Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 18741 til 18760 af 23877
-
Indledning og konklusion af en novelle?
ForumindlægHey. jeg er igang med at genanalysere en novelle der hedder tirsdag nat af Helle Helle. Men jeg er gået lidt tabt i det med indledningen, og specielt i det med Konklusionen, da man jo som hovedregel ikke må indrage sin egen mening i en analyse af en novelle :) Men jeg vil bare lige høre om de... -
Realisme, USA's engagement i Golfkrigen 1991
ForumindlægHej Jeg har brug for lidt hjælp til spørgsmålet "Udfra et realistisk(international politik) synspunkt skal du analysere USA engagement i Golfkrigen 1991. Jeg har lavet det meste selv, så tænkte på om I kunne komme med noget inspiration til, hvordan jeg kunne gøre den bedre. Og evt rette ... -
Kræftfremkaldende stoffer
ForumindlægHej. Jeg ved ved at skrive SRP i fagene biologi og kemi. Jeg skal finde en metode hvor man kan finde ud af om et stof er kræftfremkaldende eller ej. Denne metode skal jeg analyser, så det må meget gerne være noget hvor der står hvad man har gjort trin for trin. Jeg har søgt rundt på nettet, men ... -
hvilke punkter?
ForumindlægHvilke punkter ville i mene jeg skal komme ind på under dette spørgsmål? "Der ønskes derefter en analyse af hvorvidt angrbet den 11. september har haft indvirkning på den amerikanske samhandel med centrale økonomier i mellemøsten" Har lidt svært ved at finde andre emner end råolien man... -
Brug af SRO til SRP:?!
ForumindlægHej. Anses det som snyd, vis jeg genskriver dele af en andens SRO fra samme klasse, og bruger det i min SRP? Det min klassekammerat skrev om rammer ligenQjagtigt det jeg skriver om nemlig, saa det er meget relevant. men mest i forhold til brug af samme citater. ? ( til engelsk analyse skal det ... -
Hjælp til problemformulering i DHO
ForumindlægSom overemne har jeg valgt korstogene Hvad kendetegne europæernes intolerance overfor muslimerne i middelalderen? - redegørende hvordan bliver mødet tolket idag? - analyserende (empiri) exp. Civilisationernes sammenstød Hvorfor tolkes de som de gør idag?(empiri) diskussion bekræftelse ... -
Fletter lige et egern.
ForumindlægWell hell-o. Jeg er i gang med at skrive SRP. Jeg kan ikke finde en kilde at analysere. skal skrive om Isaac Newton. Vil gerne bruge noget fra "Philosophiae Naturalis Principia Mathematica" (hans hovedeværk. men kan ikke finde nogle oversættelser. vil gerne have en smule hjælp. -
jeg har ikke løst til at dø!
ForumindlægJeg skal lave en analyse af sangteksten "Jeg har ikke løst til at dø" skrevet af "De eneste to." Men jeg har virkelig svært ved at skrive noget. Det spørgsmål jeg lige nu hænger ved er: Hvad handler teksten om? Indtil videre har jeg skrevet, at den handler om en der ikke h... -
Perspektivering
ForumindlægJeg har lige analyseret Peter Høegs "Kvinden og Aben" og jeg skal perspektiverer (og det er jeg ikke særlig god til) I perspektiveringen skal Peter Seebergs novelle "firbenets lille glædessang" inddreages, og der må også gerne indrages flere tekster. Jeg aner ikke hvad jeg ska... -
Louis Pio og arbejderbevægelsen
ForumindlægHej! Jeg har valgt at koncentrere mig om Louis Pio og arbejderbevægelsen. Til opgaven har jeg snakket med min lærer om at jeg skal inddrage en analyse af 1-2 tekster af Louis Pio. Er der nogen der har kendskab til de artikler han har udgivet og kan fortælle hvilke der kunne være interessa... -
Tekster om relationer
ForumindlægHej Jeg har i dag trukket fordybelsesområder relationer til den mundtlige eksamen i dansk. Er der evt. nogle som har nogle forslag til tekster hvor der er noget med relationer? Gerne noget med kød på hvor der er nogle ting som fx kan undre en, jeg tror det vil skabe et godt uganspunkt til at... -
Etiske problematikker i Jørgen Leth det uperfekte menneske
ForumindlægHej :) Jeg sidder og bøvler med en danskopgave hvor jeg skal analyse bogen det uperfekte menneske af Jørgen Leth og jeg skal svare på følgende: Etiske problematikker i forbindelse med virkelighed i værket: Udstiller/udleverer bogen virkelige personer? Snyder den læseren? Og lignende etiske dilemm... -
Funktionelt vand?
ForumindlægJeg laver en synopsis i engelsk/AØ. jeg analysere virksomheden Royal Unibrew med deres vand Egekilde. Jeg har fundet nogle tal, hvor man kan se hvor mange liter vand der er solgt af almindeligt flaskevand, vand med kulsyre, vand med smag og funktionelt vand. Hvad er funktionelt vand? Tak. -
Forholdet mellem sprogbrug og budskab??
ForumindlægHej alle Jeg sidder og skriver en analyse om The Football Factory i min SRP og jeg skal b.la. have et særligt henblik på forholdet mellem romanens sprogbrug og budskab. Er der nogle af jer, der måske har en lille idé om hvordan man tackler den? Noget bestemt man skal kigge efter eller noget i de... -
Dansk lyrik fordybelsesområde
ForumindlægHejsa! Da jeg er kommet op i Dansk lyrik, skal jeg finde enden en sang eller et digt. Der skal være kød på, digtet eller sangen skal helst være kendt, man skal gerne kunne finde enw eller anden der har lavet en analyse af sangen/digtet. Hvis i ville være søde at hjælpe mig med at finde en ken... -
SRP - spørgsmålenes fylde - hvor mange sider?
ForumindlægHej alle, hvor meget fylder jeres henholdsvis: redegørelse, analyse, undersøgelse og diskussion ?? Jeg er lidt i tvivl om hvor meget hver enkel må fylde og sidder lige nu og mangler næsten kun min diskussion. Jeg kan ikke finde ud af hvor meget jeg skal ligge i den og hvor meget den må fylde... -
"Hyldest til hverdagen"
ForumindlægHej alle, Jeg har trukket " Dan Turell" til mundtlig dansk eksamen i 9.klasse og jeg har valgt digtet "Hyldest til hverdagen" til det ville jeg bare høre, om der var nogle der lå inde med: 1) synopsis af teksen eller god synopsis af digt 2) analyse af digtet 3) and... -
Konflikten i Harry Potter?
ForumindlægJeg har lavet en analyse af Harry Potter og De Vises Sten men har svært ved at finde Konflikten og Point of no Return. Jeg ved godt hvad begge dele er, men er bange for at placere dem forkert. Hvad er jeres bud på hvor konflikt og Point of No Return ligger handlingsmæssigt i Harry Potter nr.1? -
Oplæsningsstykke - Kortfilm
ForumindlægJa, jeg trak kortfilm - og skal være færdig med min synopse i morgen kl. 12.00, men jeg mangler dog stadig et oplæsningsstykke, men har ingen idé, om hvad jeg skal vælge som mit oplæsningsstykke. Jeg har forresten valgt, at analysere " Under bæltestedet " af Alexander Kølpin -
diskussion af form og indhold i bogen Nordkraft
ForumindlægHej :) Jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp til min srp-opgave. Min problemstilling lyder således: Giv en analyse af Jakob Ejersbo: Nordkraft, herunder en diskussion af forholdet mellem form og indhold. Jeg er lidt på bar bund - og desuden virkelig dårlig til at diskutere i dansk.
