Søgning på: Almen Studieforberedelse (AT). Resultater: 18681 til 18700 af 325233
  • Skriftlig advarsel? Helpp

    Forumindlæg
    Kære alle. Jeg ved at en skriftlig afvarsel om for meget fravær, bliver sendt anbefalet til forældre (hvis barnet er under 18) MEN kommer der til at stå fraværsprocenten eller er det bare Standard brev? er det bare det man selv har skrevet under på? Helppp.. og gider ikke dumme kommentare (:
  • Pleeease help

    Forumindlæg
    Antallet af internetbutikker er i de senere år vokset med 40 % om året, og denne udvikling forventes at ville fortsætte. I 2006 var der 7700 internetbutikker. I hvilket år forventes antallet af internetbutikker at nå op på 25.000?
  • Kort spørg.

    Forumindlæg
    Jeg skal til at lave en sprog og kommunikationsanalyse af et uddrag vi har fået. Kan jeg godt starte med at redegøre for hvad kommunikation er for noget? Selvom det ikke fremgår af opgaveformuleringen? FOrholder jeg mig så til opgaven alligevel?
  • sekant vs tangent

    Forumindlæg
    Hej alle Kan nogen af jer uddybe webmatematik.dk beskrivelse af forskellen mellem sekant og tangentlinjen? Hvad bruges de til udover at adskille sig ved at den ene går igennem to punkter og den anden 1, eksempelvis?
  • Statistik

    Forumindlæg
    Hej I mange fag er der brug for statistik af flere forskellige årsager. Men hvor finder i statistik? Synes tit at det er svært at finde rundt inde på Danmarks Statistik - men er der andre steder man kan stole på? :)
  • Hvad betyder 1-yloxy?

    Forumindlæg
    Jeg er igang med at karakterisere de funktionelle grupper i propanolol ud fra det systematiske navn [2-hydroxy-3-(naphthalen-1-yloxy)propyl](propan-2-yl)amine.. men hvad betyder -1-yloxy? har det noget at gøre med napthalenen? Håber en venlig sjæl derude vil hjælpe! tak på forhånd
  • Romerriget, Osmannerriget og Korstogene

    Forumindlæg
    Er der nogen, der har nogle gode links omkring disse riger/tidsperioder? Jeg synes ikke, at det der står i min bog er uddybet godt nok, og jeg har ikke tid til at låne diverse bøger om det, da jeg også skal læse samtlige andre perioder op. På forhånd tak.
  • Matematik i dagligdagen

    Forumindlæg
    Jeg ved at 2. gradsligninger bruges når man skal bygge broer og rentesregning buger man når man skal beregne om man har råd til at optage banklån. Men hvornår har man brug for den pythagoræiske læresætning og de forskellige diagrammer i dagligdagen?
  • Hjælpelærer til Fysik B

    Forumindlæg
    Hej jeg skal til eksamen på STX i fysik på B niveau og ville høre om der er nogen der selv er eller kender en god hjælpelærer der ville have tid og lyst til at hjælpe mig med at forberede mig til eksamen. Gerne ikke mere end 150-200 kr i timen.
  • AT7 - Mat/Historie

    Forumindlæg
    Den klassiske problemformulering er selvfølgelig matematik i oldtidens Grækenland. Det er dog nemmere at forme en AT-problemformulering ud fra kilder, og der er jeg på bar bund. Har i nogle forslag til kilder? Kan være ethvert emne, bare det passer godt til Mat/historie fagkombinationen. V.h Silas
  • Norbert Elias

    Forumindlæg
    hej Er der nogen der har noter Om Nobert Elias teorier. Har svært ved at forstå hans civiliseringsteorier. Synes hans tekster er meget svært forstå Jeg håber, at der er nogen der kan hjælpe herudove, da jeg virkelig har brug for hjælp. skal bruge det til min opgave
  • Synopse

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med at lave en synopse i dansk til eksamen. Jeg har valgt at arbejde med folkeeventyret "Ønskerne" af Svend Grundtvig. Nu mangler jeg så bare analyse og fortolknings punkterne, nogen ideér????
  • Ekliptika

    Forumindlæg
    Jeg er ved at forberede mig på fysik eksamen, og skal vide hvad ekliptika er, men jeg synes ikke at de svar jeg finder på nettet er ens. Hvis jeg har forstået det rigtigt er ekliptika jordens bane om solen, men er den også de andre planeters bane om solen?
  • Bagvægtsmodel? HJÆLP

    Forumindlæg
    Vi skal lave et resumé på Den grimme Ælling, hvor vi bl.a. skal forklare bagvægtsmodellen. Men jeg er nemlig ikke helt sikker på hvad bagvægtsmodellen er.. Er det ikke noget med at man ikke får navnene at vide på f.eks. ællingens søskende? Please har virkelig brug for hjælp..!
  • Konsekvenser

    Forumindlæg
    hej alle Jeg er igang med at skrive en opgave om stress Jeg har et spørgsmål jeg håber i vil svare på Hvilke samfundsmæssige konsekvenser har det at flere og flere rammes af stress og stress' følgesygdomme.. Der er self. noget økonomisk, men har i andre ideer? Hilsen mig
  • Litteraturliste - hjemmesider som bilag?

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg skal aflevere min AT-synopse i morgen, og er tvivl om man skal lægge de hjemmesider man har brugt ved siden af som bilag, eller om det er nok, at de står under min litteraturliste. Svar hurtigst muligt, så ville jeg være glad. :)
  • Differentialligning

    Forumindlæg
    Bestem den løsnng f(x) til differentialligningen d2y/dx2 = 8 , som opfylder , at f'(0) = 7 of f(1) = -15 Har forsøgt mig frem men kan ikke få den til at få det rigtigt , håber der er en der vil hjælpe mig !
  • Hvad er afdragsordning rentefri?

    Forumindlæg
    Hej folkens Jeg er blevet tilbudt afdragsordning rentefri. Jeg er dog ikke helt sikker på, at jeg ved hvad det betyder. Er der mon en venlig sjæl som kunne give mig en uddybbende forklaring på dette. Jeg ser frem til at høre fra en af jer.
  • DNA

    Forumindlæg
    Jeg har problemer med at forstå hvad STR-Områder er. Genetiske grundlag - samt hvordan DNA læses. & til at slutte af med: hvorfor analyserer man rutinemæssigt helt op til 10 STR-områder i daderskabssager?
  • Dansk Prøverne Synopse

    Forumindlæg
    Kan man springe et punkt på synopsen over, hvis man lige nævner at man gør det, fordi det ikke giver mening at komme ind på det alligvel? Kan man fortryde sit punkt til prøven, hvis man allerede har sat det på synopsen?