Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 18461 til 18480 af 23684
-
Randers Regnskov rapport?
ForumindlægHola, skal til at skrive en rapport inden for salg og service og EØ om randers regnskov, vil høre om nogen har skrevet noget lingende som evt har noter/rapport, som jeg kan bruge som inspiration? Er lidt lost på nogle punkter som SWOT analyse og få noget EØ ind i rapporten.. -
kærlighed/umulig kærelighed lyrik
ForumindlægJeg har trukket Kærlighed/umulig kærlighed lyrik i dansk. har i nogle idéer til hvilke tekster eller sange jeg kan bruge og evt. en analyse model. min lærer sagde jeg skulle finde en nyere sang, og havde en ældre sang til at referere til. please hjælp... -
Hjælp til tysk gramatik??
ForumindlægHej folkens, forstår ikke lige noget med gramatikken håber i kan hjælpe ;D Altså analys og oversættelse til tysk.. Fx der står: Tina elsker farver. det skal jeg overset og analyse så står er på gloser : farve: Farbe ( F) - N skal jeg så sætte et N eller hvad håber i kan hjælpe (: -
ideer til problemstillinger? hjælp
ForumindlægHej, Jeg skal i min SRP skrive om 60'erne. mine hovedfag er dansk og musik. Jeg vil gerne lave nogle musiske analyser af sange fra steppeulvene. Men hvordan skal jeg ligge mit fokus, og få dansk med også? tænkte på noget med, at teksterne måske bliver politiske`? Nogle som har nogle ideer ... -
Indhold
ForumindlægMit SRP emne er koblede differentialligninger og radioaktivitet, og jeg vil gerne have indflydelse på min opgaveformulering, men ville være oplagt at inddrage? Nu har jeg læst en hel del om differentialligninger og modeller, og der står meget om numerisk analyse herunder Eulers metode, også analy... -
AT - Problemstilling?
ForumindlægHej, Min lære skrev hvad jeg muligvis kunne analysere i min AT. Men forstår det ikke rigtig. Er der nogen der kan forklare mig, hvad der menes med dette? - hvorefter dit analyseafsnit ville være en afvejning af de forskellige motiver, som terroristerne muligvis har haft. Her er det vigtig... -
problemstilling?
ForumindlægHej, Jeg skal i min SRP skrive om 60'erne. mine hovedfag er dansk og musik. Jeg vil gerne lave nogle musiske analyser af sange fra steppeulvene. Men hvordan skal jeg ligge mit fokus, og få dansk med også? tænkte på noget med, at teksterne måske bliver politiske`? Nogle som har nogle ideer t... -
Kemisk opbygning af farvestof
ForumindlægI forbindelse med min SRO, der handler om analyse af farvesof i sodavand, skal jeg redegøre for farvestoffets kemiske opbygning - herunder funktionelle grupper og rummelig opbygning. Mit farvestof er Quinolingult, men jeg har lidt problemer med redegørelsen, for den ser lidt uoverskuelig ud fra m... -
SRP - Syllogismer - MANGEL PÅ LITTERATUR!
ForumindlægHej! Jeg har lige valgt Syllogismer som mit emne i SRP med en fagkombination bestående af Dansk-Matematik. I dansk analyserer jeg logisk nok Holbergs Erasmus Montanus, mens jeg i matematik koncentrerer mig om syllogismer, og hvad der ellers hører til Jeg mangler dog litteratur, og har besvær med... -
SRP: Retorisk analyseark
ForumindlægJeg ved på forhånd at jeg får til opgave at analysere nogle taler af George W. Bush, men jeg har ikke noget analyseark dertil. Det må være muligt at finde analyseark til retorik såvel som man har analyseark til sagprosa, digte, noveller osv? Nogen der kan hjælpe mig med et retorisk analyseark til... -
Tro, Håb og Kærlighed! stof!
Forumindlæg<p>Heej ;)<br /> <br /> Jeg tænkte på om i kendte en tekst, film eller noget i den stil, som man kunne snakke om, det kræver bare at man kan analysere den og finde Tro, håb og kærligheden i den! ;) og at den er fra 1930 og op eft... -
Ordklasser
ForumindlægJeg sidder rent faktisk og bakser med en analyse af en dansk tekst, men der er et ord (jeg tror?) har lidt engelsk præg over det... Er der nogen regler for at man kan lave et adjektiv om til at substantiv ved en 'ty' endelse? .. Det hedder jo anxious som adjektiv, og anxiety som... -
Terminsprøve imorgen Hurtig hjælp plz
ForumindlægJeg skal til terminsprøve imorgen .. så ved ikke om det bliver en novelle eller en roman jeg skal analysere. Jeg har bare svært ved at gøre ting detaljeret og bruge "gode" ord Jeg ville høre om der nogen der ville skrive nogle gode start på en stil. F.eks Vinden hylede gennem natten ...... -
De store opdagelser
ForumindlægJeg har fået til opgave at forsøge at analyser billederne. Men lige det her emne er jeg ikke allerbedst til. Jeg ved det er fra et italiansk tegneserie fra 1989 og sikkert er en form for satire men kan ikke forstå sammenhængen med Columbus. Er der nogle som vil hjælpe mig, hvad forestiller f.eks... -
Jødernes hue
ForumindlægGodmorgen:) Jeg sidder og analyserer et propagandabillede fra nazismens tid. Det forestiller en jøde, med en speciel hue på. Jeg har været inde på google og søge efter den, men har ikke rigtig fundet noget. Er der nogle af jer, der ved hvad den hedder? Den bæres ofte kun af mænd. Hilsen Abi -
Gamle tekster! - Malaria
ForumindlægHej derude :) Jeg søger desperate hjælp, da jeg ikke kan finde nogle gamle artikler der omhandler Malaria. Hvis der nogle af jer derude der ved hvor jeg kan finde gamle artikler om Malaria ville jeg være taknemmelig. Det behøver ikke kun være artikler bare generelt gamle tekster om Malaria, ... -
algeopblomstring og algetoksiner - haster virkelig
ForumindlægJeg mangler virkelig hjem til de tre spørgsmål her. Håber der er nogen der kan hjælpe. Har siddet med dem hele aftenen. a. Forklar, hvorfor netop blågrønalger ofte dominerer i sensommerens algeopblomstringer. b. Analyser og forklar resultaterne i figur 2. (vedhæftet) c. Forklar, hvilke fø... -
religionfagets metoder
ForumindlægHej Jeg vil gerne høre om der er nogen af jer der ved om man kan bruge diskursanalysen i religion ? Jeg tænker på at bruge denne type analyser til at åbne op for de forskellige diskurser, der findes omkring mit emne abort, mellem forskellige religiøse grupperinger - hhv. protestanter og katol... -
Tid - hjælp
ForumindlægJeg er ved at lave definition af mit kunsteventyr i min analyse. Jeg har engelen af H.C. Andersen. Der står at i et kunsteventyr kan der være spring i tiden, flasback eller sidestilede handlingsforløb. I eventyret er der på et tidspunkt hvor engelen fortæller om hvad han oplevede da han var lil... -
Peloponnesiske krig
ForumindlægHej. Jeg er ved at lave DHO og jeg skal analysere hvorfor den peloponnesiske krig varede i så mange år (431 f.kr.-404f.kr.). Dog synes jeg at det er lidt svært at finde nogle gode kilder og informationer. Er der nogen der har en god hjemmeside eller noget godt viden jeg må få? På forhånd ta...
