Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 18421 til 18440 af 27496
-
Fremstil et salt
ForumindlægHey Jeg skal op til fysik/kemi eksamen - FSA Jeg vil gerne lave et forsøg hvor jeg fremstiller et salt, kan bare ikk finde noget fosøg. Nogen som ved hvordan jeg kan gøre det? -
ioniserende stråler ?
ForumindlægHej allesammen (; Er der nogle der kan fortælle kort om hvad ioniserende stråler er på " børnesprog" til mig ;D? Jeg skal op i (Fsa) fysik/kemi eksamen her om et par dage.. Jeg søgt på nettet, men uden held. Håber en eller anden vil hjælpe ? Tak på forhånd ;) -
Brug dog søgefunktionen
ForumindlægHvorfor bruger I ikke søgefunktionen øverst på siden? De fleste af de spørgsmål der for tiden stilles om fysik/kemi og eksamen i 9, klasse er besvaret tidligere. I behøver ikke se listen over emner igennem, der er en udmærket søgefunktion øverst på siden. Brug den dog. -
Metode til at finde antal protoner af ukendt syre.
ForumindlægJeg har en opgave i kemi hvor at jeg skal bruge en metode til finde antallet af protoner af en ukendt syre. Jeg skal også finde ud af hvor mange hydrogen som den kan frigive. Tænker noget med titrering? Med det kunne være super, hvis der er nogle som kunne komme med nogle forslag -
Spørgsmål indenfor faget oldtidskundskab ??
ForumindlægHeej Alle Efter sommerferien skal jeg begynde på gymnasiet .. Jeg har valgt den studieretning, som hedder: Matematik, Fysik og Kemi.. Og jeg skal have faget oldtidskundskab .. Jeg ville spørge om, hvad det handler om ?? Hvilke emner kommer man ind på i faget oldtidskundskab og hvad drejer det ege... -
please hjælppp!! :'( jeg har det dååårligt
ForumindlægJeg har det dåårligt, og skal op i kemi imorgen, og jeg er ikke 100% forberedt til eksamen, synes I at det er god ide jeg tager til eksamen??? Og hvor syg skal man være for at melde sig syg?? Jeg hoster har kvalme og er svimmel, :( -
jeg har lorte snit, har meget dårligt med det..
ForumindlægJeg skulle op idag i kemi fik 02, og det samme fik jeg også sidste år til mediefag. jeg går i 2.g og lige nu er mit snit noget lort 4,7, tror I jeg kan gør det bedfre næste år? -
Forbrændingsreaktion for Methan?
ForumindlægJeg skal vise en forbrændingsreaktion for Methan til et projekt om Drivhuseffekten men kan ikke finde noget og jeg er en skovl til kemi, nogen der kan hjælpe please? Desuden skal jeg også vise en strukturmodel for CO2 og CH4, hvordan gør jeg det? Tak på forhånd -
Afstemning af reaktionsskema
Forumindlægheej, jeg sidder IGEN med kemi reaktionsskema, jeg har nogle stoffer der skal afstemmes i en rapport, men jeg er ikke helt med hvordan man gør, altså hvad princippet er, er de rnogen der kan forklare med ord hvordan man gør, det er til imorgen. Eks. NaSo4 + KNO3 ? -
Afstem en kemisk reaktion
ForumindlægHej, jeg skal til at have kemi på B-Niveau. Men jeg har ikke haft det i et helt år på C-niveau, derfor ved jeg ikke hvordan man afstemmer en kemisk reaktion ? . Er der en regel ? Formel, noget man kan bruge så man ved hvordan ? Har virkelig brug for hjælp, på forhånd tak : ) -
Testosteron
ForumindlægHey Jeg har i kemi fået spørgsmål som lyder: "Testosteron kan via en esterficering med propansyre forlænge halveringstiden i kroppen ved en alkylering med methyl eller ethylgrupper, forklar dette." Nogen som kan forklare dette? -
Magnetisme
ForumindlægJeg har brug for hjælp til noget fysik kemi da jeg intet forstår. En kompasnål står i retningen nord-syd. Over nålen holdes en ledningi retningen øst-vest. Strømmen i ledningen går fra vest mod øst. Hvordan vil kompasnålen bevæge sig? Ville være fedt med hjælp! -
Salte
ForumindlægSkal til eksame på onsdag og har brug for lidt hjælp. har brug for noget info/viden/noter omkring Egenskaber og Opbygning af salte - Gerne i ikke ''kemi-sprog'' men alligevel lidt. Tak på forhånd -
Et eller to ord?
ForumindlægJeg er i tvivl om nedenstående skrives i et eller to ord. Jeg har set dem skrevet på begge måder. Tyskaflevering eller tysk aflevering Matematikaflevering eller matematik aflevering Fysikaflevering eller fysik aflevering Kemiaflevering eller kemi aflevering Danskaflevering eller dansk aflevering ... -
Begreber
ForumindlægHej derude! Har brug for lidt hjælp til noget kemi. Mine spørgsmål er: Forskellen på begreberne atom, isotop og grundstof ? og Hvad 2-tallet foran H’et betyder og hvad det lille 2-tal betyder i 2H (2lille)O? Mvh Sofie -
Manglende forumkategori
ForumindlægJeg foreslår at oprette en forumkategori og opgavekategori i Naturvidenskabeligt Grundforløb, der jo en en obligatorisk del for alle på det almene gymnasium. Ofte kan det være svært for eleverne så tidligt i undervisningen at vurdere, om et spørgsmål eksempelvis passer bedst under fysik eller kemi. -
HEELP!
ForumindlægHej alle soede mennesker kan i ikke hjaelpe mig med noget jeg skal aflevere imorgen. jeg har en kemi rapport til imorgen og jeg skal skrive en lille rapport om hvad der sker naar man forbraender HEPTAN af ?? kan i hjaelpe?? tak -
hvordan er opbygningen af de tre molekyler C5H12
ForumindlægHej Jeg sider og skal op i kemi, og er blevet i tvivl om hvilken opbygning pentan, 2-methylbutan og 2,2-dimethylpropan har. Er det cirkulær, lineær, plan eller tetraidær? Og hvordan kan man se vilken en det er. Jeg har prøvet at læse i bogen og google, men forstår det ikke helt, har brug for en... -
Kampen om elektronerne
ForumindlægHej! Jeg har brug for noget hjælp til nogle få spørgsmål i kemi C, håber i kan hjælpe! Her er spørgsmålene: Hvilken gruppe af grundstoffer er bedst til at hive i elektronerne? Hvordan kan man afgøre om et stof er polært eller upolært ud fra deres bindingstyper? -
Optagelsesprøve
ForumindlægHejsa Jeg skal til prøve her i morgen og er virkelig stresset over min kemi :/ Jeg ved ikke hvad jeg skal læse mig frem til , er der nogle gode ider om hvad jeg skal fokusere mig mest på ? Nogle der har været i optagelsesprøve før ? Hjælp tak :S
