Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 18401 til 18420 af 27496
  • Forslag til forsøg om gødningessalte

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal snart op til fysik-kemi eksamen, og jeg mangler lide nogle forsøg til gødningesalte. jeg er ikke sikker på hvilke forsøg jeg skal lave, jeg tænkte om I ikke kunne hjælpe mig, og komme med nogle forslag. mange tak på forhånd!
  • Forslag til forsøg til vekselstrøm

    Forumindlæg
    Jeg skal snart op til fysik-kemi eksamen, og jeg mangler lide nogle forsøg til vekselstrøm. jeg er ikke sikker på hvilke forsøg jeg skal lave, jeg tænkte om I ikke kunne hjælpe mig, og komme med nogle forslag. mange tak på forhånd!
  • FYSIK MUNDTLIGE EKSAME!

    Forumindlæg
    Hej (: . - jeg skal op i fysik/kemi d 31. og der er 14 emner jeg kan trække imellem. Søger nogle dispostioner, og forsøg (gerne nogle nemme forsøg).' Er nemlig helt blank, håber virkelig i kan hjælpe mig. -tak på forhånd (:
  • NMR?

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg skal op i skriftlig kemi eksamen på onsdag, og der er en ting, jeg ikke er helt sikker på. Kobler benzenringe med alkylgrupper? Altså jeg mener bare, om signalet vil deles op for f.eks. CH2 gruppe, hvis det sidder på en benzenring?
  • Estere og medicin.

    Forumindlæg
    hej alle sammen. jeg sidder lige og læser til kemi eksamen og er ved at kigge på et af vores emner: estere i lægemidler. jeg kan slet ikke kode de to ting sammen. jeg håber der er en der ude der kan se sammenhængen, og måske lige give mig et lille hint. mange tak:)
  • Ejjj nogle som kan hjælpe? jeg skal lave en fremstilling af saltsyre. hjælp pleas.

    Forumindlæg
    hej. jeg skal til eksamen i fysik/kemi og har et problem, kan ikke finde nogle steder i min mappe eller noter hvor jeg forklare hvordan man fremstiller saltsyre. er der nogle som måske ville kunne hjælpe mig med et forsøg hvordan man gør? :) håber der er nogle som ville hjælpe.
  • Beregninger af mangan i te

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder med nogle beregninger i kemi, hvor jeg skal finde indholdet af mangan i te. Resultatet bliver meget mærkeligt, og jeg kan ikke lige finde ud af, hvor det går galt. Er der en der kan kigge beregningerne igennem, og hjælpe mig med at få et rigtigt resultat. På forhold tak
  • Renhed i masse-% og reaktionsskemaer for amfolyt

    Forumindlæg
    Hej Jeg håber der nogen der kan hjælpe mig med to kemi spørgsmål, som jeg ikke helt kan gennemskue hvordan skal løses. Jeg har uploadet opgaven, da jeg ikke kunne få et billede af reaktionsskemaet med.. Håber der virkelig er nogen der kan hjælpe. Tak på forhånd.
  • Forsøg papir 9 klasse plisss hjælp me.......

    Forumindlæg
    ´hej venner her på tirsdag skal jeg op til fysik og kemi fsa 9 , det er fordi har ikke været nogle gange så har jeg tomme papir som ikke skrevet noget på og ved ikke hvad jeg skal villle spg om nogen kunne hjælpe miggg plis................
  • EKSAMEN! hvordan kommer man ind i samtalen ?

    Forumindlæg
    Hej, jeg har styr på Fysik/kemi! men mit endelige problem har altid været kommunikation. Hvordan skal jeg ligesom præsentere emnet ? - Bare skriv lidt i stikordsform. F.eks hvis jeg trak syre og baser ?
  • Transformation eller Induktion??!

    Forumindlæg
    Heij alle :P<3 Jeg er i gang med at sætte alle mine fysik/kemi ting i orden, og der faldt jeg over et papir med forsøget "Mini elværk" hvor man så selv skulle lave et, men er ret forvirret lige nu...minielværk, er det under tranformation eller induktion?
  • Fremstilling af alkohol ved gæring

    Forumindlæg
    jeg har mistet min Fysik og Kemi raport om hvordan man fremstiller alkohol ved gæring. men jeg kan huske noget af det man skal bruge, men ikke hvordan man udfører det. Materialer: x2 koniske kolber gær. ved ikke hvor meget sukker. ved ikke hvor meget prop med 2 huller vand. pls hjælp.
  • Afstemning af reaktionsskema

    Forumindlæg
    Jeg sidder lige og er igang med noget Kemi , men kan sgu ikke lige finde ud af at afstemme :/ Er der nogen der ved hvordan man afstemmer følgende: AlCl3 + NaOH --> NaAlO2 + NaCl + H2O og CaCl2 + AgNO3 --> AgCl + Ca(NO3)2
  • HASTER: Transformation

    Forumindlæg
    Hej med jer alle. :) Skal snart op i Fysik/kemi og mangler en masse til transformation (fatter det ikke rigtig) 1) At fremstille en transformator og hæve/sænke spændingen? 2) Andre forsøg? 3) Kom endelig med mere viden (fakta, forsøg osv.) - På forhånd tak.
  • tilsætningsstoffer

    Forumindlæg
    heeej... er i gang med en opg. kemi... og er lidt i stå... skal kommentere strukturerne for tilsætningsstoffer/farvestoffer... og er lidt i tvivl om de har noget amnin at gøre?? eller sådan noget.. hvis der er nogen der kender et link om, hvor jeg kan læse om det?? --- 007 XD
  • Polær molekyler

    Forumindlæg
    Hej, jeg har en kemi aflevering for til imorgen, hvor vi skal gør rede for molekyler der er polær, hvordan ved jeg om molekyler er det?, nogen der kan hjælpe plzzz... her vedhæfter jeg opgaven. det er opgave 5 og 6.:):)
  • Big Time Troubel

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg har et spørgsmål. Eller jeg har et spørgsmål et spørgsmål: Forklar, hvorfor FeSO47H2o nemmere udfædes i ethanol, C2H5OH, end i vand. Og hvordan gør det så lige det, jeg kan ikke lige se det for mig selv om det ikke lige er mig der har problemer med kemi normalt. //Nadja89
  • HVIS DU BARE VED NOGET OM IONER, MOLEKYLER OG ATOMER SÅ HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej Jeg har brug for hjælp ang. test i morgen. Jeg vil gerne vide omkring hvornår en nuklid er positiv eller negativ også noget med overflade, lys, reflektering og alt under fysik/Kemi. Jeg vil takke enhver som kan hjælpe mig.
  • Lektiehjælp søges STX mat A

    Forumindlæg
    Jeg er en pige på 16 - der går i 1.g med studieretningen Mat A Fysik B Kemi B, og matematikken volder mig store problemer. Så hvis nogen er specialister inde for dette, så skriv endelig! :)
  • Terminsprøve...Haster!

    Forumindlæg
    Hej. Er nu kommet i tvivl om man må have sin computer med til Kemi skr.prv ( terminsprøve ). Ved godt der må bruges hjælpemidler, men er computer inkluderet med. Har nemlig alle mine notater og gamle aflveringer på den. Håber på hurtig respons. :-)