Søgning på: dansk reportage. Resultater: 18541 til 18560 af 41162
-
isaac newton
Forumindlæghej hvad opfandt isaac newton, ved i det ? -
Genetik
Forumindlæg1. Hvad er et gen, og hvordan nedarves det? 2. Hvordan kan genmutationer have betydning for organismen? - eks. på en arvelig tilstand hos mennesket, som skyldes en genmutation? 3. Hvordan kan afvigelser i kromosomantallet opstå i forbindelse med kønscelledannelse og befrugtning? Håber i kan hj... -
Betalingsbalancen? Haster!
ForumindlægHej. jeg læser om politik og økonomi til eksamen i øjeblikket, og vil høre om nogen kan forklare mig hvad betalingsbalancen er? på forhånd mange tak. Mvh, Louise -
Hydronolyse?
ForumindlægEr en hydronolyse det samme som en hydrolyse? Eller hvad er det? -
Sydafrika - Apartheid osv.
ForumindlægHej :-) Jeg sidder og fumler lidt med en fremlæggelse om Sydafrikas udvikling fra ca. 1930 til i dag. Og jeg ved godt det ikke er ret svært lige at slå det op på google eller noget, men jeg har bare lidt svært ved at forstå det . En af tingene jeg ikke helt forstår er, om det var hollænderne elle... -
eksamen under den nye reform
ForumindlægHej, jeg havde søgt lidt under uvm.dk for at finde oplysninger om hvordan 24-timers eksamen fungerer, men har ikke kunnet finde noget om det. Kender I en side, hvor jeg kan læse noget om det? -
Karakter
ForumindlægHej, hvad er 5.05 ca. efter den nye.. til den gamle? Og er det nok til at komme på gym sådan ca.? -
fortolkning af digt?
Forumindlæghei alle :D jeg har fået den her stil for, jeg skal fortolke et digt men... jeg har over hovedet ingen ide om hvordan jeg skal gøre det og hvordan det skal se ud. så hvis der er nogle der har et par ideer eller et lille eksempel så vær sød at skrive :D -
"Freiheit du mir abgewandt"
ForumindlægDenne sætning kommer fra et digt. Jeg har svært ved at finde ud af præcis hvad det betyder grundet ordet "abgewandt". Hele strofen: Ich bin erwacht in einem Kerker Und Fesseln sind an meiner Hand Und meine Sehnsucht immer stärker Und freiheit du mir abgewandt! "Jeg er vågnet op ... -
Frederick Douglass - HASTER!!!!!
ForumindlægHej alle sammen, jeg står i den situation at jeg er i gang med min SRP, hvor jeg skriver i fagene engelsk og historie! Jeg skal analyserer Frederick Douglass' selvbiografi "En amerikansk slaves beretning" Jeg ville derfor hører om der tilfældigvis er nogle der sidder med nogle n... -
essay - hvad er "symbolism"?
ForumindlægJeg skal skrive et essay om en novelle, og skal blandt andet inkludere "Symbolism" fra novellen.. Er der nogen der kan give mig svar på hvad der ligger i det? og "The way the story is structured"? - har en ide om denne..Men hvis der er nogen som kan give en kort forklaring a... -
Dommererkendelse
ForumindlægEr der nogen der ved hvordan en dommererkendelse ser ud? Jeg kan ikke finde noget på google.. men hvilke signaturer, underskrifter osv skal der være? Licensfolk har ingen ret til at indtræde privat ejendom, og de kan ikke få en dommererkendelse for deres opgave. Det er korrekt? -
Er helt forvirret -HJÆLP !
ForumindlægJeg sidder og laver nogle opaver om TOP-TOY (Caseeksamen). - Men! Jeg er blevet ret forvirret , for hvad er TOP-TOY ? Er det ikke bare dem der sælger legetøj videre til BR og TOYS"R"US ? For orstår ikke et spørgsmål hvor man skal gøre rede for om unges krav of forventninger til deres j... -
Mars / Bosættelse / Kolonisering
ForumindlægHej! alle! håber i er gode til sådan noget med astronomi og lign? jeg har et spørgsmål: hvis vi nu siger vi bosatte os på Mars, hvodan kunne det så påvirke os, med længere år, og flere måneder? ( et døgn på Mars varer cirka 24 timer og 39 minutter ) -
Ikke bestået STX
ForumindlægJeg har dumpet min eksamen med et snit under 6... hva gør jeg?? Kan jeg tage et havlt år på VUC?? -
Hjælp til valg af emne
ForumindlægVed godt at det er svært lige at give et svar på, men jeg har virkelig brug for noget inspiration til et emne til min SRP. Jeg skriver i samfundsfag og historie, men har ret svært ved at finde noget der lige har interesse. Håber nogen kan hjælpe mig selvom det er et ret bredt spørgsmål:) -
Stil HJÆLP!! xD
ForumindlægHeii alle sammen kan ikk komme på et emne jeg vil skriv om i stil det er valgfrit, det er første gang jeg skal skrive stil såååååå. Kan i ikk Plz! hjælpe miq? xD -
SRP om nordkraft
ForumindlægHej. Er der nogle som ligger inde med en SRP om nordkraft, som man måske kunne finde noget inspiration i? -
Hjælp bedes; svær opgave! :-S
ForumindlægNedenstående er et afslag på en jobansøgning. Sætningerne er nummererede. Besvar følgende spørgsmål: 1. Beskriv tonen i afslaget. 2. Hvilke sætninger er overflødige? 3. Angiv hvilke sætninger der kunne være bruge som indledning og afslutning. Dear Mr. McShandon, 1. Your application for a job wi... -
Krig i guds navn
ForumindlægHej .. jeg ved virkelig ikk hva jeg skal gøre. I min opgave står der : Lav en mindre skriftlig opgave, som handler om krig i Guds navn. Vælg en begivenhed og søg information og billeder i bøger og på internettet. Undersøg fx. bombeattentatet i Oklahoma 1995 eller terroraktionen i Tokyos undergrun...
