Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 18301 til 18320 af 153151
-
Indledning til DHO
ForumindlægHej! Jeg skal til at skrive en indledning i DHO. Vores overemne som alle skal koncentrere sig om er kvindes position i historien. Min problemformulering er hvorfor har synes på kvindes rolle ændret sig i et ægteskab fra idustrialiseringen frem til 1950'erne? Hvordan kunne jeg evt starte mi... -
Skal finde tema(et) i J.R.R Tolkiens Hobbiten
ForumindlægJeg har en opgave i dansk som lyder: Hvad er tema(et) i hobbiten? Skal avlevere opgaven inden mandag... -
Hærværk
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en analyse/fortolkning af Tom Kristensens Hærværk, og kan simpelthen ikke lige gennemskue hvad moralen er i historien? Er der nogle venlige sjæle herinde, som kan hjælpe mig?? B^^k <3 -
HJÆLP TIL AT SKRIVE ERINDRING
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive en erindring, men aner ikke hvordan man skriver en. Jeg ved, at en erindring er en historie fra ens f.eks. barndom, men andet ved jeg ikke. HJÆLP! Og er der bestemte ting, man skal huske i en erindring udover følser og sanser? -
Vurdering af stil - gym.a-niv
ForumindlægHej jeg fik i dag at vide at jeg har fået 6 for denne stil.. og jeg blve faktisk meget overrasket.. Kunne godt tænke mig at høre jeres vurderung. Den er skrevet på A-niveau i gymnasiet. Jeg kunne ikke finde noget sted at uploade den så har bare sat den ind. Opgave beskrivelsen lød på: giv en anal... -
Hvad betyder dette ord?
ForumindlægHej\n\nJeg er støt på ordet "Trochäus" et par gange, men kan ikke slå det op nogen steder. Derfor ville jeg høre, om nogen her på Studieportalen tilfældigvis vidste det..?\n\nMvh\n\n¤km55¤ -
problemformulering til historieopgave?
ForumindlægEmne; Hellig krig og forhold til andre kulturer - til historie opgaven 2.g Redegørende; Hvad er baggrunden for det første korstog opståen? Analyserende; På hvilken måde afspejler det nutidens forhold mellem muslimer og kristne? Det er bare en foreløbelig problemformulering, er der nogle som har n... -
Klage over årskarakter og begrundelse
ForumindlægJeg er utrolig utilfreds med min årskarakter i billedkunst, fordi jeg selv mener jeg gjorde det bedre end sidste gang, men har fået den samme karakter. Begrundelsen var, at de ting jeg havde lavet kun var ok. Ja, min lærer brugte ordet ''ok'', som jeg slet ikke kan bruge til noge... -
Eksamen (STX) hvad skal man?
ForumindlægNår man skal op til eksamen i historie (STX. 24 timers forberedelse) får man en tekst udleveret, hvad skal man med den? Hvad skal man forberede, hvordan skal man i det hele taget gribe sagen an? Ved ikke hvordan historie eksamen foregår og hvad man skal! :-S -
NELSON MANDELA RAPPORT - HJÆLP!
ForumindlægJeg har fået en rapport for til historie, og nu er jeg godt igang. Jeg ved ikke hvordan jeg skal skrive konklusionen? Og hvordan jeg skal sætte den op ? HJÆLP PLS. DEN SKAL AFLEVERES HER FREDAG D. 19! -
SRP - Ideer til emne?
ForumindlægHej Er der nogen som kan give mig ideer til, hvad man kan skrive om i matematik A og fysik B eller Matematik A og historie A. Jeg har kigget lidt på nettet, og der kom bl.a. noget med grækernes matemtik, men det sagde min historie lærer, at det ikke var nogen god ide. Og i fysik fandt jeg noget ... -
islandske sager
Forumindlæghej!er der nogle herinde der har en såkaldt analysemodel til islandske sagaer, da jeg skal til eksamen imorgen og det er det eneste jeg mangler!!TAK:D -
manden der blandt andet var en sko
Forumindlægnogen der har læst og analyseret den novelle...? vær søde at hjælpe for min analyse er tynd og kunne virkelig godt bruge noget hjælp -
Skal lave en fremlæggelse om tiden. Er der nogle der har nogen gode kilder?
ForumindlægSkal lave en fremlæggelse om tiden. Er der nogle der har nogen gode kilder fordi at alle er dårlige med ikke så mange informationer. -
SRP.
ForumindlægHej. Jeg går i 1.g og min studieretning er matematik og fysik A med kemi B. Jeg har undret mig over studieretningsprojektet. Hvad er det helt præcist det går ud på, og hvorfor skal man vælge fag fra sin studieretning? Ved godt, det hedder studieretningsprojekt, men det er da ærgerligt, når man ri... -
AT 2011
ForumindlægDet fandme et lorte emne som er blevet valgt i år, jeg har ingen ide om hvad jeg skal vælge.. Jeg vil gerne skrive i noget naturvidenskabeligt og Historie, men kan ikke finde op noget.. -
AT 2012: Katastrofen - årsager og konsekvenser
ForumindlægHej derude :) Jeg skal i løbet af denne uge finde ud af fag og område inden for dette AT-emne: Katastrofen - årsager og konsekvenser. Selve opgave lyder således: "Du skal vælge en sag, hvor en bestemt katastrofe spiller en væsentlig rolle. Du skal udarbejde en problemformulering samt... -
Renæssance
Forumindlægjeg skal skrive en historie opgave og jeg vil gerne skrive om Columbus og hans rejste til Amerika. jeg vil også gerne skrive om Renæssance. hvordan hænger sammen Christoffer Columbus rejse med Renæssance????? er der nogen der kan hjælpe mig , please! TAK -
Den spanske borgerkrig
ForumindlægHej jeg har historie opgave om den spanske borgerkrig. I mit sidste spørgsmål skal jeg vurderer hvilke årsager der var til Franco´s sejr og hvilke konsekvenser borgerkrigen havde.. har lidt problemer med det, så håber der nogen der kan hjælpe :) -
Lærer i folkeskolen - hjælp!
ForumindlægJeg har været inde på lære uddannelsen, og der står at man som lærer skal undervise i 3 fag.. Kan det passe (linket kan du finde nederest)? Jeg vil meget gerne undervise i engelsk og historie, men faget historie kræver at man skal have idéhistorie og samtidshistorie (sådan som jeg har opfattet de...
