Søgning på: fysik disposition 9 klasse. Resultater: 18361 til 18380 af 52678
-
3.g opgave - forslag
ForumindlægHej!Jeg håbede på der var nogen der kunne komme med gode idéer til den store skr. opg. i 3.g!! Inden for emnet historie vel og mærket.. -
HASTER: Anmeldelse af filmen Ondskab!!!!
Forumindlæghey allesammen. jeg skal skrive en anmeldelse af filmen Onskab (2003) og sidder fast i den indledene ( fedtrykte) skrift... kan slet ikke komme videre! ville være meget taknemmelig hvis der var nogen der kunne hjælpe mig ud af min skriveblokade... på forhånd tak! -
Sønner af den tavse tid!!!!
ForumindlægJeg er i gang med en dansk afl. hvor jeg skal lave en analyse og fortolkning af et digt, der hedder "Sønner af den tavse tid" hvis der er nogen der skrevet om den vil jeg gerne bede om lidt generalt hjælp til den. Hva som helst kan bruges...\n\nHilsen Line\nTak -
Et Dukkehjem af Ibsen
ForumindlægHej,Jeg skal snart igang med 3.årsopgave i dansk, hvor jeg blandt andet skal beskrive kvindesikkelserne i Et Dukkehjem og Hedda Gabler. Jeg er lidt i vildrede, da ingen af mine bøger tager fat på analysen af kvinderne, syn på ægteskabet osv. Hvis I har et godt forslag eller to, vl jeg blive meget... -
Ionbalancen i cellerne
ForumindlægJeg har en aflevering om ionbalancen i cellerne, den er nævn før i dette indlæg:https://www.studieportalen.dk/forum/viewtopic.php?t=90024&h=ionbalanceMen mit spørgsmål går ikke så meget på hvad løsningen er, jeg vil bare høre om der er nogen der har nogen gode forslag til hvad man kan skrive som ... -
Bøger ??
ForumindlægHey..I faget dansk, fik jeg at vide at jeg skal læse 2 danske bøget (romaner), da man skal op på 4 i alt!Så har i et godt forslag? De skal helst være ikke svær at læse/forstå -
Mangler titel of forfatter
ForumindlægKære kloge mennesker på studieportalenJeg har afleveret en mundtlig bograpport af en bog læst i dette semester på HF, men har fuldstændig glemt titel og forfatter... Kan dog huske en smule af handlingen, så jeg håber der er nogen kloge hoveder der kanEn fyr der starter med at bo hjemme, men kan i... -
Gode stil sætninger
ForumindlægHej! Jeg har fransk eksamen her på mandag! Og jeg ville spørge om i kunne give mig nogle gode sætninger som man kan bruge til sin stil?Ligesom "Il était une fois...osv osv?Tak! -
Komme ind på HF efter en dumpet HHX eksamen?
ForumindlægHey overskriften fortæller næsten det hele. Fordi jeg er lidt i tvivl om der er mulighed for at komme ind på HF efter jeg har dumpet min HHX eksamen? -
Mangler noter!
ForumindlægHej allesammen!Jeg skal op i old. på torsdag, og mangler noter til nogle af mine tekster: Til muserne, Til Dionysos, Polykrates´ ring og til Menon. Er der nogen der kan hjælpe mig? -
Hvordan laver man en synopsis?
ForumindlægHej Jeg skal lave en synopsis men jeg kan sku ikke huske hvordan man gør. Jeg er i tvivl om hvordan den skal opsættes. Kan nogen hjælpe? Mange tak :) -
Censor
ForumindlægJeg var selv med på TJEK DIN CENSOR UD bølgen. Mine censorer så alle utrolig farlige ud på de forskellige billeder. Jeg blev så nervøs pga. det. Men det har bare vist sig at jeg har fået de sødeste censorer. Virkelig flinke og stille og rolige! Selvom der blev påstået nogle af dem var dræbere. Je... -
kommer man op i en kendt kilde?
ForumindlægJa, spørgsmålet er som overskriften lyder: kommer man op i en kendt kilde i historie? Jeg skal op på onsdag og er kommet i tvivl?? -
HJÆLP -dansk årsprøve
Forumindlæghej:) jeg skal til dansk årsprøve på mandag..Jeg er kun 1.g9;er, jeg ved slet ikke, hvor meget de forventer af en..har i nogle gode råd til prøven..(er det lidt ligesom folkskolen??)tak:S -
Mundtlig eng.
ForumindlægHej alle.. Er der nogle der ved hvordan det forgår i engelsk efter den nye reform? Skal op til årsprøve imorgen og jeg er ikke helt sikker på det..Evt. nogle der har nogle gode råd hvis man ikke er så god til engelsk? Eller bare generelt.. på forhånd tak (: -
Hue Tid?
ForumindlægHej alleJeg vil bare lige høre hvor lang tid man plejer at gå med studenterhhuen. Jeg har hørt noget med en uge kan det passe? -
Hjælp til FS10 mundtlig matematik.
ForumindlægHej! Jeg har snart eksamen i mundtlig matematik FS10. Er der nogen der muligvis kan forklare hvordan det foregår og måske evt. give TIPS. -
Rettelse MEGET kort. TIL EKSAMEN HASTER!
ForumindlægNogen der er søde at rette den korte tekst på tysk? det skal være min indledning til tysk eksamen!! og er ikke sikker på fejlene.. :( Jeg har trukket temaet: Wiederstand und mitlaufen, herunder teksterne: "Herbstmilch" af Anna Wimschneider (lebenserinnerung einer Bäurin) og Georg Elser ... -
Tips til Prøve
ForumindlægHeij Allesammen ., Skal nemlig have terminsprøve i skriflig matematik imorgen. Så hvis i har nogle råd, så fyr af med dem. Har nemlig hørt at skriflige matematik er meget svært På Forhånd tak. -
For simpel
ForumindlægMin lillebror går i syvende og har fået denne opgave: A=(2,-2) B=(10,-2) C=(10,-6) D=(2,-6) Tegn firkanten (Det har han gjort) Bestem forskriften for hver af de to linjer, der danner firkantens diagonaler: y= y= Det er pinligt, men jeg er helt lost. Jeg fatter det bare ikke. Håber nogen ...
