Søgning på: srp historie musik. Resultater: 18621 til 18640 af 24890
-
genremæssig perspektivering?
Forumindlæghey derude, Jeg er lidt usikker på noget. Når der står at man skal lave en genremæssig perspektivering i en dansk stil, handler det så om at skrive om hvilke træk der findes i denn historie man læser som er overensstemmelse med de overordnede træk, eller handler det om at hvis jeg læser en nove... -
feature om "into the wild"
ForumindlægJeg skal skrive en feature om filmen "into the wild", men jeg er ike sikker på, hvad det egentlig går ud på at skrive en feature. skal man skrive den som en historie? eller som facts? og er det så sådan at man skal komme ud over selve filmen, og skrive om aktuelle emner der passer ti... -
Rigs vandring og samfundsgrupper
ForumindlægHej! Jeg er nu igang med at læse Rigs vandring og jeg har fået til opgave at tænke over samfundsgrupper. Jeg ved ikke hvad jeg kan skrive om det. Måske at alle tre par i historie lod Heimdal være i deres hus, fordi han var en af aserne? Mange tak på forhånd! -
Middelalderen - HJÆLP !
ForumindlægHej. Jeg skal skrive AT-opgave, som skal handle om Middelalderen. Det er en opgave, hvor to fag skal indgå i, og jeg har fået Dansk og Historie. Ville så spørge, om der var nogen, som havde ideer til, hvad jeg kunne skrive som et hovedspørgsmål i min problemformulering og arbejde mig videre der... -
Analyse af billede, Warszawa ghetto
ForumindlægJeg sidder med billedet, Warszawa ghettoen. Jeg har allerede beskrevet form og dets denotative indhold, men mangler bare at skrive en analyse. Er der nogen der kan komme med en hint til hvad jeg kan skrive om? (Fortæller billedet en historie?) http://tinyurl.com/bjo46du -
Specifikke adgangskrav
ForumindlægHej.. Kom til at tænke over.. Når der skrives.. de specifikke adgangskrav er dansk A , engelsk B , historie A og matematik A som alle skal være bestået.. betyder det så at man IKKE må gå hen og dumpe en eksamen eller må man gerne have f.eks. 7/10 i matematik og så dumpe (00) i mundtlig matema... -
Er der nogle der vil hjælpe
ForumindlægJeg skal til en historie opgave finde en samtidig kilde, der kan forklarer årsagerne til Hitlers matovertagelse i 1933. Det skal helst ikke være statisk, da jeg allerede har skrevet en del om hvordan nazistpartiet fik en masse stemmer op til valget i 1933. Men det kan være næsten alt andet. 100... -
problemformulering om Carlsberg
ForumindlægHejsa :-) Jeg ´skal skrive dansk historie opgave om Carlsberg, jeg ved ikke rigtig noget om carlberg andet end det alle ved så jeg har ingen ide til en problemformulering? Jeg ved ikke hvad jeg skal spørge mig selv om i problemformuleringen da jeg ikke ved hvad der vil være spændende at finde u... -
Hvad bygger det feudale system på og hvorfor opstod det?
ForumindlægHej! Jeg har et spørgsmål til historie "Hvad bygger det feudale system på og hvorfor opstod det?" Jeg ved godt at det faudale system opstod i Danmark i tidlig middelalder og at det handler om at opdele folk i klasser Konge, Adel og Bønder. Men hvorfor opstod det? Mange tak på forhån... -
Uddannelse om menneskeretigheder
ForumindlægHej, Jeg går kun i 1.g, så det er ikke nu jeg skal søge ind, men jeg har i en længere periode haft interesse for mennesker og historie. Jeg har overvejet uddannelsen antropologi, men jeg tænkte mere på en uddannelse som kæmper for menneskerettigheder. Er der nogen steder i Danmark eller i nærhed... -
God Kilde
ForumindlægHej hej.. Som en masse andre 2.g'er er jeg i gang med at skrive en AT-prøve.. Og jeg har brug for lidt hjælp for er slet ikk godt til historie.. Jeg ved at BBC er en god kilde, det har jeg fået at vide af en af mine venner men hvorfor er det at det er en god kilde..?? -
Problemformulering
ForumindlægHej Jeg skal skrive en problemformulering i historie, hvor følgende punkter inkluderes: 1)afslutning af 1.Verdenskrig 2)Versailtraktaten 3)versailtraktens indflydelse på 2. Verdenskrig Har i nogle ideér om hvordan min problemfirmulering kan se ud. Jeg har ikke lige de store sproglige evner, d... -
Eksamensprojekt - Hvilket andet fag?
ForumindlægHej People Jeg skal tilmelde mig til eksamensprojekt, HF. I den anledning har jeg tænkt meget på emnet: Grønlandspumpen. I dette emne indgår geografi, men jeg har ingen anelse om, hvilket andet fag jeg skal koble det sammen med. Vil helst gerne koordiere det samfundsfag, historie eller reli... -
Hjælp til 2. verdenskrig..?
ForumindlægDavs med jer! Jeg har nogle spørgsmål omkring Historie: Følgende er spørgsmål til besættelsestiden I Danmark unde 2. verdenskrig. 1. nævn nogle eksempler på folk, som var glade for den tyske besættelse. 2. Nævn eksempler på, hvordan "man" gjorde op med de, der havde hjulpet tyskerne... -
Nordvestpassagen
ForumindlægFra 1903-06 lykkedes det Roald Amundsen at udføre en gennemsejling af Nordvestpassagen. Men har det haft en stor historisk betydning? Hvad har det gjort for historien, at han udførte denne gennemsejling? Jeg har læst, at Nordvestpassagen ikke har den store betydning, eftersom gennemse... -
Myter? - nogen der tænker kreativt?
Forumindlæghej jeg skal i næste uge lave et projekt. i projektet skal jeg afprøve en myte - om den er sand. nogen der kender nogle gode myter der kan være sjove at arbejde med ? skal have relation til fysik, historie, teknologi. det skal derudover gerne være muligt at finde informationer om pågældende myte.... -
AT-2010 genetik Bio C.
ForumindlægHej alle sammen, Jeg overvejer at skrive om genetik i biologi C. Er der nogle forslag til hvilke metoder jeg kan benytte inden for biologi? Måske et forsøg? Overvejer at kombinere det med enten historie, dansk eller engelsk A. Er der nogle foreslag til hvordan det kunne gøres på en elegant måde? ... -
Litterær vs. ikke-litterær
Forumindlægjeg har fået en rimelig forvirrende opgaveformulering... jeg har nogle analyser til fiktion og non-fiktion. Jeg ved at fiktion er romaner, noveller osv.. og omvendt at non-fiktion er artikler med rigtige historier og facts.. Mit spørgsmål er så: Hvad er forskellen på litterær og ikke-litterær... -
Hjælp til Prolemformulering?
ForumindlægHejsa Jeg har tænkt på at skrive mit AT-eksamens opgave i historie-fysik/matematik om nogle teknologiske landvindinger, fx. fotografiapparatet, telegrafen og telefonen, i forhold til krigen i 1864. Ville derfor høre om der er nogen der har nogle gode forslag til en problemformulering eller nærme... -
synopsis Atombomben
Forumindlæghej.. jeg sidder og skriver om Atombomben, under viden og ansvar. jeg skriver i samfundsfag og historie. jeg har bare et problem, man skal vist gøre brug af nogle metoder, såsom den samfundsfaglige metode, men jeg ved ikk hvad den går ud og hvordan man bruger den i sin synopsis? er der ikke nogle...
