Søgning på: analyse william. Resultater: 18361 til 18380 af 24034
-
God indledning??
ForumindlægJeg skal analysere og fortolke et digt (Dejlig er den himmel blå). Min lærerinde vil gerne have at jeg laver en indledning på 8 linjer, hvor jeg skal starte med "Hvad er tro, og hvordan får man andre til at tro?". Hvad ville være godt at have med i en indledning? Hvordan kan j... -
Hvad er det vigtigste?
ForumindlægJa, jeg skal til old eksamen i morgen, og har læst og læst de sidste dage her! Så nu vil jeg spørge, hvad der er det vigtigste? Når man nu sidder der og skal forklare sin tekst, og analysere sit billede, hvad er så vigtigt at få med? Hvad skal man fokusere på, og hvad kan lærer og censor godt li... -
Der arme Peter??
ForumindlægEr der nogen som har læst teksten Der arme Peter skrevet af Heinrich Heine? Har brug for lidt hjalp til analyse og fortolkning... Er kommet frem tl at Peter begår selvmord fordi han ikke fik sin elskede Grete... Right? pls help me -
dumpede
ForumindlægJa så dumpede man jo engelsk fordi man havde misforstået teksten, selvom man sad herhjemme og synes bare det kørte for godt og man havde mange pointer og en god analyse!!! Tror næste gang jeg vil spørge herinde om nogen kender noget til teksten så man kan se teksten fra flere sider af :-S -
Eksamen lige om hjørnet!!
ForumindlægHey! Er der nogen, der har en analyse eller bare notater af/fra: - T. Winton, Neighbours ?? - S. Sassoon, The Glory of Women ?? - Joyce Carol Oates, A Manhattan Romance ?? Links til sider på nettet eller andet er også velkomne! Mangler nemlig noter om de pågældende tekster til mundtlig eksame... -
24 Timers prøve - die unwürdige Greisin
ForumindlægJeg har trukket die unwürdige Greisin af Bertolt Brecht til min eksamen. Jeg har endelig læst og forstået den og skal til at analysere den. Jeg håbede på der var nogle af jer studieportale're der har nogle ideer til hvad man kan tage fat på eller nogle noter til teksten. Jeg har set der er... -
Frederick Douglass - HASTER!!!!!
ForumindlægHej alle sammen, jeg står i den situation at jeg er i gang med min SRP, hvor jeg skriver i fagene engelsk og historie! Jeg skal analyserer Frederick Douglass' selvbiografi "En amerikansk slaves beretning" Jeg ville derfor hører om der tilfældigvis er nogle der sidder med nogle n... -
SRP
ForumindlægJeg skriver i engelsk A og historie A om den amerikanske drøm - har spørgsmålet "Med udgangspunkt i en historiefaglig analyse af et historiefagligt materiale efter eget valg ønskes en diskussion af motiverne bag den omfattende udvandring fra Irland til USA." Er der nogen som kender et g... -
hjælp mig please
Forumindlægjeg er igang med et digt af Johannes V. Jensen, hvor jeg skal lave en analyse af digtet. jeg er nået til 'sprog og virkemidler' .. er der nogen der ved om hvordan Johannes V jensen skriver sine tekster? håber får et hurtigt svar.. please :/ -
Billedeanalyse: "Den tørstige mand" Carlsberg reklamer
ForumindlægJeg er ved at analysere carlsberg og coca-cola reklamer for at belyse en udvikling i værdier. Lige nu sidder jeg med "Den Tørstige Mand" og mangler noget inspiration til reklameanalyse af denne? Hvis I ved hvor jeg kan finde trykte reklamer eller oplysninger om disse for h.h.v. Cola og ... -
Ideer til at skrive en kort novelle omkring en situid sommerfugl
ForumindlægJeg har en opgave for til senere i aften. I opgaven skal jeg skrive en novelle omkring en sommerfugl som skal være situid. Jeg ved bare ikke hvordan jeg kan få den til at fremstå situid. Det er som 2. del af en opgave hvor jeg har analyseret "En biografi af en snegl" Og skal så nu skriv... -
ernst hemingway's after the storm
ForumindlægHej SP Jeg er i gang med at lave en analyse af After The Storm. Problemet er bare, at jeg simpelthen ikke kan udlede noget som helst. Hvad pointen med historien er osv? Jeg er med på at det er en short story og at den er skrevet over isbjergteknikken, men jeg kan simpelthen ikke komme vid... -
Kildehenvisninger til Bibelen
ForumindlægHej Jeg er igang med at skrive SRP i Historie og Engelsk, og i min analyse henviser jeg til et vers i Bibelen. Jeg er lidt tvivl, om hvordan min kildehennvisning skal se ud som fodnote. Hvis jeg henviser til Johannes Første Brev kapitel 2, vers 2, skal det så se således ud? 1. Joh. 2,2 ... -
ELLY BYDE TEKST HJÆLP!!!
ForumindlægJeg skal analysere teksten Elly Byde, hvor mit første problem allerede opstår ved bestemmelse af tiden. Jeg skal gerne ind på områderne historisk tid, handlingens tid og hvordan teksten er opbygget tidsmæssigt. Jeg er førsteårselev på handelsskolen, hvis i vil tage det i betragtning. Jeg mangler ... -
DHO om borgerkrigene slesvig.
ForumindlægJeg sidder og skal igang med min kildeanalyse.. Meen jeg er itvivl om hvordan jeg skal gøre. Nogen der har en analysemodel eller noget lign.? Evt. forslag til hvordan man skriver en god opgave.. her er arbejdspørgsmålene :) Analysere kilderne med henblik på at svare følgende spørgsmål: ... -
Tove Ditlevsens - Barndommens gade
ForumindlægHej Alle, jeg er igang med en analyse af billedsproget af Tove Ditlevsens roman - Barndommens gade. Jeg er gåed i stå ved: "Ved kæene omtrent, ligger en kirke, streng, tilbagetrukket og trist, med tårnet ragende op som fattigdommens lange pegefinger for næsen af den kulørte synd&qu... -
hjælp til SRP i samfundsfag og dansk - barndommens gade
ForumindlægHejsa Jeg vil meget gerne bruge barndommens gade af tove ditlevsen som udgangspunkt til analyse af hovedpersonen esthers identitet og dannelsen af denne. Men romanen foregår i 30'erne og det virker lidt som om alle de sociologiske teorier om identitetsdannelse kun kan bruges i senmoderniteten... -
PELS!!!
Forumindlægyo wo, seje mennesker!! skal analyse en novelle der hedder "Pels" af Merete Pryds Helle, og er der nogen der har skrevet om den, eller kender etc.? -har virkelig brug for hjælp, hastigt, da jeg slet ikke kan komme igang med den. den er MØGsvær! :O anyways, heeeeelp! QnUzZr Oq Kyzh (h... -
Fodnoter i diskussionen?
ForumindlægHej allesammen Jeg stiller lige dette spørgsmål igen, da jeg ikke rigtig fik et svar sidste gang. Skal jeg anvende fodnoter i min diskussion (i min SRP)? Hvis ja, skal jeg anvende dem stort set alle steder, lige som i min redegørelse, analyse og undersøgelse? Vh Frederik :) -
Empirisk formel?
ForumindlægHej, Jeg har fået en opgave hvor jeg skal bestemme den empiriske formel ud fra disse oplysninger: Ved analyse af et stof finder man, at det indeholder 48,6% C, 8,2% H og 43,2% O. a) hvad er stoffets empiriske formel? Har siddet med denne opgave i lang tid og er ikke kommet nogle vegne. Håber...
