Søgning på: engelsk stil om sport. Resultater: 18581 til 18600 af 48931
-
Finanskrisen udfra en historisk vinkel
ForumindlægJeg sidder og skal til at begyndte med min SSO opgave. Har valgt at skrive indefor faget Historie med emnet Finanskrisen. Skal til at snakke med min vejleder her i næsten uge og kunne godt tænke mig at have lidt forberedt Hvilke emner indefor finanskrisen kan jeg komme ind på som er ... -
SRP - Kemi
ForumindlægHej Jeg sidder og bøvler med at kemispørgsmål til min SRP-opgave, som lyder: "Beskriv kemiske egenskaber for citral" Citral er et stof ,som findes i parfumer, som et duftstof. Citral kan være allergifremkaldende. Jeg kan simpelthen ikke finde noget om det stof? Jeg håber, at der er nog... -
Tilstandsligninger(alle tilstandsformer)
ForumindlægHej derude Jeg har lige fået min SRP problemformulering, og min lærer skriver "Beskriv generelt, hvad man forstår ved begrebet tilstandsligning indenfor termodynamikken" Så vidt jeg ved findes der en hulens masse tilstandsligninger for gasformer(idealgas, van der waal mm.) men så vid... -
spørgsmål til naturfaglig eksamen
ForumindlægHej guys! Jeg har snart eksamen i de naturfaglige fag (geografi, biologi, Fysik/kemi), hvor min gruppe og jeg har fået overemnet; økologi. Vi har så valgt at fokusere på; ' økologi i natur og landbrug'. Men, vi mangler tre forsøg som enten beskriver noget energiomsætning, kredsløb (nitr... -
Hvad betyder i.e./ml?
ForumindlægHej Jeg er under mit eksamensprojekt i gang med at fremstille penicillin. Når jeg skal udføre min mikrobiologiske styrkebestemmelse skal jeg bruge enheden "i.e./ml" i stedet for mg/ml, men hvad betyder dette? -
Hardware og software
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg har fået en opgave om at forklare hvad hardware og software er, og vil spørge nogen vil forklare mig hvad det er?? Jeg har prøvet at finde ud af det, men har ikk fundet meget svar til det :) Er hardware ikke noget med skærm, tastatur osv. og er software ikke programmer?? ... -
HJÆLPPP til kinesisk religion
ForumindlægJeg skal til eksamen snart og mangler noter til Kongfuzianismen og Daoismen :( Jeg kan slette ikke finde noget på nettet som jeg kan bruge.. nogen ideer ? -
SRP - 1984, overvågningssamfund
ForumindlægHej Jeg skal skrive SRP om George Orwells roman "1984" med henblik på overvågningens indflydelse på individet og min problemformulering kommer til at indeholde følgende: 1. En redegørelse for brugen af overvågning som magt- og disciplinerende middel på baggrund af Michel Foucaults... -
Oversættelse
ForumindlægHvordan ville I oversætte sætningen "Han havde ondt i røven over at broderen havde arvet det hele" ? -
Få godkendt nogle ønskede opgaver
Forumindlæghej, jeg vil hører om ikke jeg kan få mulighed for at downloade de to opgaver der kommer op når jeg søger på poetic justice, står og mangler inspiration. Ved det fordi de ikke er godkendt, syns bare det er underligt da de blev tilføjet tilbage i 2007 ?! vh. -
Studieretningsprojekt 2g Fysik/Matematik
ForumindlægHej, Jeg sidder desværre fast i min 2gs opgave om tyngdepunkter og inertimomenter. MATEMATIK * Som faglige mål skal kunne være i stand til at benytte integralregning og summer til definition og udregnin af massemidtpunkter og inertimomenter. * Kunne skifte variabel i integraler, samt kunne skel... -
udregning på lommeregner
Forumindlægjeg skal indtaste følgende: sin A = 0,30 <=> A = ? Hvordan kommer jeg frem til facit? -
Analyse af The dutiful daughter - VIGTIGT
ForumindlægJeg har læst teksten, men forstår den ikke rigtigt - nu skal jeg svare på følgende spørgsmål - nogle der kan hjælpe :) How do the abductors avoid being found? Why is it difficult to find the women and children who were abducted? How do the abducted women and children react when they have to g... -
Diagonal formel - bevis
ForumindlægHej Studieportalen Jeg er igang med at lave et bevis for formelen D=N*(N-3)/2, altså formelen for beregningen af diagonaler i en polygon. Er bare overhovedet ikke sikker på hvordan jeg skal lave det... Jeg har søgt rundt på nettet, men kan ikke finde noget tilfredsstillende... Håber i kan hjælp... -
oldtid
Forumindlæghey.. jeg vil spørge om, hvilket metoder man kan bruge i oldtidskundskab? har nemlig lidt svært ved det. -
Sønavigation
ForumindlægHej Studieportalen, ville lige høre om der er nogen, som kender link til hjemmesider, som har information om sekstanter, skibsure og/eller kompasser, skal skrive grundlæggende om dem, bare to sider. -
TV2 og deres konkurenter
ForumindlægJeg er igang med at skrive en opgave der omhandler tv2 men har lidt problemer med at finde noget om konkurenter i min problemformulering lyder det sådan Jeg har en formodning om at TV2, har opnået monopol inden for deres branche via blandt andet deres struktur og opbygning, (dette har jeg bes... -
Cinema virite
ForumindlægNogen der kan komme med nogle eksempeler på: Cinema virite dokumentarprogrammer. Kan ikke finde nogle! Tak -
økosystem
ForumindlægHej.. Skal opstille et økossytem for regnskoven og for en dansk skov. Ved man skal have primærproducenter, konsumenter og nedbrydere med men hvilken slags findes der i de to skove? Ved bare at regnskoven består af mange forskellige arter men hvad skal man lige skrive? -
Hvad skal jeg være?!
ForumindlægJeg sidder her og er virkelig i knibe (det synes jeg ihvertfald selv) Jeg har lige afslutter mit 2. år på gymnasiet. Indtil nu har jeg altid ville læse på jura-uddannelsen. Men vil på den anden side heller ikke bruge hele mit liv på jura, og ikke have noget privatliv ved siden af. Det må bare ik...
