Religion

Rækkefølge

25. oktober 2016 af MichaelContray - Niveau: 8. klasse
Hej jeg er en dreng, der går i 8. klasse. Jeg er virkelig ringe i faget kristendom/religion og ved kun grundlæggende om kristendommen, hvilket vil sige kender meget få historier og skrifter. Vil det være en idé at læse Det nye testamente? Eller fanger man ikke indeholdet, hvis man ikke kender det gamle?

Tak for hjælpen

Brugbart svar (1)

Svar #1
25. oktober 2016 af OnceUponATime

Det nye testamente kan sagtens læses uafhængigt af det gamle. Da det nye testamente blev til, skulle det erstatte det gamle testamente.
Derfor kan du faktisk læse om alt. Hele vejen fra syndefaldsmyten og frem i tiden, i det nye testamente.
I det gamle testamente finder du også syndefaldsmyten. Den er dog lidt anderledes end i det nye testamente.

Svar #2
26. oktober 2016 af MichaelContray

#1
Det nye testamente kan sagtens læses uafhængigt af det gamle. Da det nye testamente blev til, skulle det erstatte det gamle testamente.
Derfor kan du faktisk læse om alt. Hele vejen fra syndefaldsmyten og frem i tiden, i det nye testamente.
I det gamle testamente finder du også syndefaldsmyten. Den er dog lidt anderledes end i det nye testamente.

Tak ;)

Brugbart svar (1)

Svar #3
28. oktober 2016 af aanoonyymm (Slettet)

Jeg vil anbefale, at du også læser det gamle testamente. Du siger, at du er ringe til faget, og her må vi ikke glemme, at man ikke kun bliver undervist i Kristendommen, men også Jødedommen, Islam, Buddhismen og nogle gange Hinduismen.

Så hvis du også læser det gamle testamente, vil du måske kunne forstå jødedommen også. 

Ellers vil jeg anbefale religion.dk. 


Svar #4
29. oktober 2016 af MichaelContray

Tusind tak (jeg ved dog godt, at det nye testamente ikke er en del af Jødedommen, Hinduismen osv.) ;)

Skriv et svar til: Rækkefølge

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.