Søgning på: Almen Studieforberedelse (AT). Resultater: 18521 til 18540 af 325233
-
Antiklumpningsmiddel i bordsalt, hvorfor?
ForumindlægHvorfor er det at man benytter antilklumpningsmiddel i almindeligt bordsalt (NaCl)? Jeg har en 0,10 molal opløsning af potassium ferrocyanide (K3Fe(CN)6) som har et frysepunkt på - 0,72 Celcius. Der dannes 4 ioner når potassium ferrocyanide opløses i vand. -
Odysseus skal ned til hades
ForumindlægMan hører om man han skal slagte en sort buk, 1 vædder og 2 får, sådan som jeg har forstået det er det fordi han skal kunne komme ned i denne verden og beholde sin forstand? det har noget med Okeanos at gøre, altså dødsriget ik? eller..? -
forklar - dreng
Forumindlægjeg har en lillebror på 13, som jeg skal forklar hvad -kromosom - dna -celle - amniosyrer - protein, hvad det er. jeg har svært ved at forklar ham det,når han ikke forstår det? har i nogle ideer, har i nogle gode forklaringer -
TI-89 Titanium søges
ForumindlægJeg har hårdt brug for en Texas TI-89 Titanium (helst brugt, skal ikke være for dyr), og jeg håber nogen derude har én at tilbyde mig. Den skal helst være med USB kabel og manual, hvis det er muligt. -
Jævnstrøm eller vekselstrøm?
ForumindlægHej Jeg skal snart til fysikeksamen hvor jeg kan risikere at trække et eksperiment om elektricitet. Jeg er dog stadig ikke helt sikker på, om det er vekselstrøm eller jævnstrøm man bruger til forsøg på gymnasieniveau, og hvorfor? Vh -
Gener og alkohol
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og er i gang med at skrive SRP. Og har en problemstilling der hedder: Forklar hvilken sammenhæng der kan være mellem gener og alkoholisme. Og jeg vil gerne hører om mit svar er uddybende nok, eller om i har noget jeg kan tilføje, eller skal have rettet: Arv og miljø har alt... -
Drengene fra Sankt Petri - Kapitel 18 HJÆLP
ForumindlægJeg skal lave referat af kapitel 18 i Drengene fra Sankt Petri, og jeg har seriøst læst det tre gange, men jeg forstår stadig ikke hvad der sker i det. Er der ikke nogle herinde der har læst bogen, som måske kan hjælpe, med at forklare hvad der sker i kapitlet? -
Motiveret ansøgning Medicin -korrektur læsning
ForumindlægHej jeg har skrevet en motiveret ansøgning, og jeg håber at en af jer gider læse den igennem for fejl. Hvis i skriver jeres mail så kan jeg så kan sende til den til jer, idet jeg helst ikke vil lægge den på nettet -
KIIG - Novelle - Blomster!?..
ForumindlægHej alle på SP'.. - jeg skal til at late et kort resumé og en analyse o g fortolkning af Blomster, samt et kort perspektivering til den tid, hvor novellen forgår.. - Nogle som har nogle evt. gode fif & råd? .. - mange tak på forhånd .. -
Kong Salomons miner af H. Rider Haggard
ForumindlægNogen der kan give et referat på blot en halv side af Kong Salomons miner (af H. Rider Haggard). Jeg ved lidt om hvordan den starter, men kun til der hvor Allan Quatermain er ved at fortælle de to andre landsmænd om Salomons diamantminer. Og tak på forhånd -
Hvad menes der? (oversættelse af sætning)
ForumindlægHåber en vil oversætte følgende sætning til dansk, da jeg desværre ikke kan få det til at hængesammen : "Die Eltern taten so, als wär sie grad mal beim Bäcker gewesen." På forhånd tak! -
ÅOP
ForumindlægHej! Hvordan skal jeg forklare hvilket lån der er dyrest med matematiske begreber? Lån 1: 12,86% (ÅOP) Lån 2: 30,95% Lån 3: 23.45% Jeg vil sige at lån 2 er dyrest, p.g.a de høje omkostninger, men der er altså ikke meget matematisk i det. -
Læserbrev! Har brug for hjælp..
ForumindlægHej ! Har lige brug for hjælp. Jeg skal aflevere min opgave imorgen, men der er nogle begreber jeg ikke helt forstår. Håber at du kan hjælpe mig... Jeg skal redegør for læserbrevets struktur. Hvor mange fokuspunkter har læserbrevet? Er det hesigtmæssigt? Hvad betyder skribenten i forhold ti... -
Fremlæggelse i engelsk udenad!!!
ForumindlægHej Jeg skal fremlægge et foredrag om hooligans i 5-7 minutter i engelsk IMORGEN. Jeg ved ikke hvordan jeg skal kunne huske det hele udenad. Jeg er også selv meget nervøs, når det kommer til at fremlægge foran andre mennesker. Er der nogen der har nogle tips og fiduser??? -
Ioner
ForumindlægHvordan gør man rede for hvordan MgCl2's ioner er dannet, forstår ikke helt spørgsmålet i min opgave, er der nogle der har en idé til hvordan i ville svare? er det bare fordi de afgiver/optager elektroner for at få ædelgasstruktur? -
Dansk - hælp! haster
ForumindlægHej. Jeg er i gang med en dansk opgave, og skulle spørge om man kan sige: - "Hvis man nu fastfrøs øjeblikket, ville man føle at man var i med i en film." eller om det lyder bedst sådan her - "Øjeblikket føltes som en live film". Eller om der er en bedre omformulering? :) -
Markedsføring
ForumindlægHej Jeg er i gang med SRP om Volvo og deres markedsføring. Hvis jeg skal starte med at skrive om deres parametermix, er det så kun de 4 p'er? Når jeg så skal skrive om deres markedstrategier. Hvilke ting kan jeg så skrive om? Pleace hjælp. Maria -
Bilag
ForumindlægHej.. Er lige lidt i tvivl angående bilag... altså vi har fået afivde at bilagene skal numreres i øverste højre hjørne, og i og med det ikke er det samme gennem opgaven, kan man vel bare godt lægge det ved, efter opgaven er afsluttet? Er der nogen der ved noget? -
Produkt til samfundsfag
ForumindlægHej, jeg skal op i samfundsfag til min eksamen, men jeg kan ikke komme på et godt produkt. Min problemstilling er "Hvilke fordele og ulemper er der ved danmarks medlemskab af NATO, og hvilke konsekvenser ville det have at Danmark meldte sig ud af NATO?" Taaak -
Hjælp til navngivningsopklaring
ForumindlægHej, Jeg er i gang med at skrive projekt om antabus. Er der nogle kemieksperter der kan forklarer mig hvorfor stoffet hedder tetraethylthioramdisulfid? Jeg er godt klar over betydningen af "tetraethyl" men jeg kan ikke forklarer "thioramdisulfid". Tak!
