Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 18361 til 18380 af 48964
-
Studenterbevis - karakterer?
ForumindlægJeg spekulerer lidt på, hvordan systemet er for afgangsbeviset for STX.. Jeg har hørt mange forskellige versioner, og ville gerne høre om nogle herinde VED det? Det, jeg tænker på, er: - Når man har fået en årskarakter i et fag og kommer til mundtlig eksamen i det, kommer begge karakterer så med... -
SSO om Hitler/Det Trejde Rige??
ForumindlægHejJeg er efterhånden blevet rimelig sikker på, at jeg vil skrive SSO i historie. Synes at Det Trejde Rige og dets fald er meget interessant.Tænkte måske på noget med "Hitlers vej til magten" og noget i den dur, men er der nogen, der har nogle forslag til, hvad man kan skrive om vedr. D... -
HASTER!!! HJÆLP MED AT FINDE ET PRODUKT!!!!! 2.VERDENSKRIG!!
Forumindlæg___________________________________________________________________________________ Hej allesammen håber nogle derude der kan hjælpe, jeg er igang med en historie synopsis. Jeg er nået dertil, jeg skal lave et produkt og jeg har simpelthen ingen idé. Overemnet er: 2.verdenskrig Underemnet ... -
Hvilken studieretning?
ForumindlægHej folkens. Jeg er en ung dreng på 15, som sidder med et lille problem: Jeg ved ikke hvilken studieretning jeg skal tage. Jeg vil gerne tage en bacheloruddannelse efter gym, så jeg vil helst have en retning, hvor mit snit vil ligge så højt som muligt. Forresten, så er mine bedste fag følgende: D... -
HTX eller STX
ForumindlægJa, jeg er i et dilema. Jeg skal til at vælge uddanelse og har gjordt mig nogle overvejelser. Da jeg både er naturvidenskablig og 'it' intresseret - så ville HTX være oplagt, men har stadig min tvivl. Kan i komme med nogle fordele og ulemper ved HTX eller STX? Og gerne forskelen osv. De... -
Vejledning om den større skriftlige opgave i (af undervisningsministeriet) udvalgte fag.
ForumindlægDer er nok ikke mange der vil skrive i Film og TV eller Italiensk, men jeg faldt over disse vejledninger på uvm.dk, hvor der også er link til en generel vejledning:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/vejledninger/sso/sso.html?menuid=150560Her er den fulde liste så du ikke går forgæves:Biologi... -
Novelle - flashback
ForumindlægHej, jeg kan ikke finde et ordentligt svar på nettet, så nu sprøger jeg her; Er flashbacks et novelletræk? Altså er det noget jeg kan sige til min mundtlige dansk eksamen under novelletræk, som gør at vi ved det er en novelle? Og er der forskel på flashbacks og tilbageblik? For i min historie er... -
Engelsk på UNI.
ForumindlægHej jeg sidder i lidt af et problem, havde planer om at studere Engelsk på UNI. men fandt ud af at mit andet Sprog fag skulle være bestået. Jeg har Spansk på A og regner bestemt ikke med at bestå faget, pga. jeg har aldrig haft interesse for faget. Nogen håb at komme ind alligevel hvis man fx h... -
Opgaveformulering
ForumindlægHej. Jeg skal måske til eksamen i Teknologi Historie og har valgt fjernsynet som emne. Jeg har skrevet en opgaveformulering og ville gerne nogen gad læse den om hvad der mangler og hvordan og hverledes. Emne: Fjernsynet - Fra industrisamfund til informationssamfundet Jeg har valgt at skrive om fj... -
Opgaveformulering
ForumindlægHej. Jeg skal måske til eksamen i Teknologi Historie og har valgt fjernsynet som emne. Jeg har skrevet en opgaveformulering og ville gerne nogen gad læse den om hvad der mangler og hvordan og hverledes. Emne: Fjernsynet - Fra industrisamfund til informationssamfundet Jeg har valgt at skrive om fj... -
Samfundsfaglig metode, hjææælp
ForumindlægHej alle. Jeg skal til AT eksamen i morgen, og har gevaldige problemer med disse metoder. Jeg skriver i historie men med en samfundsfaglig vinkel. Jeg har beskæftiget mig med New Deal og samlet en masse data, disse data har jeg samlet fra bøger. Jeg har også kigget på hvordan depressionen started... -
induktiv/deduktiv metode
ForumindlægHej Allesammen. Jeg sidder og forbereder mig til at-eksamen. Mine overordnet problemformulering er hvordan hovedpersonen udvikler sig gennem romanen samt hvordan forholdet er i landet har udviklet sig i nyere tid. Mine fag er dansk og historie set som samfundvidenskabelig. Jeghar har en roman s... -
Statistik vedr. kvinder i arbejde i England før, under og efter 2. verdenskrig
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen på fredag i AT og i den anledning har jeg forsøgt at finde noget statistik, men det har været svært. Jeg har læst en Engelsk bog, der omhandler 2. verdenskrig og perioden efter (1940-1951) og til det har jeg kombineret fagene Historie A (den samfundsfaglige del) og Engel... -
AT-
ForumindlægHej alle! Jeg står her med et stort problem, som I nok ved så skal alle 3.g`er udarbejde et at-projekt. Jeg skriver i fagene historie & naturgeografi, hvor mit emne er jordskælvet i Lissabon.. Men jeg ved ikke hvordan jeg ska koble disse to fag sammen til en problemformulering ! H... -
Betydning af opgavens trin
ForumindlægJeg er igang med og terpe til Dansk mundtlig eksamen og læser noter til de forskellige perioder. Jeg fandt en opgave som havde en masse nyttige noter til stil perioderne i litteratur historien , linket er herunderhttps://www.studieportalen.dk/opg/ungdomsopg.php?o=1607Det jeg ikke forstår ved opga... -
Hjælp til kildekritik
ForumindlægHej derude! Jeg står i en ret dum situation - Jeg har simpelthen lavet en lortesynopsis, og jeg skal op i AT-eksamen på torsdag :( Jeg har Historie og Erhvervsøkonomi som mine to fag og har om emnet "Wall Street 1929". Jeg har problemer med selve kildekritikken, da jeg udfra... -
Søger historielærer onsdag d. 20/6
ForumindlægHej der! Så er eksamn lige blevet trukket, og jeg skal b.la. op i historie. Da det er en 24-timers-eksamen har jeg tænkt, at jeg gerne ville have noget professionel hjælp, da jeg går efter 12 og vil være sikker på, at jeg er bedst mulig forberedt. Det optimale ville jo være en der er uddannet... -
HJÆLP TIL METODE- HASTER
ForumindlægHej! Jeg har et kort, men dog vigtigt spørgsmål :-) Jeg er ved at forberede mig på min AT-eksamen, men er blevet i tvivl om metoden! Jeg har valgt at dele min metode op, så jeg før besvarelsen af den enkelte problemstilling, nævner hvilken metode jeg har anvendt (fx, når jeg præsenterer min... -
Den Kolde krig
ForumindlægHej :-) Jeg skal til historie eksamen imorgen. Jeg har om emnet mellemkrigstiden - den kolde krig, hvor mine kilder består af: 1.Præsident Wilson's 14 punkter 2. Lenin om sovjetmagtens nærmeste opgaver. 3. Trumandoktrinen. 4.Ungarnsopstanden 1956, Studenternes krav: 22 oktober 195... -
HJÆLP!! 1.VERDENSKRIG!!!
ForumindlægHej allesammen :) Jeg skal til historie eksamen imorgen og jeg har trukket "1.verdenskrig". Jeg har følgende kilder: 1. Kort over Europa før 1914 og tabel over stormagternes militære udgifter 2. Den tyske generalstabs vurdering af den storpolitiske situation den 29.juli 1914 3...
