Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 18341 til 18360 af 27496
-
Beregn pH
ForumindlægKan ikke lige finde ud af denne opgave. Det er opgave 35 fra KEMI 2000 A-niveau 1. Husholdsningseddike er en 4,8 % masse opløsning af eddikesyre i vand. Beregn pH (densiteten sættes til 1,0 g/mL.) Hvordan er det lige jeg skal løse denne opgave?? -
FARVESTOF AF SODAVND
ForumindlægHejsa, jeg har et spørgsmål mht kemi. Hvordan man kan finde ud af hvad farvestoffet er af f.eks. en sodavand? Kan man ikke både benytte Lamert-Beers lov til at beregne farvestoffet vha. en standartkurve med en ligning? -
Typeopgaver+ løsninger
ForumindlægHeysan, kan i svare mig på om der er nogen steder hvor der ligger typeopgaver i kemi, og så hvordan man løser dem? Eller formel til dem og sådan? Havde en vældig smart en sidste år til årsprøve, men min computer valgte i forgårs at dø, så nu står jeg med intet til termins i morgen:( -
''Hvem vil læse min studieretningsopgave :)''
ForumindlægHEJSA JEG HAR SKREVET EN OPGAVE OM LAMBERT BEERS LOV OG LINEÆR REGRESSION. DEN ER TVÆRFAGLIG, MAT. & KEMI. JEG SKAL AFLEVERE DEN I AFTEN . ER DER NOGEN DER HAR TID TIL AT SKIMME DEN AD ? JEG SENDER DEN DIREKTE TIL EMAIL :) -
Vejl. eks.opgaver, ny ordning
ForumindlægJeg søger løsninger til de 2 sæt vejledende eksamensopgavesæt i kemi A, som ministeriet har udsendt maj 2007. Er der nogen der ligge inde med disse som jeg kan få/købe, eller kender du nogen der har løsningerne/beregningerne? -
Beregning af volume af alkohol
ForumindlægJeg står og skal aflevere en kemi rapport, og jeg har brug for hjælp. Jeg skal beregne en gærblandinges volumen. Men de eneste tal jeg har er en start og slut vægt, på henholdsvis: Start: 289,52 g Slut: 281,12 g Hvordan beregner jeg volumen?? -
!! HJÆLP TIL HEPTAN !! vigtigt
ForumindlægHej jeg er ved at lave min kemi opgave og stødte ind på denne opgave: I heptan substitueres et hydrogenatom med et chloratom. Opskriv reaktionsskemaet. Hvor mange forskellige forbindelser kan der dannes? Jeg ved ikke hvordan man skal lave reaktionsskemaet og hvordan man skal finde ud af hv... -
Studentereksamen maj 2009
ForumindlægHej. Er der nogen der har lavet kemi-A studentereksamen maj 2009 fra STX ? Hvis ja må du/i meget gerne give en hjælpende hånd ved at sende den eller ligge den ud på studieportalen. Håber der er nogen der kan hjælpe. -
Hvad betyder "den procentvise sammensætning i masseprocent"?
ForumindlægEt spørgsmål i min kemi aflevering går ud på at "beregne den procentvise sammensætning i masseprocent af stofprøven A". Men hvad betyder det? Masseprocent er jo defineret: (Massen af stoffet/massen af blandingen)*100% Men hvordan laver jeg den procentvist? -
Ascorbinsyre og natriumhydroxid
ForumindlægJeg står og skal til eksamen i morgen tidlig i kemi, og jeg er i min forberedelse stødt på et problem. Jeg skal opskrive en redoxreaktion for Ascorbinsyre og natriumhydroxid. Jeg kan ikke se mig ud af hvordan oxidationstallene skal se ud og reaktionen generelt. Er der nogen som kan hjælpe? -
Manglende emne
Forumindlæghej... Jeg skal til at skrive en synopsis i AT Jeg syntes bare ikke jeg kan finde et ordenligt emne Skal skrive om Videnskab og ansvar i et naturvidenskabeligt fag og en humanistisk.. har fagene: Kemi, Fysik og: Dansk, Historie nogle der har nogle kreative og gode ideer? -
Elektronregnskab
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen i kemi om et par dage og under et spørgsmål om Redox Reaktioner, står der, at jeg skal gøre rede for elektronregnskab, men jeg forstår ikke helt hvad eelektronregnskab er i forhold til tildeling af oxidationstal? Håber jeg kan få lidt hjælp her :) -
Kender i noget forsøg med co2 ??
ForumindlægHej, i morgen jeg skal til 9 klasse prøver i fysik kemi. Jeg must laver forsøg med co2 men jeg kan ikke finder noget. Det skal har 10 minutter lang.Kander i noget forsøg med det CO2? Please help! -
Hjælp mig!
ForumindlægHej. Er der nogen, der kan hjælpe mig med en kemi opgave. Jeg vedhæfter opgaven nedenunder, og det er opgave (b) jeg vil have hjælp til. http://www.emu.dk/gym/fag/bt/inspiration/materialer-download/dokumenter/opgaver/tidl_forsoeg/smaa/12_ibuprofen.pdf mvh. Kasper -
Noter,
ForumindlægHeeej, er du nogen, der har notater til magnetisme, elektromagnetisme, induktion og transformation, som I vil dele med mig? Der er tale om Fysik/kemi, niveau 9.klasse (må meget gerne være lidt over, hvis det er noget, jeg vil kunne forstå). Håber på respons. (: På forhånd tak -
Dynamit --- Historie
ForumindlægHej, jeg har tænkt på at skrive om dynamit i AT, i fagene kemi B og historie A. Hvilke historiske aspekter er der af emnet, altså hvad for nogen historiskfaglige hovedområder kan man evt. tænke sig ? Tak på forhånd :D -
Syrling ?
ForumindlægHej, Hvad er en syrling i kemi? Jeg har noget der hedder: Chlorsyrling Opgave: Beregn Chlorsyrlings styrkekonstant ved 25oC ud fra termodynamisk data termodynamik er Gibbsenergi osv. men hvad er styrkekonstanten? hvordan er den forkortet? som når masse er m .. -Linda -
Noter - Definition
ForumindlægHvis jeg trækker kemi til årsprøve, har jeg dermed trukket en prøve, i hvilken jeg må have alt med bortset fra relateret rapporter. Hvad skal der til, før at jeg kan tillade mig at kalde rapporterne for noter? -
Opskriv reaktionen
ForumindlægHeeej Jeg sidder her og har virtuelt kemi og kan ikke helt finde ud af den her opgave, håber der er nogle der kan hjælpe (på forhånd tak) • Opskriv reaktionen mellem pentanoylchlorid og ammoniak • Hvor mange mol ammoniak skal der til for at omdanne 1,3 mol pentanoylchlorid? -
Kvotienter 2010 - Tandlæge
ForumindlægHej allesammen. Hvordan tror i kvotienterne for 2010 vil se ud - vil de stige/falde? Jeg søger kvote 2 - tandlæge på AU med snit på 9.1 i (dansk, mat, kemi, fys, engelsk) - tror i jeg har en chance for at blive optaget?
