Søgning på: analyse af vædderen. Resultater: 18741 til 18760 af 23784
-
Maslows behovspyramide - selviscenesættelse
ForumindlægHej! Jeg har trukket selviscenesættelse til Mundtlig dansk i 10. klasse - og mit prøveoplæg er et afsnit af paradise hotel som jeg har valgt at analysere. Kunne Maslows Behovspyramide blandes ind? og hvordan? Lige umiddelbart kan jeg godt se, at selvrealisering spiller en rolle i Paradise Hotel,... -
Mangler hjælp til at finde en trykt reklame!
ForumindlægHejsa (: Som overskriften så fint siger mangler jeg hjælp til at finde en trykt reklame... reklamen skal være fra 10´erne (altså fra 2010 - nu) Jeg har kigget på en del reklamer men jeg synes ikke at jeg kan finde den rette.. jeg søger en reklame med rigtig meget analyse stof. Jeg håber at der e... -
HJÆLP!!! digt om døden
ForumindlægHej alle sammen Jeg har brug for hjælp!! Skal bruge et digt hvor døden indgår, og som er god at analysere, så det må gerne være langt! Har kikket på Inger Christensens "Forfængelighed" men kan ikke finde digtet på nettet, og der vil gå en uge før jeg kan få det hjem, er der nogen der ve... -
Hjælp til dansk eksamen.
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal her om en måneds tid op til dansk mundtlig, og har trukket kortfilm. Jeg har så valgt filmen "Life is a bitch", og har analyseret det hele men jeg mangler bare noget og perspektivere til og et budskab, nogen som evt. kan hjælpe mig lidt da jeg står på rimel... -
Engelsk hjææælp..
ForumindlægHeej allesammen! er der nogen der haar en god klade til skriftlig engelsk eksamen ?? Nu tænker jeg på fx indledning kan starte på samme måde altid og nogle analyse punkter med hvad effekten er osv :S nogle gode vendinger at bruge til skriftlig engelsk :S -
Et brev til Tobias
ForumindlægHejsa. Jeg skal lave en analyse at historien ''Et brev til Tobias'', men er stød på nogle spørgsmål, som jeg ikke helt kan finde svar på. Så nu spørger jeg her. Hvad er brevets betydning for historien? Hvad er hunden Barrys betydning for historien? Håber en kan hjælpe mig! -
Perspektiveringer til Natmaskinen af Strunge?
ForumindlægHej gutter! Sidder ligenu og bakser med en dansk synopsis, der skal afleveres i morgen! Har analyseret, fortolket osv. "Natmaskinen" af Michael Strunge, og nu er jeg næsten kommet til enden. BUM, jeg er blank! Har ingen anelse hvad jeg kan perspektivere digtet til? Er der nogle med ken... -
KOMM/IT - EKSAMEN
ForumindlægHej STUDIEPORTALEN.. - Er igang med mit afsluttende projekt i KOMM/IT inden eksamen, men mangler stadig at færdiggøre mit Produkt, har tænkt på at skulle lave en informations-reklame/kampage. Er lidt i tvivl om, hvordan det skal gøres osv, med analyse, nogle der har en analysemodel, eller ideer... -
Tilladte hjælpemidler?
ForumindlægHej. Jeg har downloadet STX Dansk A Skriftlig Fremstilling (den, der har hele pakken), men en af mine venner siger, at jeg ikke må tage den med til eksamen, selvom det står på siden, at jeg godt må. Vil det blive set som snyd, hvis lærerne ser, at jeg har notater fra de dokumenter, eller vil de ... -
Perspektivering af hovedet
ForumindlægHej Jeg skal snart op i dansk mundtlig årsprøve og har trukket temaet "mod" under det tema har min lære valgt en novelle, der hedder hovedet (lavet af Jesper Wung Sung). Jeg ved ikke hvad jeg skal perspektivere til, da vi ikke har læst så mange tekster om temaet mod. Er der nogen der s... -
Utterslev Mose/Fortæller
ForumindlægHej allesammen! Jeg er igang med at analysere Utterslev Mose af Katrine Marie Guldager. HVis nogle af jer har læst den, hvem er så fortælleren? Hvis ingen har. Er en 3-persons-fortæller, så ikke en der omtaler personerne som ham og hun, men ikke nødvendigvis ved hvad alle tænker, da det jo er al... -
Kommentarer til skriftlig eksamen i dansk 2011
Forumindlæg1: To Verdener Skriv en litterær artikel om "To Verdener". Artiklen skal indeholde en analyse og fortolkning af To Verdener (tekst 1), hvor du blandt andet undersøger tekstens komposition. Giv en perspektivering til perioden. Min besvarelse er vedhæftet. Teksten (To Verdener) kan f... -
Nogen der vil kommentere på min opgave?
ForumindlægI opgaven skulle man analysere og fortolke på uddraget af Doppler. Man skulle i opgaven komme ind på fremstillingsformen og doppler's forhold til virkeligheden. Derefter skulle man perspektivere til et læst stof. Det ville være dejligt hvis der var en der gad at bedømme opgaven, og komme med ... -
SRO - HJÆLP!!!
ForumindlægHej alle... Jeg skal aflevere SRO i morgen, og er på nuværende tidspunkt desperat! Jeg er kommet til at skrive i en forkert fagkombination, og har nu været nødt til at ændre det brat... Jeg skal nu skrive i Engelsk A og Mediefag B, men har ingen idé om, hvad jeg kan skrive om. Min opgave lyder så... -
Forklaring af kildetekst: Poul La Cours
ForumindlægHej, please hjælp mig med denne kildetekst, som jeg skal analysere til en vigtig opgave! Jeg forstår ikke præcis tekstens indhold, hvad står der præcist? Hvem er imod og hvem er for videnskaben? Her er linket til min kildetekst: http://darwin-online.org.uk/content/frameset?viewtype=text&... -
Aften. Den gamle kone og døden
ForumindlægHej. For omkring en uge siden trak vi i mundtlig dansk, og jeg trak maleriet "aften. Den gamle kone og døden". Jeg er næsten færdig med min analyse, men nu vil min lærer gerne have at jeg skal skrive noget om Eksistentialismen, og kan bare ikke finde ud af hvordan det har nogen sammenh... -
Skriftlig samfundsfag eksamen d. 22 maj 2011
ForumindlægHej derude I morgen d. 23/5 skal jeg op i skriftlig samfundsfag og frygter det lidt? 1. Hvilke forskellige opgavetyper er der? (notat og redegørelse, analyse, diskussion? - andre?) 2. Nogen der har en idé om hvilke emner der skal terpes på, modeller og metoder? & har i bare nogle generelle go... -
Kedsomhed og ensomhed er lige så farligt som rygning og overvægt - HJÆLP!
ForumindlægJeg skal op til mundtlig dansk om en uge, hvor jeg har valgt Jyllands postens kommentar fra soulaima gourani, nemlig kedsomhed og ensomhed er lige så farligt som rygning og overvægt. Sagen er bare den, at jeg er gået i stå med min analyse, så det vil være dejligt hvis I kan sende jeres noter til ... -
hjælp
Forumindlæghej allesamen jeg vil lige høre hvad den stil i dansk fortjener jeg skulle skrive en artikel, til en hf klasse, om Forskellige måder at oplev tiden på. og en Analyse af Simon Fruelunds ”Flod” Novelle og skulle have noget med fra de andre stil tekster med hvilket jeg ikke har lavet ... -
Grammatikfejl kort tekst ( haster )
ForumindlægHej Jeg har op tysk opgave, som jeg gerne vil have rettet igennem for nogle småfejl. Jeg kræver ikke en grundig analyse, men blot en "renere" tekst. Jeg sender opgaven privat, hvis I gerne vil give en hjælpende hånd, da jeg ikke er kvalificeret nok selv. Ville virkelig værdsætte blot en...
