Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 18641 til 18660 af 23877
-
Dansk-Histrie opgave
ForumindlægHej, jeg er i gang med min dansk-historie opgave om de ufaglærte arbejderes leve- og arbejdsvikår under industrialiseringen i Danmark og skal til at analysere en kilde til. Jeg har svært ved at finde nogle forholdsvis letlæselige kilder i mine bøger og tænkte på om nogen kender nogle kilder jeg e... -
Hvad symbolisere en korsvej?
ForumindlægHej. Jeg er blevet lidt i tvivl om hvad en korsvej betyder, og håber på at i kan hjælpe mig derude! :-) Det betyder noget med at hvis man står over for en korsvej symbolisere det at ens liv kan tage en ny drejning. Jeg er igang med at analysere novellen "den sidste balkjole" af herman... -
De røde sko. H. C. Andersen
ForumindlægHej, jeg er i gang med at skrive en analyse om eventyret "De røde sko" af H. C. Andersen. Men der er en person i eventyret, som jeg har svært ved at beskrive. Det er: Gammel frue: og noget andet jeg også har brug for hjælp til er: Sympoler og sproglige virkermidler (sanser, meta... -
Besjælinger - hvorfor?
ForumindlægHej. Jeg har et digt som jeg skal analysere. Jeg har også bemærket at der bliver brugt besjælinger. Digtet er "Guldhornene", af Adam Oehlenschläger. Han skrev digtet i 1802, hvilket var "Romantikkens Tid," og derfor fik jeg en idé om, at han måske brugt besjælingerne for at de... -
Redegørelse...
ForumindlægJeg har til opgave at lave en redegørelse i min Dansk/historie opgave. Problemet er bare at jeg ikke helt ved hvad jeg skal have med i en redegørelse. Altså Jeg skal jo ikke have personbeskrevelse med eller miljø for det er jo under analyse og jeg har fået at vide at jeg skal skrive resumeet alle... -
Historie taksonomiske niveauer
ForumindlægHej ! skal skirve en synopsis i historie og engelsk om årsagen til den kolde krig og analysere john f kennedys tale " ich bin ein berliner" men har svært ved at lave underspørgsmål da jeg ikke ved hvordan jeg skal bruge de taksonomiske niveauer i historie? underspøgsmålene skal for... -
Please har virkelig brug for hjælp
ForumindlægJeg er ved at analyserer "I danmark er jeg født..." af H.C. Andersen. Og jeg er ved at give et resume af hver strofe. Men ved ikke hvad det her betyder: Står mellem æblegård og humlehave. Håber i vil hjælpe, it would be very appreciated! -
Den lille pige med svovlstikkerne - mundtlig dansk
ForumindlægHej Jeg skal snart op i mundtlig dansk, og min tekst er "Den lille pige med svovlstikkerne" af H.C. Andersen. Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til at finde symboler i teksten og finde ud af, hvad budskabet egentligt er. Jeg er i tvivl om jeg skal have aktantmodellen med i min analyse. H... -
Novelle komposition
ForumindlægHej alle! Jeg har lidt problemer med analyse af novelle. Min novelle hedder Malene, og mit problem er, at jeg ikke føler den passer ind i berettermodellen. Så, passer alle noveller ind i berettermodellen, også selvom det ikke fremgår så tydeligt? Og er der andre måder hvorpå jeg kan forklarer ... -
dominant?
Forumindlæghej :D jeg er i en e dur (musik analyse af Helter Skelter) dens akkorder er således E7 - E7 - Eb - E+5 - G... jeg ved at E7 er tonika..men jeg ved ikke rigtigt hvad Eb skal være :O im like lost !! HELP:D håber at nogen gider at svare :D -
HASTER!! Det kommunistiske manifest
ForumindlægHej Jeg skal op i AT i morgen, hvor jeg har arbejdet med Karl Marx og om han klassebegreb. Deraf har jeg analyseret noget af det kommunistiske manifest, den oversatte version på dansk! Den orginale er på tysk. Så jeg vil høre om der er nogle som kan siger mig, om det kommunistiske manifest af de... -
Menstruationscyklus og moskusagtige stoffer
ForumindlægYep, hej. Vi har i min biologi klasse omkring menstruationscyklus og hormonerne der hører hertil. Vi skal til i morgen lave nogle opgaver - de fleste af dem rimeligt lette - men så er der den her beep irriterende opgave, hvor man skal beskrive og analysere en graf som jeg bare fatter hat af... -
Danskaflevering - Nyhedsartikel
ForumindlægHej alle :) Sidder med opgave i det gode vejr :) Ville høre jer ad omkring min opgave, jeg skal skrive en analyse af artiklen , som er en nyhedsartikel. http://jp.dk/indland/article1837326.ece Som er en artikel om unges druk m.m. jeg ville høre jer ad om i havde nogle gode fif, nogle gode udtr... -
Engelsk A eksamen
ForumindlægHej :) jeg skal til mundtlig engelsk A eksamen i morgen tidlig, og til det mangler jeg en analyse/fortolkningsmodel til den ukendte tekst jeg trækker. Er der nogen der ligger inde med sådan en model eller noter dertil? Samt noter til litterære begreber "literary terms" Jeg ville blive s... -
Fru Marie Grubbe
ForumindlægHej - jeg skal op til 9 klasse dansk mundtlig eksame på torsdag. Jeg har haft en måned nu til at analysere Frue Marie Grubbe, jeg har valgt indledningen. Jeg har svært ved at finde ud af hvilken slags komposition det er - er det en parnoramisk fremstilling? håber i vil hjælpe, tak! -
Mht. til filmiske virksmidler.
ForumindlægHej alle! Jeg har skrevet min DIO rapport omkring reality-genren, og har valgt at lave en sammenlignende analyse af Hell's Kitchen og Helvedes Køkken. Til min eksamen skal jeg kigge på programmernes virkemidler. Er der nogle af jer som har set programmerne, som kan hjælpe mig med nogle af dis... -
Hej, er der nogen, som har ....
ForumindlægHej allesammen. :d Er der nogen som har læst novllen nøgen af thomas jensenius? hvis ikke, er der nogen som ikke har imod noget, hvis de ville prøve at hjælpe mig lidt med analyse. Jeg kan sende jer novellen, den er ikke særlig lang. - Den er rigtigt god, men synes den er lidt svær? Med ven... -
Sociologiske problemkredse? hjælp
ForumindlægHej alle. Jeg har lige trukket et tema der hedder, sociologiske problemkredse, men jeg er ikke helt sikker på hvad det betyder. Til emnet har jeg fået fem tekster, som jeg har læst og analyseret, men som alle handler om noget forskelligt. Jeg håber at der er nogen der vil hjælpe, for jeg kan ikke... -
Mundtlig eksamen-engelsk
ForumindlægHej Folkens jeg skal snart til eksamen i engelsk, og vil derfor spørge om der altid er symboler og metaforer i teksten man skal gå ind og analysere/fortolke? har nemlig lige arbejdet med en tekst og kunne bestemt ikke finde nogen former for symboler. Desuden vill jeg høre hvad man skal starte... -
Amish perspektivering
ForumindlægHej Jeg skriver en AT opgave om hvordan Hollywood fremstiller minoriteten (amish), jeg skriver i Engelsk B og religion C , jeg lavet en analyse af filmen The Witness(1985) .. Jeg vil gerne spørge om der er nogen der ved hvad for noget perspektivering der ville være passende..
