Søgning på: srp historie musik. Resultater: 18461 til 18480 af 24890
-
Mortals??
ForumindlægHej alle sammen.. Jeg sidder lige og skal have skrevet årets sidste engelske stil.. Det er til teksten Mortals, som var opgaven fra studentereksamen i august 1998.. Nogen der har skrevet den og som eventuelt kan hjælpe mig lidt i gang? Jeg har læst historien og må indrømme at jeg ikke synes at de... -
hjælp haster!
Forumindlæghar en stil for til idag inden kl. 21 i aften! men mangler oplægget på grund af glemsel hos et familie medlem som bor sygt langt væk! historien hedder "How To Be Good" ville bare høre om der er nogle som har novelle/short story, elektronisk og derfor kan sende den til mig min mail! håb... -
Gas og krudt
ForumindlægHej.... Jeg står til pt. at skulle skrive en opgave, som har overskriften Krig, Medier og teknologi. De to fag som skal blandes er Historie og Kemi. Er der nogen som har en idee til emne eller som ligger inde med materiale til mine forslag. De er flg. - Tyskernes udvinding af nitrogen fra luften... -
Hjælp til stil, hvordan skal jeg begynde?
Forumindlægjeg skal skrive et brev til en (vores lærer) men self kan vi sætte et andet navn på og jeg har valgt at sætte min kærestes navn på. jeg har en tragisk historie der sket for mig, men jeg vd ikke helt hvordan jeg skal begynde? skal det feks være "Hej skat, jeg har oplevet noget i mit liv jeg ... -
Indre Mission
ForumindlægI dansk og historie har vi i denne uge AT uge om 1800-tallet . Jeg vil gerne skrive noget om indre mission , men de sider jeg har fundet indtil videre er nærmest ubrugelige , nok fordi jeg stadig ikke har forstået princippet , det kunne bare være rigtig fedt hvis nogen af jer kunne sende et godt ... -
Teolog ?
ForumindlægHej mine medmennesker på sp.dk .. Er der nogen, der har en bekendt, som er teolog og har ved et tilfælde lidt tid iløbet af næste uge, hvor vedkommende vil være så venlig og læse min STOR skriftlig historie-opgave om Luther ? Måske studerer du selv teologi ?! Hvis der er nogen, vil det være kan... -
Spørgsmål om adelige (rennæsancen)
ForumindlægHej. Vi er begyndt med et forløb om rennæsancen i historie og p.t har vi om adlen. Der er nogle ting som jeg har undret mig over, en af disse er hvordan startede adlens magt, hvordan var de istand til at få lavet håndfæstninger? Var den lutherske reformation skyld i, at de adelige fik endnu mere ... -
synops
Forumindlæghej, jeg skal skrive en synops, og et af punkterne, eller spørgsmålene er Kort om de valgte fags/hovedområders metode: er der nogle herinde der ved hvad jeg skal skrive der? jeg kan fortælle så meget at jeg skriver i kemi og historie om terrorisme... håber i kan hjælpe mig... eller måske sende ... -
Stjernekrigsprojektet
ForumindlægGodaften allesammen! Jeg er i øjeblikket i gan met et at forløb, hvor fagene historie og matematik er kombineret. Jeg har valgt at kigge på amerikanernes stjernekrigsprojekt, men jeg er bare i tvivl om hvordan jeg kan få tilført matematik delen. Vil derfor spørge om der er nogen, der har nogle g... -
cool love!!
ForumindlægHej:) Er der en af jer der har læst cool love? Hvis i har, så har jeg et spørgsmål, det er hvor lang tid strækker historien sig? personlig så mener jeg at, de varer 1 aften hvor vi får masser flashback osv. derefter var der også 2 uger hvor fik ikke noget at vide.. det vil sige at det i alt varer... -
Cool love.
ForumindlægHej:) Er der en af jer der har læst cool love? Hvis i har, så har jeg et spørgsmål, det er hvor lang tid skrækker historien sig? personlig så mener jeg at, de varer 1 aften hvor vi får masser flashback osv. derefter var der også 2 uger hvor fik ikke noget at vide.. det vil sige at det i alt var... -
Børnelitteratur Vs. Voksenlitteratur
ForumindlægHej med jer. Jeg er ved at skrive en opgave om børnelitterarur sammenlignet med voksenlitteratur. Hvad er forskelle og ligheder. Jeg synes en del børnelitteratur har undertoner som kun voksne forstår, og det er dette jeg gerne vil sætte fokus på. Har nogle materiale der kunne passe til dette em... -
Eksamenslæsning!!!
ForumindlægHej allesammen!! Jeg skal til 6 eksamener den kommende tid. Jeg kunne derfor rigtig godt tænke mig, at få nogle gode fif til eksamenslæsning og repetation. Jeg skal op i Mundtlig dansk, historie, samfundsfag og oldtidskunstskab, og skriftlig matematik og samfundsfag. Jeg håber nogen kan hjælpe... -
CENCORER
ForumindlægVille det ikke være dejligt at vide/se sin cencor før man skal til eksamen? Jeg kunne ihvertfald godt tænke mig oplysninger om: MIDTFYNS GYMNASIUM Jens Uffe Hansen i matematik SVENDBORG GYMNASIUS Adda Hæstrup i historie HORSENS STATSSKOLE Rune Lehmann Nielsen i biologi Håber der er nogle der ... -
Rækkefølge
ForumindlægHej jeg er en dreng, der går i 8. klasse. Jeg er virkelig ringe i faget kristendom/religion og ved kun grundlæggende om kristendommen, hvilket vil sige kender meget få historier og skrifter. Vil det være en idé at læse Det nye testamente? Eller fanger man ikke indeholdet, hvis man ikke kender det... -
The Dress - symboler???????
ForumindlægKære alle. Håber virkelig i kan hjælpe mig, har prøvet og prøvet at finde nogle symboler i ''The Dress'' af Julia Darling, men forgæves. Her efter har jeg forsøgt at søge på nettet, men igen intet. Er der nogen af jer der kan hjælpe mig med at finde nogen i den historie? Håber vi... -
Hjælpe til studieretningsprojekt
Forumindlæghej.. Vi skal begynde på vores SPR men jeg ved ikke hvad jeg skal skiver om. Min studieretning er: Biologi A, Matematik B og Idræt B ( Dansk A, Spansk A, Historie A og Engelsk B) Jeg ville godt skiver i biologi om sukkersyge meg jeg ved ikke hvad den anden fag skal være. Håber der er nogen der ka... -
Haster!!!
ForumindlægHej, jeg har en fremlæggelse for til imorgen og jeg har valgt at skrive om Commonwealth og Canada som hører sammen. Men har et lille problem, prblemet lyder således: Jeg har valgt disse emner: -Historie -Forhold til England -Situationen i dag Problemet er i: Situationen i dag.. Nogen som vil... -
Mdtl. eksamen
ForumindlægSidder og bakser med oplæsning til 3.g historie eksamen... Er der nogle der har nogle gode fif til læsningen, jeg har ikke så meget tid, men skal jo læse 400 sider. Er noget vigtigere end andet f.eks.? Vi kan forresten kun komme op i kendte tekster (kun kilder), men hvordan behandler man dem? -
Gode råd til min eksamen?
ForumindlægHejsa alle sammen. Jeg håver i nyder jeres læseferie (til jer som nu har det). Jeg skal op til mundtlig historie på onsdag og er ret nervøs, derfor skriver jeg her for at spørge om i har nogle gode råd til hvad man skal gøre/sige og hvad man ikke skal gøre/suge, under sådan en eksamen. På forh...
