Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 18361 til 18380 af 27496
  • Formelle koncentration af methanal i formalin

    Forumindlæg
    Hej! Jeg sidder her med en kemi aflevering og er stødt på en opgave jeg ikke er sikker på hvordan jeg skal lave. Opgaven lyder: Beregn den formelle koncentration af methanal i formalin, der indeholder 35 masse% vandig opløsning af methanal. Er der nogle der kan forklare hvad jeg skal gø...
  • citronsyre, struktur - afgivelse af H+

    Forumindlæg
    Hej studieportalen.dk Citronsyre er en tripotsyre, og afgiver altså tre H+-ioner - fra hver af de tre carboxylgrupper (se http://homepage.svendborg-gym.dk/rk/kemi/computerkemi/bjerrum2/Bjerrumdiagram%20i%20Excel-filer/image008.gif) Kan I svare mig på hvorfor den sidste hydrogen ikke afgives?
  • Alkaner, Alkener, Alkyner og Cykliske og aromatiske forbindelser

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal snart op i eksamen i kemi og derfor vil jeg lige hører om i ved noget om Alkaner, Alkener, Alkyner og Cykliske og aromatiske forbindelser. Det jeg vil vide er alle de frem kemiske og fysiske egenskaber? Håber i kan hjælpe!
  • nogen der ved noget om kemisk analyse?

    Forumindlæg
    hej, skal skrive en opgave i kemi som er Kemisk analyse, ville spørge om nogen kendte noget til det og/eller de kendte nogle sider fra nettet som jeg kunne bruge til opgaven... håber virkelig at de kan hjælpe mig, skal nemlig aflevere den på fredag... på forhånd tak! :)
  • Hvilke gymnasier i København tilbyder kinesisk?

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg skal starte på STX i københavn og kommer nok til at vælge: Matematik A, Fysik B og Kemi BFremmedsprog er Kinesisk. Men hvilke gymnasier foruden Borupgaard, Niels steensen og Ørestad tilbyder kinesisk?
  • AT-10 HJÆLP?

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med AT-10 og er desværre kommet i gang med et emne hvor der overhovedet ikke findes noget materiale. Jeg skal skrive i samfundsfag og kemi om videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger fra 1851-1914. Er der nogen der kan hjælpe med et emne?
  • Eksamenssæt 2006 - HTX

    Forumindlæg
    Nogen der har besvarelserne til dette eksamenssæt (HTX KEMI A 2006) ? Eller i hvert fald kan hjælpe med følgende opgave: - Reaktionen er en 2. ordens reaktion (Se vedfæftet fil, for de to mekanismer) 1) Forløber reaktionen efter mekansisme A eller B?
  • generalt spørgsmål

    Forumindlæg
    hvis jeg til min årsprøve i skriftlig kemi får et spørgsmål om hvor vidt en reaktion kan forløbe ved 25 grader eller 100 grader hvad er det så jeg skal se på for at kunne svarer om den kan forløbe.
  • Abstract - ordbog??

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal skrive abstract på engelsk over min kemiopgave, men ingen af mine ordbøger kan oversætte kemiske fagtermer som pufferopløsninger, puffersystem osv. Er der nogen der har et link til en god dansk/engelsk ordbog der til kemi-ord? :)
  • R og S sætninger

    Forumindlæg
    hej jeg er i gang med en kemi aflevering omkring eddikesyre. og det eneste jeg mangler er R og S sætningerne for Eddikesyre(CH3COOH)og kan bare ikke finde det. Er der nogle der ved hvad R og S sætningerne er for eddikesyre (CH3COOH) på forhånd tak :)
  • Metode til AT-eksamen

    Forumindlæg
    Jeg står og skal op til AT-eksamen imorgen, men er meget i tvivl om punktet, metoder.. Skriver i Samfundsfag og Kemi Er der nogle der kan forklare mig hvilke metoder der skal anvendes i de enkelte fag, og eventuelt hvordan? På forhånd tak!
  • jern(ll)sulfat heptahydrat

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har gået og undret mig lidt om et forsøg i kemi, hvor vi skulle fremstille saltet jern(ll)sulfat heptahydrat. Da vi fik bundfaldet var det lyseblåt, og vandet vi filtrerede det fra var også klart blåt. Hvad er årsagen til denne farve? Altså blandingen var jern og svovlsyre.
  • Læse synopsis igennem

    Forumindlæg
    En der gider at læse min synopsis igennem? den handler om stålfremstilling (bessemer processen) i kemi A og samfundsfag C. Kan eventuelt godt bytte min synopsis med en andens, så vi kan give hinanden konstruktiv kritik :)
  • Kvantativ analyse af Natron (Volumen!)

    Forumindlæg
    Hej ! jeg er ved at lave en kemi rapport der hedder " Kvantativ analyse af Natron" Jeg har lavet et reaktions skema udfra to reaktioner, hvor molmasse, stofmængden og massen er fundet . Jeg skal nu finde volumen? Hvordan kan jeg finde denne, når jeg ikke har koncentrationen op...
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal op til eksamen imorgen i kemi C. jeg har et par helt grundlæggende ting jeg godt vil have svar på, er der ikke en der er sød og vil bruge 10 min på at svarer på nogle spørgsmål, som jeg ikke forstår ? På forhånd MANGE TAK
  • Afstemning af reaktionsligning

    Forumindlæg
    Hej alle. Har brug for lidt hjælp til noget kemi. Opgaven lyder således: Angiv en afstemt reaktionsligning for reaktionen mellem vand og natrium og for reaktionen mellem methanol og natrium.. Håber der er nogen, der kan hjælpe
  • Hjælp til eksamen

    Forumindlæg
    hej alle på sp.. jeg skal op i mundtlig fysik/kemi eksamen snart og ved ikke en skid og fagene, da jeg ikke forstår det så godt, nogen der har et råd til hvad jeg an gør ? jeg har læst alt jeg kan læse men har ikke forstået det hele ?? tak
  • Forsøg med salte eller baser

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal til FSA eksamen i fysik/kemi og sidder lige nu og laver dispositioner omkring baser og salte. Er der nogen som har nogle gode forsøg med dem? Håber at der er hjælp at hente ude ved jer flinke mennesker:) Tak
  • optagelsesprøve

    Forumindlæg
    hejsa Jeg skal desværre snart op til en optagelsesprøve. er der nogen som har været op til en optagelsesprøve? og hvordan var det? Jeg skal op i dansk og engelsk mundligt og fysik/kemi, matematik skriftlig. er meget nervøs! er nemlig ikke særlige god til matematik!!!!
  • koncentration

    Forumindlæg
    Håber nogen kan hjælpe denne her opgave, kemi og mig er ikke særlig gode venner Ud fra en sukkeropløsning med koncentrationen 80 g/liter skal du lave 0,20 l sukkeropløsning med koncentrationen 10 g/liter. Hvor meget af den koncentrerede opløsning skal du bruge?