNogle der har gode noter til et teori afsnit om mængdeberegning? Altså med henblik på udregningsmetoden og forklaringer med mere. På forhånd tak, og godt nytår :-) -
SPEKTROFOTOMETRI
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har brug for hjælp til følgende spørgsmål: Redegør for brugen af spektrofotometri til at finde koncentrationen af et stof. -
Klassisk geometri
ForumindlægHej, Er der en som kan hjælpe mig med at bevise sætningen, der lyder: To trekanter er kongruente, hvis to af deres vinkler og en side er parvis lige store. Jeg skal bruge det som en forudsætning til at bevise pythagoras. Håber der er en som kan hjælpe! -
NH4Cl
ForumindlægVed i havd dette stof bruges til, har søgt lidt på nettet og fandt ikke nogen resultater. Hvis i bare kan nævne et par enkelte ting vil jeg blive glad. Skal lave en mini-rapport om NH4Cl, som jo så er Ammoniumchlorid. Det eneste jeg ved det bruges til er i salmiakpastiller. -
Afstemning af reaktionsskema
ForumindlægC2H5OH + O2 > CO2 + H2Obliver til...C2H5OH + 3O2 > 2CO2 + 3H2Oright ? -
Nedbørsdannelse
ForumindlægJeg sidder og skriver geografi-rapport om nedbør. \nJeg har fundet noget om dannelsen, der står "Vandampen frigøres som små iskrystaller, der på et tidspunkt bliver så tunge at de falder som nedbør" - kan man sige det? Og at det så bliver regn hvis luften omkring jorden er over 0 grader... -
Planters optagelse af nitrat
ForumindlægHvordan optager planter nitrat? Ja, gennem rødderne - det ved jeg, men sådan lidt mere detaljeret! Håber nogen kan hjælpe hurtigt.. -
Reaktionstype - acetylsalicsyre?
ForumindlægHej,Jeg skal beskrive hvilken reaktionstype denne reaktion er:http://img260.imageshack.us/img260/408/ethansyreanhydrid6il.pngI må gerne lige begrunde :) -
Navngivning???
Forumindlæghåber der er nogen kloge hoveder der kan hjælpe mig???hvad giver propansyre + ethanol ---> er det (propylproponoat/ propansyrepropylester) ???C-C-C(=0)-C-C-ved ikke hvad det skal hedde på højre side af reaktionspilen. -
kemisk og fysisk..
Forumindlæghvad er forskellen!?! -
Redoxreaktioner
Forumindlæg1) Der overføres igen en spatelspids natriumsulfit til et rent reagensglas og stoffet opløses i ca. 10 dråber vand. pH bestemmes med universalindikatorpapiret før og efter reaktionen. Der tilsættes et par dråber KMnO4. "Når NaHSO3 opløses i vand, så vil pH blive omkring 5,5-7 (afhængig af... -
dansk
ForumindlægMin lærer sagde engang, at det ville være en god ide om at snakke lidt om fagenes muligheder og begræsninger. Men kan ikke rigtig se nogle begrænsninger.. hmm.. jeg skriver i dansk og historie.. Dvs. humanistisk og samfundsfagligt.. Hvilke begrænsninger kan der være ved disse fag?
