Søgning på: et dukkehjem analyse. Resultater: 18401 til 18420 af 23724
-
betydningsanalyse og socialanalyse..Hjææælp!
ForumindlægHej. Jeg har lidt svært ved at se det klare BRUD mellem socialanalyse og betydningsanalyse.. Hvornår laver man en social analyse og hvornår laver man en betydningsanalyse? Hvis man fx er igang med en betydningsanalyse i billedkunst med et politisk værk, kan man så ikke let gå over i... -
Det arabiske forår - AT
ForumindlægHej jeg skal skrive en problemformulering i AT, kampen for det gode liv. Jeg har valgt samfundsfag og historie. Lige nu er mit udkast: Hvilke konsekvenser kan det arabiske forår få for både den arabiske verden men også den vestlige Analyser hvordan vesten håndterer det arabiske forår. Indd... -
Det arabiske forår
ForumindlægHej :) Er der nogle der ved hvem de forkellige parter var under Det Arabiske Forår i Egypten? Altså nogle konkrette mennesker eller organisationer. Og har disse parter muligvis holdt nogle taler som man kan analysere? Har ledt i flere dage, men kan ikke finde det! Håber nogen kan hjælpe. -
Hvis jeg finder og definerer centrale begreber i en tekst
ForumindlægHvis jeg har et videnskabeligt essay, hvori jeg finder nogle centrale begreber og definerer dem ud fra teksten, for så at bruge disse begreber til at analysere en anden tekst, hvad kaldes så denne metode? Jeg kunne forstå, at det måske kunne kaldes kritisk rationalisme, men jeg er hverken sikker ... -
Erasmus Montanus "Satire og Ironi"?
ForumindlægHeej Alle sammen. Jeg har lige haft om Erasmus Montanus i skolen, og er nu blevet sat til at lave en analyse af stykket, hvilket indtil videre er gået fint, dog ikke med satire og ironi afsnittet.. Hvad er satiren og ironien i historien? eller er der nogle eksempler? hvis ja, med hvem? Tusind tak... -
Ideer til gode spørgsmål
ForumindlægHej Jeg skal lave 3 spørgsmål til teksten "Maskinerne" skrevet af Johannes V. Jensen. Spørgsmålene skal helst følge de taksonomiske niveauer, altså de skal være 1. redegørende, 2. analyserede og 3. diskuterende. Jeg ville bare høre om i havde nogle ideer til spørgsmål til denne tekst? M... -
sproghandlinger? ;s
Forumindlægvi har haft lidt om det i skolen, men føler stadig jeg er lidt på bar bund, og kal til at skrive en analyse, fortolkning af novellen "mælk", skrevet af Simon Fruelund. Jeg skal finde sproghandlinger deri, da vi har arbejdet lidt med dette. Nogen der kan fortælle mig lidt om dem eller ha... -
Politisk emne?
ForumindlægJeg er simpelthen så lost.. Jeg skal skrive en opgave om et politisk emne som har fået meget medie opdækning, og analyse hvordan medierne har opdækket emnet ? Jeg kan bare ikke finde et ordentligt emne, og forstår generelt ikke det der politik halløj :S - er der en der kan give mig et los i røven... -
Gode noveller fra 1990-2010
ForumindlægJeg har trukket "noveller fra 90'erne og 00'erne" i min dansk mundtlig eksamen. Jeg skal selfølgelig selv have en novelle fra den tidsperiode at analysere, så jeg tænkte på om i måske ville kunne skrive nogle gode i kommentarfeltet. Tak på forhånd. ... -
Søger en der vil læse min stil igennem
ForumindlægHej, jeg søger en der vil læse min dansk stil/opg igennem og evt. komme med kommentar eller rettelser. Det er en analyse og fortolkning af elverhøj, som er på 3 sider. Har I tid og lyst til at læse min opg igennem, sender jeg det til jer. Ser frem til at høre fra jer. -
De røde sko. H. C. Andersen
ForumindlægHej, jeg er i gang med at skrive en analyse om eventyret "De røde sko" af H. C. Andersen. Men der er en person i eventyret, som jeg har svært ved at beskrive. Det er: Gammel frue: og noget andet jeg også har brug for hjælp til er: Sympoler og sproglige virkermidler (sanser, meta... -
Skønlitteratur om jernbaner?
ForumindlægJa. Jeg skal skrive AT i naturgeografi og dansk, og mit emne er Jernbaner i Danmark. Jeg skal gerne finde en roman, jeg kan analysere. Jeg havde først fundet Emil Bønnelyckes Lokomotivet, men den er fra 1933, og vores periode strækker sig kun til 1914. Er der nogen, der kender en (god) roman, der... -
Menstruationscyklus og moskusagtige stoffer
ForumindlægYep, hej. Vi har i min biologi klasse omkring menstruationscyklus og hormonerne der hører hertil. Vi skal til i morgen lave nogle opgaver - de fleste af dem rimeligt lette - men så er der den her beep irriterende opgave, hvor man skal beskrive og analysere en graf som jeg bare fatter hat af... -
Perspektivering til Opgang af Pia Juul
ForumindlægJeg skal snart til mundtlig eksamen i dansk (9. klasse) og jeg har valgt at analysere novellen Opgang af Pia Juul. Jeg aner bare ikke hvad jeg skal perspektivere den til. Jeg overvejer at tage novellen Hunden af Kim Fupz, men jeg er ikke helt sikker på om den passer særlig godt ind. Er der nogen ... -
enme til SRP i bio+samf
ForumindlægHeej. Jeg skal skrive SRP i samf + bio, og er ved at have fundet frem til et emne, som jeg synes er interessant - nemlig gensplejsning af afgrøder og policy analyser. Jeg vil så bare lige høre om nogen har gode/dårlige erfaringer med et ligende enme, eller om nogen måske havde en god ide til forb... -
Perspektivering til novellen "Ateisterne og Ayatollaherne"
ForumindlægHej! Jeg sidder lige nu og forbereder mig til dansk mundlig eksamen. Jeg har trukket kulturmøder og har valgt at analysere en novelle der hedder "Ateisterne og Ayatollaherne" af Tarek Omar. Og jeg har rigtig svært ved at finde noget som jeg kan perspektivere den til... Er der nogen so... -
Amish perspektivering
ForumindlægHej Jeg skriver en AT opgave om hvordan Hollywood fremstiller minoriteten (amish), jeg skriver i Engelsk B og religion C , jeg lavet en analyse af filmen The Witness(1985) .. Jeg vil gerne spørge om der er nogen der ved hvad for noget perspektivering der ville være passende.. -
Afgangseksamen 9.kl
ForumindlægJeg har trukket Essay/klumme og derfor skal jeg vælge en klumme eller et essay at analysere. De skal passe til følgende tekster, så de kan perspektiveres: Grillet kælling er den zygeste form for humor - Christine Feldthaus Gud, hvor er ateister skråsikre, Poul Joachim Stender Hindbærsnitter, ... -
AT 10 opstilling
ForumindlægHejsa. Er der muligvis et klogt hovedet derude der kan hjælpe mig? Jeg er lige i tvivl om hvorledes opgaven skal stilles op. Forside Problemformulering Problemstillinger Redegørelse Analyse Diskussion Konklusion Metodediskussion Litteraturliste Evt. Bilag. Evt. noget jeg har glemt? Skal der væ... -
Filmanalyse af The Hunger Games
ForumindlægHej 1) Er der en, der har en ide til nogle gode filmtekniske analysepunkter, hvis jeg skal lave en god analyse af den scene i The Hunger Games, hvor Katniss skal skyde bue og pil foran rådet, hvor hun skyder en pil gennem æblet i grisens mund? 2) I samme scene, hvor ser man at fænomenet ondskab...
