Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 18321 til 18340 af 24857
-
Figurer o. lign.
ForumindlægHej. jeg vil bare høre om der er nogen, som kan fortælle mig, hvor grænsen går for brug af figurer og andre illustrationer i studieretningsprojektet. Jeg skriver om elektromagnetisme i fysik og historie, så der er ikke tale om flotte solnedgange eller noget i den stil, men små figurer som f.eks... -
Periodisk Komet
ForumindlægHej Jeg skal lave en fremlæggelse om astronomi i fysik, og har fået om kometer. Jeg skal vise hvordan man navngiver en periodisk komet. 2P/Encke Jeg ved hvad P'et står for, og hvad Encke står for.. men hvad står 2 tallet for? Nogle der ved det? På wikipedia står de... -
kilder i historie - er det nødvendigt?
ForumindlægHey. Jeg skriver i fysik og historie om raketter, hvor jeg i historie skriver om Cubakrisen. Til det vil jeg spørge om det er nødvendigt at inddrage kilder på den måde at man citerer dem? Jeg mener - jeg har bare skrevet i fodnoten at diskussionen er lavet ud fra de og de breve fra brevudveksl... -
Hjælp til gennemsnit.
ForumindlægHejsa. Mit gennemsnit ligger på 5.4 Matematik 7,7,7 - Dansk 4,4,4,2 - Engelsk 7,7 - Tysk 4,4 - Geografi 7 - Fysik 4 - Samfundsfag 7 - Idræt 10 - historie 2 - Kristendom 4 - Biologi 4. Hvad kan jeg gøre, så jeg lige kan "skubbe" karakterende lidt op? Håber i kan hjælpe. -
Spektroskopiske metoder
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal igang med SRP hvor jeg redegøre for IR & NMR's spektroskopiske metoder, vha af fysikkens kvantemekanik. Til det tænkte jeg, om der var nogen der havde nogle gode notater, da jeg ikke syntes jeg har nok omfattende stof i den bog jeg har lånt. På forhånd, ... -
I tvivl om sidetal
ForumindlægHej: Vi har fået besked på, at vores SRP skal være på 15 - 20 sider. Jeg skriver i matematik og fysik. Matematikdelen er der mange matematikudtryk, som fylder en del. Jeg har læst i SRP-bogen, at en normalside er på ca. 2400 tegn. Skal jeg gå efter sidetal eller normalsider? -
Bæredygtighed
ForumindlægJeg skal til fysik eksame på mandag kl. 13-15 og jeg skal svarer på de her spørgsmål og jeg kan ikke finde noget som helst om det på nettet. Jeg skal svarer på følgende spørgsmål hvorfor virker bæredygtighed? Hvordan fremstiller vi bæredygtig energi? Hvordan kan vi udnytte bæredygtig energi beds... -
HJÆÆÆP
ForumindlægHej jeg går i 1g og mit snit er på 2 da jeg fik 02 i både fysik og mediefag, og det er de 2 fag der er mine eksamensresultater Kan jeg blive nægtet en oprykning til 2g? Jeg har tænkt mig at arbejde så hårdt næste år så jeg ikke får er gennemsnit på 2 igen -
Aftagende eksponentiel regression med Excel
ForumindlægDette er egentlig fysik, men passer lige så godt på matematik. Vi har om radioaktivt henfald og skal lave en aftagende eksponentiel regression/tendenslinje med Excel og kan ikke få programmet til at gøre det, plejer ellers aldrig at have problemer. Er der nogen der ved om det er muligt at løse de... -
SRP-hjælp! Svingninger og differentialligninger
ForumindlægHej allesammen! Jeg sidder her og skriver SRP om svingninger i matematik og fysik. Her skal jeg selv udvælge hvilke 2.ordens differentialligninger jeg vil bevise og her står jeg lidt på bar bund. Er der nogle, der ved hvilke differentialligninger, jeg skal bevise for at kunne beskrive... -
SRP - Giv en teoretisk beskrivelse af et missils bane
ForumindlægHej Jeg har om Rumkapløbet i Fysik og Historie, og som en del af min problemformulering skal jeg give en teoretisk beskrivelse af et missils bane. Men jeg kan simpelthen ikke afkode hvad det helt specifikt er, jeg skal foretage mig. Så derfor spørg jeg om hjælp, ved I hvad min lærer mener med... -
Lommeregner.
ForumindlægHej. Jeg skal regne noget fysik ud på min TI-89, og den vil simpelthen ikke fungere. Jeg skal regne: Ø = tan^-1(55cm/132cm) Og det bliver ved med at give 0,39 grader, selvom jeg ved at det skal give omkring 22 grader. Kan det have noget med lommeregnerens indstilling at gøre? -
Hjælp elektrokemi/batteri
ForumindlægHej, jeg skal snart aflevere studieretningsopgaven omhandlende batterier i fagene fysik og kemi... Men da vores lærere er meget dårlige til at fortælle os hvordan vores opgave skal se ud, vil jeg spørge om der er nogen her der måske har nogle gode råd/tips eller gode hjemmesider jeg kan besøge.. ... -
Hjælp batteri
ForumindlægHej, jeg skal snart aflevere studieretningsopgaven omhandlende batterier i fagene fysik og kemi... Men da vores lærere er meget dårlige til at fortælle os hvordan vores opgave skal se ud, vil jeg spørge om der er nogen her der måske har nogle gode råd/tips eller gode hjemmesider jeg kan besøge.. ... -
Hjælpe til at finde litteratur!
ForumindlægHey... Jeg er igang med at lave mit studieretningsprojekt, som handler om Opdrift på et skib, og flydestabilitet, indenfor fagene Fysik A og Matematik A. Jeg har store problemer med at finde noget litteratur omkring flydestabilitet, og ville høre om der er nogen, som kan hjælpe mig lidt. -
Hjælp til skolen
ForumindlægHej SP. Jeg vil gerne blive bedre i nogen fag, som fx Dansk, Matematik, Biologi, Engelsk, Fysik-Kemi osv. Har i nogen hjemmesider man kan bruge? Helst nogen hjemmsider som alle kan bruge og er gratis. Ellers så nogent tips og tricks til hvordan i måske blev gode til det? :) Mvh -
Brintsamfundet
ForumindlægJeg har tænkt mig at skrive om brintsamfundet i fagene historie og fysik. Dette emne er meget stort og ville egentlig høre, om der var nogen, der havde gode idéer til, hvad jeg skulle inddrage? Hvis nogen evt. kender hjemmesider eller gode bøger, som er skrevet om dette emne, vil jeg gerne have ... -
Brintsamfundet
ForumindlægJeg har tænkt mig at skrive om brintsamfundet i fagene historie og fysik. Dette emne er meget stort og ville egentlig høre, om der var nogen, der havde gode idéer til, hvad jeg skulle inddrage? Hvis nogen evt. kender hjemmesider eller gode bøger, som er skrevet om dette emne, vil jeg gerne have ... -
Til vækst i energi
Forumindlægvi har en hjemme opgave i fysik jeg har sat mig fast i. vi får af vide at vi har en beholder der indeholder 0,75 L og den er udført i rustfrit stål. i starten er vandet 95 grader og efter 6 timer er det stadig 75 grader. nu jeg jeg så beregne tilvækst i indre energi i løbet af de 6 timer. -
Emne i dansk - Matematik
ForumindlægHej alle jeg er træt af at skrive fysik SSO og orker derfor ikke skrive mere af det. Dog føler jeg mig utrolig frisk til at starte med noget dansk (evt. analyse i film) og noget matematik. Så er der nogen som kan hjælpe med emner? Plz hurtige svar, da fagene skal vælges imorgen Mvh Marc
