Søgning på: fysik disposition 9 klasse. Resultater: 18641 til 18660 af 52678
-
Forberedelse til mat eksamen
ForumindlægHej alle sammen..Jeg skal op til matematik næste torsdag, men er lidt i tvivl om hvordan jeg skal begynde at forberede mig... Ud over at øve på beviser og sådan, hvad gør i?Jeg har tænkt lidt på om man kan lave dispositioner til alle emner, men er lidt i tvivl om hvordan spørgsmålene lyder!Håber ... -
Problemformulering
ForumindlægHej, jeg går på HG men har helt glemt hvad en Problemformulering er eller hvordan den ser ud og det samme om Disposition?\n\nkan nogen hjælpe migg skal lave de 2 ting før jeg kan begyynde at skrive min rapport på engelsk som handler om Indianer -
Fokus, fagre nye verden.
Forumindlæghej, jeg har fået som opgave at skrive en længere boganalyse af fagre nye verden, men først skal jeg aflevere en "fokus" - og senere disposition... Men, jeg er første g9;er, og har ikke helt forstået hvad min lærer mener med fokus, eller jo.. hvad jeg vil fokusere på - men... hvad sk... -
Impedans som funktion af frekvens for et delefilter (SRP)
ForumindlægHej der ude Jeg har nu siddet i rigtig mange timer og prøve at forstå spørgsmålet: Udled et teoretisk udtryk for impedansen som funktion af frekvens for et delefilter, som er et essentielt spørgsmål i min SRP. Er der nogen der kender links, eller bøger, som kan forklare mig noget om det, samtid... -
Dansk mundtlig eksamen
ForumindlægJeg er så uheldig at skulle op i dansk. Hvordan forbereder jeg mig bedst? Jeg synes det er lidt svært, da det jo er en ukendt tekst man kommer op i. Skal jeg bare læse perioder op og hovedtrækkene om de centrale forfattere??Hvad angår dispositionen...har i erfaring med at det er bedst kort at for... -
Rumgeometri til eksamen?
ForumindlægVi har opgivet rumgeometri til eksamen man jeg er meget i tvivl hvordan jeg skal læse det emne op og lave en disposition til det fordi der er jo faktisk ingen beviser. Der er en masse ting de bare siger gælder hvordan skal man lige begynde på det?? Et andet spørgsmål er kan man godt få et spørgsm... -
Martin luther king jr.
ForumindlægHej alle.. :) jeg skal snart aflevere min engelsk disposition. mit hoved emne er Martin luther king jr. og som under emne har jeg valgt Nelson Mandela. er der nogen der kan kome med nogen sammen hæng mellm de to personer. altså hvad har de til fælles.. ? Tak på forhånd.. :) -
Hjælp
ForumindlægHej Er der nogen som kan hjælpe mig med at lave nogle spørgsmål om til overskrfiter altså til en disposition. f.eks. Hvilke grundformer for rascisme er der ------> Grundformer inden for racsime. vil helst gerne få hjælp over privat beskeder, eftersom jeg ikke vil sende mit arbejde over det o... -
JEG HAR VIRKELIG BRUG FOR HJÆLP :(
ForumindlægHej jer derude :) Jeg skal lave en disposition om Die Mauer, men jeg har virkelig svært ved at finde på nogle fornuftige hovedemner, som jeg gerne vil komme inde på. Hvis nogen af jer har nogle forslag som i synes er nødvendigt, ville det glæde mig særdeles meget! Evt. forslag til hvordan i v... -
Hvordan husker man det?
ForumindlægNår man nu står til en eksamen, i et matematisk fag - og derfor ikke har en tekst foran sig.. Hvad faen gør man så for at kunne huske det hele? Selvfølgelig kan man skrive en disposition op, hvillket jeg da også vil gøre. Men hvad så derefter? Hvordan husker I mellemregninger, formler, vinkler.. ... -
Variabelsammenhæng
Forumindlægskal op til eksamen på fredag i mundtlig matematik og er i gang med dispositionerne men et spørgsmål er jeg lidt lost i. Gør rede for, hvordan man kan analysere et datasæt for om det passer på en bestemt vækstmodel – og gør rede for, hvordan man kan bestemme variabelsammenhængen. det første... -
Materialepræsentation
ForumindlægJeg er ved at skrive min Dansk Historieopgave. Dertil har jeg valgt 6 kilder/bøger. Min vejleder har givet mig en overordnet disposition, som jeg SKAL følge. På denne dispostion står der, at jeg skal præsentere mine kilder: MEN hvor meget skal én præsentation af én bog fylde og hvad skal den ind... -
HJÆLP ENGELSK HASTER!
ForumindlægHej allesammen Er igang med en engelsk disposition om: The british school system. Er der nogen som kan hjælpe mig med dette her spørgersmål? The different and similarities between the British school system and the Danish school system Håber at i kan hjælpe! På forhånd tak! -
Åh nej, hvordan korter jeg delkonklusionerne ned?
ForumindlægJeg har 5 delkonklusioner og de tager ca. 6 minutter at fremlægge. Det er længe i forhold til, at man skal bruge mest tid på de metodiske overvejelser. Kan nogen komme med nogle guldkorn om, hvordan jeg får kortet dem ned? eller til en disposition om, hvor længe hvert enkelt punkt skal tage? -
hjælpe til eksamen. I engelsk
ForumindlægHej jeg skal snart op til eksamen, men jeg ved ikke hvordan jeg kan starte når jeg skal ind og snakke i 5 min til engelsk. jeg har min disposition, og skal snakke, hvad kan jeg starte med at sige, inden jeg ikke snakke om mit emne. amsih way og living. HJÆLPPPPPPP..!!!!! -
Hjælp til synopsis.
ForumindlægHej, Jeg skal op i Dansk Mundtlig, og trak fordybelsesområdet: Jagten på Lykke. Hertil har jeg valgt at fordybe mig i teksten "Tennis". Mit spøgrsmål går på: Hvad emner skal min disposition bestå af? Da novellen "Tennis" begynder in medias res, går man jo dirkete... -
definition på differentialregning
Forumindlæghejsa... sidder og bakser lidt med de dispositioner jeg skal have med til min mundtlige matematik eksamen, og prøver nu at finde ude af hvad jeg ganske kort kan fortælle i min redegørelse for differentialregning?? nogen ideer.. jeg er helt på bar bund.. kan ikke rigtig få sammenhæng mellem ting... -
Redegørelse - gør rede: Hvad menes der?
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og laver matematik-dispositioner til mdt. matematik b-niveau. Er der nogen der kan fortælle mig, hvad jeg skal gøre, når der står: - Redegør for begrebet differentialkvotient - Gør rede for begrebet differentialkvotient Kan man bruge tretrinsreglen til til at gøre rede / rede... -
Religions eksamen
ForumindlægHej Alle Jeg skal op i religion til studenter eksamen om et par dage og til det kom jeg pludseligt i tvivel, hvad skal man egentligt gøre med den tekst man trækker? Jeg mener udover at referere den hvad så? Er der nogen som har et step by step disposition over hvordan man skal trackle sådan en te... -
Filmen; THE ROCK
ForumindlægHej ! Jeg skal fremlægge engelsk i morgen, og på min disposition har jeg været for hurtig med at skrive at jeg har set filmen The Rock .. ja jeg har så ikke kunne få fat i filmen og ved sgu ærlig talt ikke lige hvad jeg gør! Ville høre om nogle af jer har set filmen? Den omhandler livet på Al...
