Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 18641 til 18660 af 27879
-
Hjælp til talepapir/fremlæggelse
ForumindlægHvis jeg nu siger jeg træk en artikel og emnet var Evolution... jeg skulle inddrage bilag og jeg skulle have fokus på artsbegrebet, artsdannelse, slægtskab og evolution i min fremlæggelse - hvordan ville i så gå frem? (selvom i ikke kender til artiklen) Håber nogle kan komme med gode råd.... -
Folkeskole, mdt. - forberedelse?
ForumindlægJeg sidder her og ved ikke hvordan jeg skal læse/forberede mig til i morgen, 9.-klasses eksamen i mundtlig matematik. Vi har selvfølgelig fået en opgivelsesliste, men man kan vel ikke trække et emne der hedder 'Ligninger' - kan man? Jeg aner ikke hvor jeg skal starte og hvor jeg skal ende... -
Opdagelsesrejsede og Albuquerque
ForumindlægNogen der har haft ovenstående emne og som kan hjælpe mig med en kilde som jeg er lidt forvirret over?Kilden omhandler Alfonso Albquerques tale ved Malakka i 1511. Hvis der er nogen der har arbejdet med den så må i gerne skrive og så skal jeg prøve at forklare hvad det er jeg ikke fatter ved den.. -
Formål ved hydrolyse af paracetamol?
ForumindlægHejsa Jeg er igang med at skrive SRP i Kemi og matematik, og har i den sammenhæng lavet en hydrolyse af stoffet paracetamol. Emnerne jeg behandler i opgaven omhandler lægekemi blandet med reaktionskinetik. Jeg er nu igang med noget så simpelt som at skrive formålet med mit forsøg, men jeg er ikk... -
projekt
Forumindlægheej allesammen! :D jeg har projekt uge denne uge, har i nogle gode ideer til hvad vores produkt kunne være? vores hovedtema er: DET SVÆRE VALG. Vores emne er: ÆRESDRAB og problemformulering er: Skal man intregrere sig eller hold sig til islam? vi mangler et produkt til vores projekt,. har i... -
9/11 problemformulering
ForumindlægJeg skriver AT om 9/11 i fagene samfundsfag og engelsk. Jeg vil primært kigge på årsagerne til terrorangrebet. Jeg har svært ved at finde på en god problemstilling (altså bare et overordnet spørgsmål, som jeg skal undersøge), der sætter begge fag i spil. Er der nogen der har nogle gode i... -
24-timers fysik forberedelse, til stud eksamen. C.
ForumindlægHej alle! Skal til afsluttende fysik eksamen imorgen, har 24 timers forberedelse. mit spørgsmål lyder som følger: Energiformer, energiomsætning og mekanisk energi. Giv en mundtlig præsentation af emnet "Energiomsætning og mekanisk energi." Hvad kan være væsentligt at inddrage her og på ... -
Musik analyse på C-niveau
ForumindlægHej. :) Jeg skal til eksamen i musik (c-niveau) på fredag. Det er en24 timers eksamen så jeg trækker emne torsdag. Hvad indholder en sang analyse konkret på c-niveau? Hvad skal jeg komme ind på, og hvad behøves jeg ikke at komme ind på? Er der en speciel opstilling jeg skal gå efter eller hvordan... -
EKSAMEN: 1. Verdenskrig og Mellemkrigstiden
ForumindlægStår i den uheldige situation at have mistet de notater jeg selv har skrevet om 1. verdenkrig og om mellemkrigstiden, så hvis der er nogen som har noget til disse emner er jeg MEGET interesseret, da jeg snart skal til eksamen i historie!Jeg er meget interesseret i notater om RUSLAND fra samme tid... -
Rumgeometri til eksamen?
ForumindlægVi har opgivet rumgeometri til eksamen man jeg er meget i tvivl hvordan jeg skal læse det emne op og lave en disposition til det fordi der er jo faktisk ingen beviser. Der er en masse ting de bare siger gælder hvordan skal man lige begynde på det?? Et andet spørgsmål er kan man godt få et spørgsm... -
Hjælp! Mundtlig FSA, har næsten ingen forsøg!
ForumindlægJeg skal op her på onsdag til mundtlig fsa Fysik eksamen. Sidder ligenu og terper, men desværre har jeg i år haft en lærer som ingen papirer gav os for "vi skulle selv finde ud af det" Altså har jeg næsten ingen forsøg. Tænkte på om der var nogen der havde nogen forsøg til de her emner:... -
Gået i stå...
ForumindlægHey..Ved ikke om der 1000 andre indlæg om dette (hvis der er så henvis gerne til dem), men er gået kold i at læse op til samfundfag.De emner jeg har læst, har jeg fint nok styr på, men mangler stadig en del og kan ikke lige overskue at læse mere. (jeg skal op d. 8. juni)Har I nogle gode råd til h... -
Haster. Please hjælp mig.
ForumindlægHej med jer Jeg har trukket en slem tekst i engelsk, og jeg kan simpelthen ikke komme igang med den. Ved slet ikke hvordan jeg skal gribe den an. Teksten hedder "Something To do With Baseball" og er skrevet af Richard Panek. Emnet er identity. Er der nogle som kan hjælpe mig lidt? Eller... -
Dobbelt integraler
ForumindlægJeg er ved at skrive SRP i matematik og fysik på A-niveau. Mit emne er inertimomenter og jeg har fået til opgave at redegøre for definitionen af et dobbeltintegral konstrueret ud fra det sædvanlige integral, og jeg er gået helt i stå. Han har skrevet, at jeg ikke skal skrive om stringent målteori... -
Rødforskydning
ForumindlægJeg har trukket emnet universet udvidelse og er nu i gang med at skrive om rødforskydning. jeg har ledt alle steder men kan intet finde om forsøget med rødforskydning hvor man lader lyset gå igennem en smalte efterfulgt af en prisme? Eller hvad? hvordan foregår det her? håber I kan hjælpe mig ... -
Vektor
ForumindlægHej folkens Jeg har et spørgsmål til noget af det min lærer har opgivet til mat eksamen når der står plangeometri og vektorregning er det så vektor på to diminsioner der går ind under dette betegnelse eller er det også på 3 dimensioner? for han har også opgivet emnet rumgeometri hvilket er der je... -
Globaliseringen?
ForumindlægHej Jeg har trukket idag og skal op i morgen tidlig. Jeg trak Globaliseringen fra 1500-1914. Jeg fik nogle bilag om Hollandsk handel og skibsfart i Asien + noget om engelsk imperialisme... Kunne godt bruge lidt hjælp til at lave en god problemformulering - og hvis der sidder nogen derude med nogl... -
Vektor
ForumindlægHej folkens Jeg har et spørgsmål til noget af det min lærer har opgivet til mat eksamen når der står plangeometri og vektorregning er det så vektor på to diminsioner der går ind under dette betegnelse eller er det også på 3 dimensioner? for han har også opgivet emnet rumgeometri hvilket er der je... -
Har lige trukket min psykologi case og ved ikke
Forumindlægsom sagt har jeg lige trukket min psykologi case og ved ikke hvad jeg skal gøre. Der står nemlig ingen spørgsmål jeg skal besvare eller noget så ved overhoved ikke hvad jeg skal stille op. Mit emne er Forelskelse og parforhold også har jeg fået to bilag. Skal også skrive en synopsis men ved ikke ... -
Fysiske målinger
ForumindlægJeg sidder til 24 timers fysik eksamen, og har trukket fysiske målinger. Inde for det emne skal jeg komme ind på lineær sammenhæng og proponationalitet. Derfor vil jeg høre om nogen kan forklare mig hvordan liniær sammenhæng og proponationalitet kan indgå i forskellige fysiske målinger? Det ville...
