Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 18521 til 18540 af 47925
-
Halveringstid af radioaktivt stof
ForumindlægHJÆLP HJÆLP HJÆLP!!!! Jeg skal have hjælp med at opstille en lingning til denne opgave, jeg er rigtig dårlig til fysik og skal til eksamen imorgen i det. er der nogen som vil hjælpe mig? Her er opgaveformuleringen: På et tidspunkt deponeres 20 gram af et radioaktivt stof med halveringstiden 3 år... -
HJÆLP !!Kemisk analyse
ForumindlægHej allesammen ;D Jeg skal snart til fysik/kemi eksamen. En af de ting jeg kan komme op i, er jordens salte. Hvis jeg kommer op i det ,vil jeg som forsøg lave kemisk analyse. Jeg ved at kemisk analyse går ud på at påvise de forskellige ioner, men hvad kan jeg ellers fortælle til læreren og c... -
Interferens for lys
ForumindlægHej alle! Jeg skal til fysik eksame i morgen, og sidder med et af mine stikord som er interferens. Det overordnede emne er 'lys som bølger'. I underemnet interferens, er jeg i tvivl om interferens for lys er det samme som det med bølger, hvor der findes konstruktiv og destruktiv interf... -
Hvordan regner man gennemsnittet?
ForumindlægHej alle sammen. Hvordan regner man gennemsnitet i hf ? Er der nogen kan forklar mig hvorfor fagene på B vægter 1,5 og C 1 Min Karakter er: Dansk skriftlig 0 mundtlig 02 Arabisk A skriftlig 10 mundtlig 12 kemi C 7 Biologi C 4 Fysik B 02 Samfundsfag B 4 Historie B 7 Geo... -
Adgangskrav
ForumindlægPå www.ug.dk står der om min (forhåbentlig) kommende viderergående uddannelse, at "Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B, matematik A og fysik B samt enten kemi B eller bioteknologi A. Alle fag skal være bestået." Alle fag skal være bestået... - skal det forståes sådan, at hv... -
Transformatorligningen
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart op i mundtlig Fysik B eksamen, og sidder derfor og læser op på en række forskellige emner. Efter et nærmere kig på transformatorligningen, blev jeg i tvivl om en ting. Ligning: U = 4,44*B*A*N*f Hvor kommer de 4,44 fra??? Jeg er udmærket klart over, at de kommer ... -
H+ ion forsøg
ForumindlægHej skal til fysik eksamen i morgen så det haster med et svar! Men mit spørgsmål er hvad er det egentlig man viser med forsøget hvor man dypper en ph strimmel i saltvand og ligger det på filtpapir rundt om en glas plade og sætte strøm til med krokodillenæb og så sætter en plet saltsyre. Man vis... -
PalladiumChlorid i en brændselscelle?
ForumindlægJeg skal til fysik eksamen imorgen, hvor jeg skal forsvare en tidligere rapport je ghar lavet omkring brændselsceller. Nu hvor jeg sidder og gennemgår den bliver jeg dog i tvivl hvad palladiumchlorid's funktion er i en brændselscelle. Er der nogle der har den fjerneste idé, hvad den gør g... -
PalladiumChlorid / PlCl2
ForumindlægJeg skal til fysik eksamen imorgen, hvor jeg skal forsvare en tidligere rapport je ghar lavet omkring brændselsceller. Nu hvor jeg sidder og gennemgår den bliver jeg dog i tvivl hvad palladiumchlorid's funktion er i en brændselscelle. Er der nogle der har den fjerneste idé, hvad den gør g... -
Atomer og lys
ForumindlægHej Jeg er i gang med at læse op til fysik B eksamen og sidder med emnet "Atomer og lys" Herunder vil jeg sige noget om Bohrs atommodel E=h*f den føler jeg mig okay sikker i. Men jeg vil også gerne sige noget fornuftigt om absorptions- og emissionsspektre og sådan meget med hv... -
Afstandsbestemmelse
ForumindlægHalløj, jeg sidder og forbereder mig til Fysik B eksamen. Der er så en opgave, hvori der står: Hvor langt væk kan man se? (billede af en person der står på jorden) Tegningen herunder viser en retvinklet trekant, hvor vi antager, at højden h er meget mindre end Jordens radius r. Ved hjæl... -
Helium antal bindinger
ForumindlægHej alle Jeg er ved at læse op til fysik b eksamen og er kommet i tvivl om noget. Kan det passe, at helium er kemisk inaktiv? Heliumkernen har som bekendt to elektroner og disse udfylder det ene orbital helimkernen så har. Vil det så sige, at heliumkernen ikke kan deltage i nogle bindinger me... -
Fysikeksamen: modeller over bevægelse
ForumindlægHej! Jeg skal til mundtlig fysik-eksamen i morgen og har fået emnet: Modeller over bevægelse, med tilhørende stikord: position, hastighed, acceleration, arbejde. Meteor, loop og vogn trukket af lod. Modeller bag bevægelse og deres indbyrdes sammenhænge. Sætninger om bevarelse. Ret linje, para... -
Fusion og fission - exoterme processer
ForumindlægHej alle, Jeg sidder lige nu og er ved at læse til eksamen i fysik, og skal blandt andet fortælle om kerneenergi. De to måder, hvorved man kan udvinde energi fra atomkerner er ved fusion og fission, og umiddelbart er det underligt, at begge disse er exoterme processer. Dette forklares dog v... -
Energi i hverdagen
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg er på bare bund med fysik eksamen til imorgen. Jeg har trukket emnet energi i hverdagen. Der er blevet stillet følgende spørgsmål: ''Forklar hvordan man kan bestemme effekten af fx. en kogekande''...Jeg har styr på alt det andet med energi, effekt, varmed... -
HJÆLP absorptionskoefficienter i kroppen?
ForumindlægHej jeg skal til AT-eksamen på mandag og har om "overvågning af kroppen" med fokus på kræft. Mine fag er samf C og fysik A. Til fremlæggelsen foreslog min lærer at finde noget om absorptionskoefficienter i det forskellige materiale, da jeg i synopsen kun har beskrevet, hvordan absorbtio... -
Rødforskydning og dopplereffekt
ForumindlægHej, jeg sidder og skal til fysik eksamen i morgen på c-niveau. I en af mine dispositioner angående astronomi skal jeg komme ind på sammenhængen mellem rødforskydning og dopplereffekten, nogen der kan hjælpe der? Synes det er svært at forstå helt præcist, og vil gerne være sikker i mit grundlag.... -
Et spørgsmål om base!
ForumindlægHeej. Jeg har fysik eksamen om nogle dage, og er igang med at forberede mig. Spørgsmålet er angående base forsøg.. Altså de forsøgs rækker vi har fået af base ser således ud: 1. Påvis egenskaberne 2. Elektrolyse 3. Neutralisering 4. Inddampning af den neutrale væske 5. Kemisk analyse - Jeg har... -
lysets frekvens/bølgelængde
ForumindlægHej jeg har et eksamenspørgsmål til Fysik B som lyder således: Lys sendes fra en ukendt væske til luft. Lysets frekvens i væsken er 5,09*10^14 HZ. Indfaldsvinklen er 30 grader og brydningsvinklen er 47 grader. Bestem lysets hastighed og bølgelængden i væsken, samt lysets bølgelængde og fr... -
Hjælp til at finde P i afstandskvadratloven.
ForumindlægHej Jeg skal til eksamen i fysik og kan komme op i et forsøg om betas afbøjning i et magnetfelt. I forsøget skal jeg foruden at bevise lillefinger-reglen også undersøge om min resultater passer til afstandskvadratloven ( I = P / 4 * pie * r^2 ). Hvordan finder jeg P? Jeg har set i et oplæg at P...
