Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 18301 til 18320 af 23766
-
SRP.
ForumindlægHej. Jeg går i 1.g og min studieretning er matematik og fysik A med kemi B. Jeg har undret mig over studieretningsprojektet. Hvad er det helt præcist det går ud på, og hvorfor skal man vælge fag fra sin studieretning? Ved godt, det hedder studieretningsprojekt, men det er da ærgerligt, når man ri... -
spektrallinjer
ForumindlægHej Jeg har fået en fysik opgave for, men er kommet til en del hvor jeg simpelthen ikke aner hvilken formel jeg skal bruge, så håber der er nogle kloge hoveder derude der kan gennemskue den :) Opgaven lyder således: "Grundstoffet hydrogen har en spektrallinje med bølgelængden 656 nm. Ved h... -
Hjælp! Haster.
ForumindlægHej alle, jeg har en fysik aflevering for. men har lige lidt problemer,.. Brug tallene: Solens totaludstråling der er på 3,826*1026 W og middelafstanden mellem jorden og solen som er på 4*3,14*149597720000^2 til at beregne solarkonstanten. Forklar, hvordan den beregnes, gerne vha. en tegning. Hvi... -
Bølger
ForumindlægKære Jer derude! Jeg sidder og har lavet en fysik-aflevering betående af mange sprøgsmål... Men denne opgave volder mig desværre meget besvær. Tænkte om nogen søde mennesker ville hjælpe mig, hvilken formel og hvordan man regner denne opgave ud... På forhånd tak for hjælpen! Beregn frek... -
Lille udregning
ForumindlægHej. Har lige et problem med en udregning i fysik. Håber du kan hjælpe.. Kammertonen har frekvensen 440 Hz. a) Beregn dens bølgelængde i luft.? Lydens hastighed i vand er 1482 m/s. b) Beregn kammertonens bølgelængde i vand.? Håber du ka Hjælpe :) Mvh Kevi. -
Fiktive kræfter
ForumindlægHejsa. Jeg læst om corioliskraften, som bliver beskrevet som værende en fiktiv kraft. Jeg har læst en del på nettet om det, men hvert sted jeg læser har lidt forskellige definitioner (eller forklaringer). Nogle herinde der kan komme med en god forklaring på det? Jeg havde fysik B i gymnasiet, s... -
Dumpe til eksamen
ForumindlægSidder og diskuterer med en studerende på fysik, og håber at vi kan få vores diskussion afgjort. Hvis man eksempelvis dumper 3 gange i et fag, bliver man udmeldt af universitetet. Vi diskuterer så om man kan blive optaget igen fra start året efter(og gøre hele uddannelsen om) eller man er ude af ... -
AT-10 problemformulering?!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal skrive min AT-10 synopsis med overemnet Sport, Propaganda og Samfund. Jeg vil høre om der er nogen der evt. har nogle mulige problemformuleringer, så kan hjælpe mig i gang med hele opgaven.. Jeg vil meget gerne have enten fysik eller matematik med ind over, men hvis I ha... -
Eksamens opgave
ForumindlægJeg har tre emner jeg kigger på. 1. Miljø, og affald 2. Miljø, og energi. 3. Og studiemiljøet Jeg er stærk i matematik, og mindre stærk i fysik, og derefter kan jeg stort set intet i kemi.. Jeg skal have et fysisk produkt. Hvad kan man lave? -
SRO opgave om planetbaner
ForumindlægHej! Jeg skal skrive SRO opgave om planetbaner. Jeg har fysik som det højeste fag, og matematik til at støtte med. Nu er det sådan at det er lidt svært at finde ud af hvad jeg skal skrive. Jeg ved jg skal skrive om kepler og Newton, men hvad, og kan nogen fortælle mig hvordan jeg ellers skal grib... -
Magnetisme
ForumindlægHej alle! Jeg har et fysik spørgsmål, som jeg ikke helt kan finde ud af. Er der nogen, der kan hjælpe? Vurder antallet af elektroner der årligt bevæger sig gennem hjem og virksomheder i en by med 50.000 indbyggere og forklar hvordan du kommer frem til tallet. a) Ingen b) Så mange el... -
Løsning
ForumindlægHej findes der en løsning?? til flg. link: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120816%20stx122%20FYSA%20skriftelig%20opgavesaet.ashx Eksamens opgavesæt skriftlig fy... -
Hvad er det nu den hedder
ForumindlægHej. Ja det er lidt pinligt, men vi lavede et forsøg i fysik med en brintbil, og for at måle bilens trækkraft i Newton satte vi sådan en ting fast på bilen mens den kørte, der lidt lignede en slags termometer med en krog i. Men problemet er at jeg, som i måske har gættet, har glemt hvad sådan en ... -
Skihop - Eksamen
ForumindlægJeg skal til fysik eksamen og har trukket emnet "skihop" Opgaven lyder"Du skal gennem et eller flere selvvalget eksperimenter belyse ovenstående tema, herunder hvilke faktorer, der her betydning for længden af hoppet" Nogen der kan hjælpe mig med noget teori omkring emnet d... -
AT problemformulering - rumkapløb
ForumindlægHalløj allesammen :) Jeg sidder og arbejder med AT-årsprøve - rejser. Her har jeg valgt at skrive om "Rumkapløbet" (samfundsfag - fysik). Tænkte på om der var nogle der ville komme med gode idéer til en mulig problemformulering til emnet... Er helt på bar bund på det samfundsfalige, ... -
Brydning
ForumindlægJeg fik stillet en fysik opgave som lyder sådan: l forsøget er indfaldsv inklen af det grønne lys i el glasprisme 29,4°, og brydningsvinklen er 20 7°. b) Bestem farten af det grønne lys inde i prismet hvilken formel skal jeg brug for at bestemme farten af det grøn lys? tak på forhånd -
syreregn - reaktionsligning?
Forumindlæghej er der nogen derude der ved hvordan syreregn dannes, set med fysik øjne? jeg ved i forvejen noget med svovl går i forbindelse med vand og jeg har et forsøg om brændt svovl udleder syre og der dannes syrereg, men hvad er reaktionsligningen og hvordan ser det ud på ionform? s+ h2 +o4> ... -
Rumkapløb
ForumindlægHalløj Jeg skal til at skrive mit SRP i fysik og historie i næste uge. Jeg skal bl.a. skal skildre nogle specfikke hændelser relateret til raketter/rumfart under den kolde krig og redegøre for fyskikken bag raketters drift. Hvis der er nogen, som har lavet en lignende opgave må de gerne skrive/m... -
Gnidningkraft
ForumindlægJeg kunne godt bruge noget hjælp til et fysik forsøg. Skal finde ud af hvad gnidningskraften er i det øjeblik mit stempel rykker sig. Så tænker på at bruge et newtonmeter og så er det vel bare det modsatte ikke (Skal bare lige være helt sikker). Altså f.eks. hvis mit newtonmeter viser 4 N, vil gn... -
KROPPEN I BEVÆGELSE
ForumindlægHej :-D Jeg har lige trukket ''Kroppen i bevægelse'' i fysik ! (har 24 timer, til imorgen) Skal lave en mundtlig præsentation af emnet Energiomsætning ved bevægelse. Stikord til den faglige samtale: Brændværdi af fødevarer, kroppen i koldt vand, trappeløb og motion. Ville være g...
