Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 18361 til 18380 af 117955
  • alvidende og jeg fortæller

    Forumindlæg
    ÅH altså skal til eksamen om et par timer og nu roder jeg rund i det hele, typisk. Er det rigtigt at sige: en alvidende fortæller er skjult, hvor en jeg fortæller er åbenlys....
  • Enkeltfag ??

    Forumindlæg
    Jeg ville bare høre om det passer at man kan åbne stundetereksames beviset og lade vær med at tage til sidste eksame og derefter fortsætte med enkeltfag ..
  • Vejleder-hjælp

    Forumindlæg
    Jeg har biologi på c-niveu, og vil gerne i kontakt med en der eks. har bio B, og som kan hjælpe mig igennem engang i mellem. Eller bare en jeg kan diskuterer de forskellige emner lidt med.Mvh. Maja
  • SSO opgave.

    Forumindlæg
    Hej der ude.... jeg skal til at skrive min SSO opgave i Biologi B, om kræft, og især om livmoderhalskræft. jeg ville derfor høre om der er nogen der kender nogle hjemme sider, der er skrevet af læger, eller noget lign. så må i meget gerne hjælpe mig med det:):)
  • Ændre fag nu?

    Forumindlæg
    Jeg er strandet med fagene biologi B og psykologi C, men det viser sig at der ikke er hold i mit emne i forhold til rejse-ideen. Ved I om der er mulighed for at skifte fag på nuværende tidspunkt, hvis det er inde for det samme hovedområde. Vejledere er fordelt. Tusind tak.
  • Blødersygdom 2.

    Forumindlæg
    Hej igen alle. Jeg sidder stadig med min biologi afleveringen men er kommet i et nyt problem. det er spørgsmål b) som lyder følgende: Hvordan kan en mutation medføre mangel på faktor-8? hvad skal jeg gøre med det ? Jeg vedhæfter opgaven
  • Hjælp til aflevering om blødersydom

    Forumindlæg
    Hej igen alle. Jeg sidder stadig med min biologi afleveringen men er kommet i et nyt problem. det er spørgsmål b) som lyder følgende: Hvordan kan en mutation medføre mangel på faktor-8? hvad skal jeg gøre med det ? Jeg vedhæfter opgaven
  • Haster! Hvad er iltsaturation?

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal op i biologi B om lidt, og skal i forbindelse med blod, snakke om folk der lever i bjergegnes evne til at leve i iltfattig luft. I den forbindelse skal jeg bruge ordet ILTSATURATION Er der nogen der kan definere det for mig? Mvh Nikolaj
  • AT fedme

    Forumindlæg
    Hej alle sammen :) Jeg ville bare høre om nogen har lavet en synopsis om fedme i fagene Biologi A og idræt B, som jeg kunne bruge som inspiration. Det vil være en kæmpe stor hjælp, da jeg er gået i stå.. især ved metoder. Håber i kan hjælpe!
  • Koffein og druesukker

    Forumindlæg
    Hej, Hvilke forbindelser er der mellem Koffein og druesukker, og kylhydrater og stofskifte? Er til Biologi B mundtlig 24 timers prøver, og har fået denne artikel http://videnskab.dk/krop-sundhed/koffein-og-druesukker-oger-din-effektivitet
  • Nedbrydning af glukose

    Forumindlæg
    Hej, Jeg mangler lidt hjælp til følgende figur http://bioaktivator.systime.dk/fileadmin/filer/figurer_fra_Biologi_C_B/Modul_1-20/13_Omsaetning_af_kulhydrater/Figur_1_-_Nedbrydning_af_glucose.png Jeg er helt blank angående den, så hjælp ville bliver værdsat meget!
  • hjælp

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en biologi rapport. Jeg skal skrive en rapport, som henadler om : Fra abe til mennseke,! Er der nogle der vil hjælpe, med at give mig nogle forslag eller har lavet sådan en tidligere som vil sende mig den. Please hjælp, jeg er helt lost!. :b
  • Alkohol: Mat+Bio

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har tænkt mig at skrive om Alkohol i Matematik A og Biologi B i mit studieretningsprojekt. Nogen der har har ideer til, hvordan jeg kan specificere det? Og hvad jeg kan skrive om i de 2 fag?
  • Hjælp.. Mangler forklaring på hvorfor det at være kilden er en smerte??

    Forumindlæg
    hej jeg har fået fortalt af en ven, som lige som mig har biologiB-niveau, men jeg kan ikke forstå hvorfor det lige er at det er sådan? hvorfor er det personen griner, når man kilder personen? hvad sker der i kroppen? jesper
  • Fosfat og nitrat (+ ammonium)

    Forumindlæg
    Hej! Nu har jeg brugt søgefunktionen, men kunne intet finde om, hvad fosfat og ammonium bruges til i forhold til nitrat, der (ifølge min bog) bruges til planternes (i dette tilfælde algers) vækst. Er næringssaltenes funktion/virkning den samme? (Nu er det biologiB, så ved ikke om jeg skal...
  • AT - mennesket forhold til naturen

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp :) Jeg skal skrive AT og emnet er menneskets forhold til naturen - jeg har valgt fagene historie A og Biologi B. Jeg ved ikke helt hvilket emne jeg skal vælge. nogler der kan komme med nogle ideer?
  • Det naturlige stofkredsløb i vandområder

    Forumindlæg
    Godmorgen, Jeg skal op i Biologi B imorgen og har fået til opgave at udarbejde en fremlæggelse om Spildevandsrensning - men bliver lidt i tvivl da om dette spørgsmål: Gør rede for de naturlige stofkredsløb i vandområder Jeg håber nogen kan spore mig ind på det rigtige.
  • trofiske niveauer

    Forumindlæg
    hej jeg har trukket eksamensspørgsmål i biologi B idag og håber på at få lidt hjælp med den redegørende del Gør rede for hvilke faktorer der har betydning for produktionen af biomasse på de forskellige trofiske niveauer i et økosystem. Håber der er nogen der kan hjælpe!
  • Sammenhæng ml. proteinsyntesen og gensplejsning?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal op i biologi B i morgen tidlig og jeg har trukket emnet DNA, Proteinsyntese og gensplejsning. Ved godt hvordan de forskellige ting fungerer, men kan ikke se en sammenhæng imellem proteinsytese og gensplejsning ud over at de begge involvere DNA? please hjælp!
  • enzym

    Forumindlæg
    Nogen som kan hjælpe mig med b og c i denne opgave? Har lidt svært ved at komme i gang. Link til opgave: http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/Roholt/Eksamenss%E6t/aar2005/maj/opgave%203.pdf Tusind tak på forhånd! ;D