Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 18461 til 18480 af 23766
-
Er varmekapacitet og varmefylde det samme?
ForumindlægOverskriften siger lidt sig selv. Jeg er i gang med at læse op til fysik C eksamen, og så kommer jeg i tvivl om, om varmekapacitet og varmefylde er det samme? Jeg ved der er noget, der hedder et stofs specifikke varmekapacitet, men jeg føler mig lidt lost! Håber på, at der er nogen kloge hove... -
Eksamen imorgen!!!
ForumindlægHej (: Jeg skal til eksamen i fysik i morgen, Jeg har læst og selvfølgelig forstået hvad jeg skal op i, men jeg mangler nogle idéer til forsøg til emnerne; Alkohol og Forurening. Er der nogen der har nogle gode idéer, eller evt. en god hjemmeside? Man må jo godt forklare og redegøre for forsøg... -
AT - flyvemaskinen
ForumindlægJeg er i gang med at forberede mig til forberedelse af AT-eksamen i 2.g. Jeg skriver om flyvemaskinen hvor jeg tager Historie og Fysik i brug.Men frem til sagen, for jeg mangler inspiration, så er der nogle der har det samme emne, eller har skrevet om det før ?? Hovedsagligt mangler jeg nogle kil... -
Projekt
ForumindlægHjælper min veninde med en fysikprojekt hvilket dækker forskellige områder inden for fysikken. Dog er der nogle ting vi ikke helt kan få rede på: Hvad er sammenhængen mellem en lydbølge og dens udbredelseshastighed? Redegør for hvordan man omsætter et arbejde til mekanisk energi? Vi har virkelig ... -
Induktionsforsøg
ForumindlægHej :) Jeg skal snart op i fysik:( Men har lidt svært ved at forstå induktionsforsøget, den hvor man har fire spoler , og man skal putte magneten i hver spole og derefter trække den op. Jeg forstår den ikke, da der også er noget med syd pol og nord pol, ? har det noget med frastødning og tilt... -
Alkohol-molekyler hjælp!!
ForumindlægHej! Jeg sidder med molekyler herhjemme og læser til fysik eksamen, og prøver at lave nogle alkohol-molekyler med 4 C-atomer og 1 OH-gruppe. Jeg kan kun finde ud af en måde man kan lave den på, men der skulle gerne være flere. Nogle der ved hvor mange flere der kan laves? Og hvad deres stregfo... -
Hvorfor vekselspænding i stedet for jævn?
ForumindlægHey alle ;) Jeg skal op i fysik-kemi eksamen på torsdag d. 9.juni og har bl.a. fået opgivet emnet vekselspænding, hvor jeg er gået lidt i stå. Jeg kan ikke finde ud af, hvorfor man bruger vekselstrøm i stedet for jævnstrøm i hverdagen? Altså hvad er fordelene og ulemperne ved vekselstrøm og jævn... -
Disposition - salte + alkohol
ForumindlægHej. Er der nogle, som har nogle dispositioner liggende med henholdsvis kapitlet "Jordens salte" og "Slægten alkohol", som begge findes i bogen "Ny Prisma, fysik og kemi 9 klasse"? Jeg har kigget inde i opgave-databasen, men jeg kan ikke finde nogle dispositioner. ... -
Tyngdekraften
ForumindlægJa så oprandt dagen hvor man trak sit spørgsmål til fysik, og jeg er en lille smule forvirret over hvordan det skal gribes an, håber der er nogen der kan hjælpe :) Opgaven lyder: Med udgangspunkt i den generelle lov om massetiltrækning redegøres der for, hvorfor tyngdekraften på legemer i nærhede... -
Forskellen på tryk i væskesøjler og i væsker?
ForumindlægHej, jeg er stødt på to formler i fysik omkring tryk, hvor den ene siger p = p0 + h * ρ * g og den anden lyder: pvæske = h * ρ * g. Hvad er forskellen på disse to? Gælder den første for trykket i væsker generelt og den anden er kun for væskesøjler? På forhånd tak! -
Kosmologi
ForumindlægJeg har været så uheldig at trække kosmologi i fysik C - eksamen og jeg skal op i morgen tidlig. Jeg er en smule i tvivl om hvordan jeg skal gribe det hele an. Er der nogen der der kan hjælpe mig med lidt stikord og gode råd til parallakse, rødforskydning, big bang og retrograd bevægelse? På forh... -
Bestemmelse af materialetykkelse
ForumindlægHej Jeg går i 9. klasse og skal snart op i fysik. Jeg har en opgave der hedder "Bestemmelse af materialetykkelse" og det er nr. 4.24. Vi skal finde antallet af kartonlag ved hjælp af en beta-kilde. Problemet er bare at vi ikke har lavet den, men jeg har opgavearket. Nogen der har lav... -
EKSAMENS SPØRGSMÅL, HJÆLP HURTIGT!
ForumindlægHej Jeg har trukket min 24 timers fysik eksamen idag, og håber nogle kan hjælpe mig med dette hurtigt! Er der nogle der kan opstille en oversigt over de forskellige energiformer og omdannelsen af energi imellem disse former? ved godt der er mange herinde som har spurgt om noget lignende, men syn... -
Genkende et grundstof ud fra et linjespektre.
ForumindlægHej Jeg skal op i fysik i morgen og har trukket noget om fotoner og spektre. Et af sprøgsmålene jeg skal svare på er, om man kan genkende et bestemt grundstof blot ved at se på de fotoner, som det udsender pga. elektronspring. Som bilag har jeg fået et billede af et linjespektre over forskellige ... -
FSA - det spørgsmål/emne man trækker?
ForumindlægHejsa.. :) Når man skal trække et spørgsmål til fysik/kemi eksamen, hvordan kunne et spørgsmål så lyde? Og står der på papiret hvilket emne man har trukket, eller skal man selv finde ud af det via spørgsmålet? Og hvormange spørgsmål vil der stå? - Og kan man godt komme op i to emner, der måske ik... -
Eksamen hjælp
ForumindlægHej alle sammen ... Jeg skal til eksamen i næste uge i fysik 9. klasse. Men jeg ved bare ike hvordan jeg skal forberede mig? ideer? Hvordan bliver spørgsmålene.. ?:d Er der nogle der kan forklare mig hvordan jeg skal forklare censoren eller læreren om h plus ioner i bevægelse? og magnesium i syre? -
Det periodiske system
ForumindlægHey folkens, Sidder her og forbereder mine dispositioner til de forskellige emner, som jeg kan komme op i - til fysik/kemi eksamen - og falder jo lige pludselig over spørgsmålet: "Hvordan fanden skal jeg perspektivere til hverdagen med det periodiske system?? I hvilken sammehæng Håber ... -
forsøg til prisma
ForumindlægHej, Jeg sidder og forbereder mig til fysik/kemi eksamen, og kan se at jeg "mangler nogen forsøg til vores bog "prisma." Hvis der er nogen som kender en side hvor på man kan finde forsøgene, eller lignende, må i meget gerne sende linket. På forhånd tak! :) -
Bølger -diffraktion og interferens
ForumindlægHJÆÆÆLP! Jeg skal til mundlig eksamen i Fysik C og mit spørgsmål lyder således: Bølger - herunder diffraktion og interferens En mundlig præsentation af bølger med omtale af forskellige typer og grundig redegørelse for beskrivelsen af en bølge. Specielt ønskes redegjort for diffraktion og interfer... -
reaktionsligninger
ForumindlægHej jeg skal snat op i fysik og vil lige have reaktionsligningerne på plads, fordi jeg er ikke så god til dem. Jeg har en ligning som lyder: CH4 + 02 ----> C02 +H2O den bliver så afstemt til CH4 + 2 02 ---> C02 + 2 H2O hvorfor. Ligesom den her ligning så vil jeg godt vide, hvordan man afste...
