Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 18481 til 18500 af 24088
-
Noget om helte
ForumindlægJeg har fået sangen Noget om Helte af Halfdan Rasmussen, som jeg skal analysere med fokus på helte-tingene.. Så ville jeg lige høre om der var nogen der har arbejde med samme sang og kunne give mig nogle gode råd.?? Min udgave af sangen er anderledes end den jeg kender fra før. Nogen der ved o... -
Hvad er forskellen mellem fakta og fiktion?
ForumindlægHej alle. Jeg har brug for lidt hjælp med min danske termins opgave. Jeg har fået stillet den opgave at jeg skal lave et analyserende oplæg til et hf-hold om forholdet mellem fakta og fiktion i journalistik. Er der evt. nogen der kan være behjælpelig med nogle oplysninger eller erkaringer til mig ? -
Problemformulering
ForumindlægNogen der har et forslag til hvordan dette udkast til en problemformulering kan omformuleres til en spørgende problemformulering: "Med udgangspunkt i stigningen blandt unge arbejdsløse i alderen 16-24 år i Danmark det sidste halvandet, vil vi analysere årsagerne til ungdomsarbejdsløshedens s... -
Hvor langt må et referat være
ForumindlægJeg har lavet et referat på ca. 1,5 side med 1,5 linjes afstand. Det fylder i alt 644ord og er udefra en novelle : "Den lille Karen" af Thomasine Gyllembourg. Jeg er kommet i tvivl om det er et alt for langt referat. Min opgave er at lave en analyse og fortolkning af novellen. Håber... -
Valle-Inclán
ForumindlægEr der nogle derude, der på et eller andet tidspunkt har stiftet bekendtskab med den meget kendte spanske forfatter: Ramón del Valle-Inclán? Jeg er i gang med at analysere et af hans værker, Luces de bohemia, som er et drama fra 1924, og jeg ville høre, om der var nogle gode input at hente her på... -
ernst hemingway's after the storm
ForumindlægHej SP Jeg er i gang med at lave en analyse af After The Storm. Problemet er bare, at jeg simpelthen ikke kan udlede noget som helst. Hvad pointen med historien er osv? Jeg er med på at det er en short story og at den er skrevet over isbjergteknikken, men jeg kan simpelthen ikke komme vid... -
Kommunikationsmodeller omkring kampagne
ForumindlægHejsa. Sidder her og er igang med min SRP. Mit emne er Kampagnen i forbindelse med tronfølgeloven, og i den forbindelse har jeg fået et spørgsmål der lyder: Gør rede for forskellige kommunikationsmodeller, der kan bruges til at analysere kampagner. Og der er jeg lidt lost :D har nogle modeller, m... -
DHO om borgerkrigene slesvig.
ForumindlægJeg sidder og skal igang med min kildeanalyse.. Meen jeg er itvivl om hvordan jeg skal gøre. Nogen der har en analysemodel eller noget lign.? Evt. forslag til hvordan man skriver en god opgave.. her er arbejdspørgsmålene :) Analysere kilderne med henblik på at svare følgende spørgsmål: ... -
evalureringsopgave
ForumindlægHejsa, når man skal starte på en evaluerings opgave, hvordan er det så bedst at starte med, at skrive den? Hvis vi fx tager udgangspunkt i, at man har skulle analysere og fortolke nogle dige. Hvordan kunne jeg så starte min "indledning" Jeg vil gerne score en høj karaktere, skal der do... -
Markedsanalyse
ForumindlægMarkedsanalyseprocessen Vi har fået til opgave at skrive en markedsanalyse ud fra markedsanalyseprocessen (de 6 faser) Vi vil høre om der er nogen der kan hjælpe med Fase 1 - Formål med analysen Vi ved ikke hvordan vi skal gribe den første fase an, hvad skal fase 1 indeholde ? (hvad skal der ... -
Amerikanske valgkamp 2012
ForumindlægHej alle! jeg har fået en opgave for i samfundsfag, hvor jeg skal lave en analyse af den amerikanske valgkamp 2012. Jeg skal skrive om hvem jeg tror der bliver USA's præsident. (Obama eller Romney) Og derefter skal jeg begrunde hvorfor jeg tror det er enten obama eller romney s... -
Kingo - Hosianna
ForumindlægJeg skal undersøge billedsproget i Kingos hyldestdigt til Christian V, nemlig 'Hosianna'. Er der nogen der har gjort noget lignende eller har andet klogt at sige i den forbindelse? Og til sidst. Jeg er helt blank hvad sekundær litteratur angår. Altså litteraturhistorisk materiale der ska... -
Konkurrencesituation
ForumindlægHejsa! Opgaven lyder: Analyser konkurrencesituationen for VW på et dansk marked og vurder hvilke strategiske muligheder de har i fremtiden for at få vækst. Konkurrencesituation er jo det med markedsleder, markedsfølger osv. Men hvordan skal jeg stille det op, med biler? Jeg synes det er meg... -
samfundsfag/historie 3 års opgave
Forumindlæghey jeg har brug for lidt hjælp med nogen ideer til min 3g studieretnings opgaves problemformulering... jeg har valgt FN's sikkerheds politik som mit enme med samfundsfag som hovedfag og historie som bi, men jeg har problemer med at finde på en ordentlig problemformulering DVS redegørende u... -
Hvorfor fiktionstekst? Metodeafsnit
ForumindlægHej :) Jeg er ved at skrive metode afsnit med emnet 'økonomisk krise'. Jeg har valgt at analyserer en tekst fra 30'ernes krisetid, som er en fiktionstekst. Nu skal jeg skrive hvorfor det er godt at bruge en fiktionstekst. Har i nogle gode ideer? -
Materiale til 2.g Historieopgaven
ForumindlægHej, Jeg har lige besluttet mig for hvad jeg vil skrive om i historieopgaven. valget faldt på Alexander den store. Problemstillinger: først vil jeg redegøre for hans erobninger. (har materiale) Så vil jeg lave en analyse og vudering af hans betydning (det er her jeg mangler materiale) Jeg vil ... -
SRP
ForumindlægJeg er ved at skrive min srp, som er engelsk-psykologi. Jeg skal skrive styrker og svagheder ved at anvende psykologiske teori til en tekstfaglig analyse af et semi-biografisk værk: Er der nogen som har nogle idéer? Jeg har nemlig kun fået skrevet nogle enkelte ting. -
Den lile Havfrue
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med min problemformulering til 2 års dansk/historie opgave: Mit udgangspunkt er H.C. Andersen og perioden romantikken Derudover skal jeg analyse Den lille havfrue og muligvis realitere den til Disneys udgave. Jeg har svært ved at formulere min problemformulering, nogen der... -
Hjælp til hvad er Internationaliserings tiltag: Afsætning +IØ
ForumindlægJeg er gået i gang med min analyse hvor der er kommet på et nøgleord som internationaliserings tiltag. Jeg har søgt i alle mine lærerbøger samt internettet for at få et svar på hvad det præcist er og om der er noget teori bag det. Er der nogle der kan hjælpe mig med at fortælle hvad det er om i h... -
Hjælp til billedanalyse.Hurtigt!!!!!
ForumindlægJeg skal lave en billedanalyse af et Maleri som er lavet af Poul Anker Bech, den hedder "Den sidste sommer". Jeg er gået noget gang med analysen, men jeg håbede på at måske der var nogen der kunne se på det jeg har skrevet og EVT rette den og hjælpe mig med at bygge vidre på den. Je...
