Søgning på: Engelsk. Resultater: 18441 til 18460 af 23967
-
Metoder til AT eksamen + forsøg til selve eksamen
ForumindlægHej alle Jeg skal snart op til min AT eksamen og er lidt i tvivl om de metoder jeg har. I faget engelsk har jeg brugt den hermeneutiske metode, hvor jeg har analyseret en artikel og i fysik har jeg brugt den empiriske metode, hvor jeg har lavet nogle beregninger Skal jeg skrive mere til mi... -
Optagelseprøve
ForumindlægHej, Jeg skal til optagelseprøve på HTX i Århus d. 3/6-14. Jeg skal op i Matematik, Fysik/Kemi, Dansk og Engelsk. Prøven vil forgåre elektronisk. Er der nogen der ved, hvad man skal øve? Hvornår man får svar? Er prøveren mundtlige eller skriftlige? Jeg har heller ikke fået at vide om jeg skal op... -
Årsprøve
ForumindlægJeg skal op til en engelsk årsprøve. Jeg får 20 min. til at forberede mig, hvor jeg får en tekst til analysere og samt og en grammatikspørgsmål. Kan nogle give mig nogle gode råd til eksamen og hvordan jeg skal starte med at præsentere teksten, som jeg får udgivet selve til eksamen? -
5 A fag i gymnasiet
ForumindlægJeg skal starte på STX her efter sommerferien og på mit gymnasie skal man have historie, dansk og idræt på A niveau. Men min studieretning hedder Engelsk A, Spansk A, Mediefag A - Altså jeg har fem A fag. Vil bare høre om det er sværer at have 5 A fag i forhold til 4 - altså med arbejdsbyrden, ... -
Nogen der vil hjælpe???
ForumindlægHej jeg har en baggrundsartikel som jeg skal analysere i faget engelsk, men ved dog ikke hvilken metode jeg skal bruge der. Dog i faget fysik har jeg lavet nogle udregninger ud fra kendte teorier - er det så hypotetisk deduktiv metode. Og hvis jeg så laver et eksperiment, som man ikke skal regne... -
Afslutte hf enkeltfag
ForumindlægHar lige et spørgsmål... Kan jeg afslutte en fuld hf på enkeltfag, med følgende fag afsluttet: Dansk A Engelsk B Psykologi C Samfundsfag C+ B Kemi C Geografi C Biologi C + B Religion C Historie B Matematik C Eksamensprojekt SSO -
Behøver hjælp til retning af en ansøgning om at blive udveksling.
ForumindlægHej! Inden sommerferien skal jeg have skrevet min ansøgning til Rotary og mangler en der måske lige ville tage et kig på den inden jeg sender den, for jeg er sikker på der en masse dansk-engelske sætninger. (Jeg går på sommerferie d. 27 Juni) Så hvis der er nogen som er gode til det, så please... -
The Matron Roald Dahhl - HJÆLP!
ForumindlægHej, er der nogen, som har læst "The Matron" et uddrag fra en selvbiografisk bog, som hedder " Boy" af Roald Dahl, og kan hjælpe mig? Jeg skal op i engelsk imorgen, og jeg skal analysere den. Er der nogen, der ved hvad man kan perspektivere den til? Vores tema er "identi... -
SRO - Abstract????
ForumindlægJeg er ved at skrive min SRO i fagene dansk og international økonomi. er et abstract (et resume på engelsk) noget jeg skal have med i min opgave eller skal jeg undlade at skrive det?? jeg har set det i nogle skabeloner til SRO men jeg synes ikke det er noget jeg er blevet informeret om at sku... -
Tysk Eksamen! HASTER HJÆLP!:)
ForumindlægHej jeg har en disposition som jeg lige har oversat fra dansk til engelsk på google oversæt, men da den sikkert er fuld af fejl da google oversæt ikke lige er verdens bedste oversætter, tænkte jeg på om der var nogen som måske var gode til tysk der gad at kigge den igennem for fejl.. Det ville væ... -
"Omtal" i mundtlig mat A
ForumindlægHej :) Jeg sidder og arbejder lidt med de spørgsmål, jeg kan trække til mundtlig eksamen her til jul, og forstår ikke helt ordvalget i opgaveformuleringerne, da jeg har læst gym på Engelsk frem til nu. Ordene er derfor lidt nye for mig. Specifikt "omtal" og "redegør for", er... -
Inerti moment (flyttesætning)
ForumindlægJeg sidder med en opgave omkring inertimoment. Vedhæfter opgaven, som er på engelsk. Mit spørgsmål er, efter at have beregnet Ix (inertimoment om x-aksen), hvorfor er det nødvendigt at have flytteled med (som jeg har markeret med rødt). og hvorfor er der negativ fortegn (jeg markerer det me... -
Statistik om den hvide underklasse i USA
ForumindlægHej, Jeg er i gang med at skrive SRP i samfundsfag og engelsk, der handler om den amerikanske velfærdsmodel og dens betydning for den hvide underklasse i USA, men jeg har fundet ud af, at det er meget svært at finde statistik/empirisk materiale om emnet, så hvis der er nogen, der enten har noget... -
Gode kilder til at lære de tyske grammatik regler?
ForumindlægJa som titlen siger leder jeg efter nogle gode kilder, hvor man kan lære de tyske grammatik regler, det er fuldstændigt ligemeget om det er en engelsk, eller dansk side. Jeg klarer mig ret godt i tysk, derfor vil jeg sørge for at jeg har alt på plads. -
pædagogisk assistent.
ForumindlægJeg sælger mine pæd. Ass. Bøger. Jeg har sundhedsfag, Dansk, Engelsk, idræt og bevægelse, kultur og aktivitet, pædagogik, sprog, kommunikation og psykologi, liv i Danmark og Ka' selv - vil selv. Samlet ny pris 1996 kr. Sælger for 1200. Ved hurtig handel kan prisen diskuteres :-) -
pædagogisk assistent.
ForumindlægJeg sælger mine pæd. Ass. Bøger. Jeg har sundhedsfag, Dansk, Engelsk, idræt og bevægelse, kultur og aktivitet, pædagogik, sprog, kommunikation og psykologi, liv i Danmark og Ka' selv - vil selv. Samlet ny pris 1996 kr. Sælger for 1200. Ved hurtig handel kan prisen diskuteres :-) -
Det periodiske system
ForumindlægHej Min fysik/kemilærer har givet os for at lære så meget som muligt udenad af det periodiske system. Er der nogle, som har et godt råd eller en god hjemmeside hvor man kan lære det? Jeg kan meget af Tom Lehrers 'The elements song', men problemet er så, at den jo er på engelsk og ikke e... -
Into/to?
ForumindlægHej, har et spørgsmål omkring, hvornår man benytter into/to i engelsk, her er to eksempler: ''The Nursery is a virtual world that can transform thoughts into reality. Which means the children could make their imaginations into reality only in the Nursery. -
SSO
ForumindlægHej. Nu kunne jeg ikke finde, det rigtig sted, om sso subforums. Jeg skal snart skrive den Større skriftlige opgave, og jeg ville spørgre, hvad i synes om, hvis jeg ville tage band of brothers emnet. Den er på engelsk faget. det både bogen og seriene jeg taler om. Ville emnet være mærkligt? ... -
Projektopgave Kommunikation
ForumindlægHej Vi er i gang med en projektopgave i skolen og vores emne er kommunikation. Vi skulle finde et delemne og det delemne jeg har fundet er sprog, men jeg ved ikke hvilket sprog jeg skal vælge? Det skal ikke være for eksempel: engelsk, dansk, arabisk eller lignede. Det skal være et sprog som ikke ...
