Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 18381 til 18400 af 27879
-
Projektopgave
ForumindlægHej alle, Jeg skal lave en problemformulering og har ikke helt styr på hvordan den laves. Mit overemne er GLOBALISERING. Jeg havde forestillet mig jeg kunne sige noget om det danske sprogs påvirkning af globaliseringen. Er der nogle der kan hjælpe med en problemformulering med dette som emne? I... -
Kilder fra andre opgaver
ForumindlægHej. Jeg skriver lige for øjeblikket SRP, og har fundet en opgave om samme emne, med en masse gode kilder. Kan jeg godt kopier kilden og sætte den ind som min egen kilde, uden det vil trække ned? Her er tale om statistiske kilder, fundet langt ude på internettet samt sociologiske bøger. -
Dance of the Planets...
ForumindlægHej....Vi har i min klasse valgt at opgive et emne ved navn Dance of the Planets det er nu et program hvor man kan simulerer forskellige ting...Problemet er at jeg ikke er så fortrolig med det program er der nogle der kan fortælle mig hvor jeg kan hente det program?Er der evt. nogle der vil hjælp... -
hjælp! tværfaglig matematik og?
Forumindlæghej, jeg skal snart skrive min tværfaglig, jeg regner med at det ene fag skal være matematik, men kan ikke rigtig finde ud af hvad det andet fag skal være, og hvis hvilket emne indefor det fag, så håber nogen kan komme med forslag som jeg kan overveje, har ingen ide om hvad det kunne være :S o... -
Trekanshandlen - problemformulering
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en i historie i Dansk/historien opgaven. Mit emne er Danmarks slavehandel i fobindelse med trekantshandlen. Mit problem er jeg har jeg ret svært ved at få formuleret en problem formulering. Så ville spørge om der var nogen der ville hjælpe, evt med nogle inspirende foreslag. ... -
sundhed og livsstilprogram
Forumindlæghej alle ...... jeg har svært ved at skrive ommit emne . der hedder sundhed og livsform, det er meger bredd og tung opgave. det er faktisk min eksamen opgaver . jeg vil skrive en artikle om sundehed og overvægtig , jeg skal skriver en proplemformling og skal i gang med opgaver, er der måske noget... -
Identitetsdannelse - klimaflygtninge..
ForumindlægHej Alle. Sidder og skulle forestille at lave AT - synopsis, men jeg er simpelthen gået helt i stå. Mit overordnet emne er klimaflygtninge, hvor jeg skal ind på identitetsdannelse i samfundsfagsdelen. Men jeg aner slet ikke, hvordan det skal gribes an. Er der nogle søde hoveder herinde, som kan h... -
Differentialligning
ForumindlægJeg har rodet mig ud i noget et SRP emne jeg bare ikke kan finde ud af. Opgaven lyder på at jeg skal ved hjælp af en matematisk model vise hvordan et rumskib vil lette fra jorden. Den matematiske model skal laves ved brug af differentialligninger. Hvis der er nogen der kan hjælpe vil det rede m... -
Skriftlig dansk, årsprøve i 8. klasse.
ForumindlægHej.. ja jeg skal til årsprøve/terminsprøve snart i skriftlig fremstilling, er der nogen der ved hvilket hæfte jeg kommer op i? Bare for at være forberedt over for hvilke emner der er.- har i eventuel nogen gode forslag til, hvad man skal have øvet sig på? For ved umiddelbart ikke, hvad jeg skal ... -
Dannelsesrejse metode
ForumindlægHej. Jeg her valgt i dansk historie dannelses rejse, men har lidt svært ved metode delen i historie da det høre indunder det samfundsvidenskabelige. ved der er en del der skriver om dette emne så ville høre om hvordan i har gribet det an metode mæssigt. håber nogle har tid til at svare i den tr... -
Forberedelse til mat eksamen
ForumindlægHej alle sammen..Jeg skal op til matematik næste torsdag, men er lidt i tvivl om hvordan jeg skal begynde at forberede mig... Ud over at øve på beviser og sådan, hvad gør i?Jeg har tænkt lidt på om man kan lave dispositioner til alle emner, men er lidt i tvivl om hvordan spørgsmålene lyder!Håber ... -
Spørgsmål, til mund. høj. samf
ForumindlægI min forberedelse er jeg kommet i tvivl, om 3 emner, så hvis man skulle trække følgende, hvad skulle man så komme ind på:1)Risikosamfund (noget med Ulrik Beck, men hvad er det lige han siger?)2)Eu udvidelsen(hvad kan man komme ind på her, noget med konsekvenserne, eller hvad?)3)Og hvad indeholde... -
rel eksamen
Forumindlæghey. til religion eksamen har vi opgivet følgende emner: islam, buddhisme, kristendom samt religions kritik.. Mit spørgsmål går så på, hvilke religioner der ligesom "hænger" sammen, når man tilslut skal perspektivere?? hvilke paralleller kan man trække??håber der er nogen der kan hjælpe... -
Årsprøve i fysik 1.g - pensum
ForumindlægHej.Jeg sad lige og snakkede med en ven, og hvordan det foregår med pensum. SKal lærer opgive 26 emner (da vi er 26 i klassen), så at alle kommer op i noget forskelligt. Eller er det sådan at hvis en fra min klasse kommer op i noget i dag, kan jeg komme op i det samme i morgen? -
økonomi
Forumindlæghej..Sidder og laeser til samfundsfagseksamen, og er ved oekonomi emnet.. saa var det lige jeg kom i tvivl, i bogen omhandles struktur-, penge-, finans- inkomst- og valutapolitik.. men der kommer ogsaa ord som hoej- og lavkonjunktur = automatiskpolitik..er det en slags underemner til hvordan de f... -
Metode
ForumindlægHej venner. Jeg fatter bare ingenting af hvad det er man skal skrive i metode afsnittet. Er det de metoder som videnskabsmænd og andre har brugt til at finde frem til et eller andet, eks. at varmluftballoner kan flyve? Eller er det de metoder jeg selv bruger for at søge viden og undersøge emnet??... -
Haster!!! AT - immigration i spanien
ForumindlægHej Vi er to piger som snart skal aflevere en synopsis i AT, vores fagkombination er spansk og samfundsfag, men vi har problemer med at finde materialer på spansk som ikke er alt for svære. Vores emne er immigration i spanien og hvordan det påvirker spaniens økonomi. Vores overordnede problemfor... -
Aahh! fremlæggelse til fagprøve
ForumindlægHejsa derude Jeg er i gang med at skrive min fagprøve i kontor med økonomi som speciale. Jeg skriver om implementering af elektronisk bogføringssystem, men jeg har ingen ideer til hvad jeg kan fortælle om til eksamen håber der er nogen derude der har nogen ideer til hvad jeg kan fortælle om... -
HHX notater
ForumindlægHej jeg skal til at starte på den internationale linie på hhx. Jeg ved at vi i klassen vil få en forståelse af de emner vi vil arbejde med. Men jeg vil gerne have nogen mat-noter på forhånd sådan at jeg får en 100% forståelse - hvis I forstår.Mvh. Steffen. :) -
AT EKSTREMSPORT - BJERGBESTIGNING
ForumindlægHey alle, der er mange der i år har valgt emnet ekstremsport omkring bla. bjergbestining, jeg har valgt fagkombinationen Biologi og Idræt, hvor biologi er som naturvidenskabeligt og idræt som samfundsvidenskabeligt. Fordi jeg har valgt biologi, SKAL jeg derfor have et forsøg med i opgaven, da det...
