Søgning på: dansk eksamen mundtlig hf. Resultater: 18681 til 18700 af 74459
-
VIGTIGT! st. st. blicher - præludium
ForumindlægHej! skal til mundtlig dansk eksamen og har valgt præludium som oplæg. Jeg er i gang med analysere og har svært ved 2 punkter, grafisk præg og budskab. Nogle der kan hjælpe :-)?? -
St. St. Blicher - Præludium
ForumindlægHej! skal til mundtlig dansk eksamen og har valgt præludium som oplæg. Jeg er i gang med analysere og har svært ved 2 punkter, grafisk præg og budskab. Nogle der kan hjælpe :-)?? -
Analyse af Det røde gardin
ForumindlægNogen som har en analyse af det røde gardin liggende? Skal nemlig til mundtlig danske eksamen, hvor jeg har trukket det røde gardin, håber nogle af jer kan hjælpe. -
Toulmins argumentationsmodel
ForumindlægHej alle. Sidder og læser til mundtlig dansk eksamen (stx), og har om argumentation. Er der nogle af jer der kan forklare mig Toulmins udvidede argumentationsmodel, især gendrivelse og styrkemarkører. Ville være super dejligt, på forhånd tak. -
Romantisme? Hjælp hurtigt tak.
ForumindlægHey, jeg skal meget snart til eksamen i mundtlig dansk, og skal fremlægge om Fyrtøjet og romantikken i det (romantisme perioden) Er der nogen der ved hvad romantikkens strømninger er? og hvordan de kommer til udtryk i Fyrtøjet? -
Tekst om ulykkelig kærlighed
ForumindlægHej. Jeg skal til mundtlig dansk eksamen, og skal skrive synopse. Jeg har trukket fordybelsesområdet "ulykkelig kærlighed" og skal vælge tekst, men kan ikke finde en. Nogen der kan hjælpe?? Den skal afleveres fredag -
90'erne noveller
ForumindlægJeg skal op til dansk mundligt eksamen om ikke så længe. Jeg har trukket 90'erne - digte eller noveller. Har i gode forslag til hvad for nogle tekster jeg kan vælge? På forhånd tak :-) -
hjælp med oplæsning til romantikken
ForumindlægHej, jeg skal forberede mig til eksamen i mundtlig dansk. Og jeg har om kunstbilleder i romantikken og har valgt billedet "en brudefærd i det nordlige Sjælland" og spørg om der er nogen der kan hjælp tak på forhånd. -
tekst der fortæller om 'de nederste'
Forumindlæghej, jeg skal lave en mundtig opgave omkring emnet 'de nederste' til min dansk eksamen. men jeg kan ikke rigtig finde nogle tekster. kan I hjælpe mig? :) -
Pastiche ? Forklaring, HJÆLP TAK! HastER!
ForumindlægHej alle, Hvad betyder pastiche? Jeg skal bruge det til dansk eksamen mundlig. Er der en som kan forklare mig? Som jeg tror det betyder er, man skriver den samme handling af en anden kunster, men der er mere som jeg ved. Tak på forhånd. -
Digte - Samfundsbillede
ForumindlægHej. Kender i nogle digte der går ind under emnet "Samfundsbillede"? Jeg skal vælge et som jeg kan analysere i min mundtlige dansk eksamen. -
"Sat ud" nogen der kan hjælpe med analyser???
ForumindlægJeg skal til eksamen i mundtlig dansk, har trukket billeder og er så dårlig til det. Er der ikke nogen der har en analyse på Erik henningsens billede sat ud? Hvis i har må i meget gerne skrive til mig i indbakken eller kommentere det her! :) -
Valg af essay
ForumindlægTil min mundtlige eksamen i dansk skal jeg have fundet et essay, der handler om glæde - det er lige meget, hvad glæden er til/for, bare en glæde til noget eller nogen. Jeg skal bruge den til at perspektivere til “hindbærsnitter” af Søren Ryge. Tak. -
Oplæsningsstykke til 'Udslidt' af H.A Brendekilde
ForumindlægHej allesammen Jeg skal analysere Udslidt af H.A. Brendekilde til min dansk mundtlig eksamen Jeg ved dog ikke hvad mit oplæsningsstykke skal være Har i nogle forslag eller idéer? -
Hvor finder jeg essays??
ForumindlægHej! Jeg skal bruge et essay, til min 9ende eksamen, mundtlig dansk, med emnet "Reflekterende tekster". Men hvor finder jeg nogle?? De skal gode og helst let forstålige. -
hvordan får man -3?
ForumindlægJeg står endnu en gang i en pænt rådden situation med min sidste eksamen. der er givet udtryk for vi kunne gennemføre eksamen på dansk, men nu en dag før eksamen, har vi fået besked på at gøre det på engelsk. eftersom vi alle har læst på dansk, er det næsten umuligt for os at kende alle termerne... -
Udregne gennemsnit
ForumindlægHejsa Jeg er på ny reform og har fagene, danskA, histB, samfC, fysikB, matB kemiB osv.. Fagene har jeg taget på VUC, altså jeg har ikke taget fx religion, samf. og hist. som en eksamen.. Kan ikke finde faget histB - høre faget under samf.gruppen? Men vægtes histB 2 eller 1,5? http://www.solro... -
Formuleringer
ForumindlægJeg er bange for at jeg kommer til at bruge de samme formuleringer som jeg har brugt her i studieportalen til eksamen. Fx nogle gange skriver jeg: jeg indsætter det i den anden ligning, jeg bruger produktregel, jeg sætter ligningen lig med 0 osv. Hvis jeg skriver de samme formuleringer til eksa... -
Forbedre gennemsnit ?
ForumindlægHej alle. Jeg går på HF nu .. Min drøm er at komme ind på Jura senere hen .. Så vidt jeg ved skal man i gennemsnit have 7,2 i snit for af komme ind .. Men jeg regner ikke med mit snit kommer over de 4-5 stykker .. Mit spørgsmål er så, om jeg efterfølgende kan tage de fag jeg har fået 4 osv i o... -
Årskarakter - klage
ForumindlægHej Studieportalens brugere Jeg har netop modtaget mine årskarakterer og er yderst utilfreds med min mundtlige karakter i dansk. Jeg har gennem årene ligget og svinget mellem 7 og 10 - besynderligt nok er min årskarakter 02! Jeg finder vurderingen yderst uretfærdig og agter at klage. Er der nog...
