Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 18741 til 18760 af 24088
-
hurtigt hjælp til empiri
Forumindlæghvad betyder empiri? kan man sige flg: NATURVIDENSKAB: Lavet elektrolyse af vand vha. deduktive metode. Set på forsøg som private virksomheder har lavet samt deres udtalelser vha. af den empiriske model SAMFUNDSVIDENSKAB Analyseret de politiske partiers ”grønne” politik og brugt den Hermeneutis... -
Skønlitteratur om jernbaner?
ForumindlægJa. Jeg skal skrive AT i naturgeografi og dansk, og mit emne er Jernbaner i Danmark. Jeg skal gerne finde en roman, jeg kan analysere. Jeg havde først fundet Emil Bønnelyckes Lokomotivet, men den er fra 1933, og vores periode strækker sig kun til 1914. Er der nogen, der kender en (god) roman, der... -
Anvendelse af fagenes metoder?
Forumindlæghejsa :) jeg er i fuld igang med AT, men jeg er usikker på metoderne? emne:kusntig intelligens - menneskets og robotternes tankegang. Fag: Dansk og datalogi. jeg har anvendt science fiktion film "BLade Runner" og analyseret det indenfor dansk. Indefor datalogi har jeg så kommer ind ... -
Samspil mellem dansk og bio
ForumindlægHej, Jeg har lidt svært ved at gennemskue, hvordan biologi og dansk spiller sammen i min synopsis. Jeg har skrevet om fedme, i biologi noget om fedtceller og sygdomme, og i dansk har jeg analyseret nogle tekster om McDonalds ved argumentationsanalyse for at finde ud af, hvorfor de ikke gør mere ... -
Biologi/Dansk metoder - hjælp
ForumindlægHar lige et par spørgsmål, omkring teorier og metoder, håber der er nogen der kan hjælpe.. Skriver i biologi og dansk omkring perfekte mennesker. I biologi har jeg forklaret gensplejsnings teknikken og det centrale dogme. I dansk har jeg analyseret nogle scener fra filmen Gattaca og nogle tekste... -
Billedanalyse
ForumindlægHej :) Jeg er igang med min dansk/historie opgave. Hvor jeg har valgt historie. Jeg er nået til at analysere et billede, men jeg har ikke nogen "model", "fremgangsmåde" eller hvad man siger . Nogle der kender en model, har en liggende eller bare vil fortælle hvad jeg skal ... -
AT 10 opstilling
ForumindlægHejsa. Er der muligvis et klogt hovedet derude der kan hjælpe mig? Jeg er lige i tvivl om hvorledes opgaven skal stilles op. Forside Problemformulering Problemstillinger Redegørelse Analyse Diskussion Konklusion Metodediskussion Litteraturliste Evt. Bilag. Evt. noget jeg har glemt? Skal der væ... -
skriftlig dansk stx :s!
ForumindlægNogle der kan fortælle hvad og hvordan disse 3 genre opbygges i skriftlig dansk: Den litterære artikel: at analysere og fortolke en litterær tekst. Kronikken: At redegøre for en tekst syspunkter og dernæst diskuter dem. Essayet: Er at reflektere eller kommentere over et emne. Hurtig hjælp tak... -
Hvilken fortæller?
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og skriver en litterær analyse af et uddrag af "midt i en jazztid" og kan simpelthen ikke finde ud af hvilken fortæller det er. Er kommet frem til at det er indresyn og personbunden 3.personsfortæller... Hvis der er en der lige vil kigge efter og be/a... -
Metode og teori bio og eng
ForumindlægHejsa. jeg har om ufrugtbarhed - nu og i fremtiden. med fagene Biologi og Engelsk. Men jeg er er meget i tvivl om metode og teori. jeg har skrevet ejg bruger den humanistiske metode til at analysere og fortolke en bog. og at der er andre der har brugt den naturvidenskabelige metode og at jeg ha... -
Eksamen
ForumindlægJeg skal op i biologi og vi har fået udleveret spørgsmålene - men i alle spørsgsmål står der at man skal: analysere og vurdere artiklernes biologiske indhold? Jeg er lidt usikker på hvad dette betyder og ville høre om der var en der kunne give et lille hint eller eksempel på hvad det kunne indeh... -
Litterær artikel af "Den åbne dør"
ForumindlægHej alle :) Vi skal skrive en litterær artikel om "den åbne dør" af Anders Bodelsen, hvor vi skal finde en person i brevet og analysere. Jeg har valgt pigen Alis, men har rigtig svært ved at komme i gang, og ved ikke hvordan jeg skal starte opgaven!? Hvordan kan jeg lave en litterær ... -
Dialog el. Monolog - sang.
ForumindlægHej. Jeg er igang med at analysere sangen "Kald mig hjem", af Burhan G. Men jeg er lidt i tvivl om der er tale om monolog eller dialog. Sangen er skrevet til hans mor. Link til sangen: https://genius.com/Burhan-g-kalder-mig-hjem-lyrics Vil være en stor hjælp, hvis nogle vil hjælpe. Tu... -
billedanalyse
Forumindlæghej allesammen Har problemer med billedanslyse og skal op i dansk fsa her den 20. så ville høre hvodan man scorer point når man analyserer et billede, for syntes det virker så meningsløst bare at fortælle hvad man ser på billedet og hvilke farver der er? hjælp... Og forresten nogle der kan fork... -
kemi - hææææælp
Forumindlæghej. 1. jeg skal til eksamen her i morgen. og jeg mangler et forsøg til kemisk analyse. nogen som har et, helst enkelt forsøg.. 2. som sagt skal jeg op til eksamen i morgen i folkeskolen, og ville hører noget om hvor mange forsøg i cirka tror man skal have med? 3. og hvis nogen ved det vik... -
muntlig eksame i morgen
ForumindlægHej. Jeg skal op i mundtlig eksame i morgen. Og vil egentlig bare hører om det er noget specielt jeg skal være obs på. Jeg skal op i en ukendt tekst, og analyserer den (har diverse annalyse modeller med) og så skal jeg forsvarer min projektopgave. Men er der nogen gode råd til hvad jeg ellers ... -
Dansk eksamen - HF, Hvordan?
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen i dansk på torsdag. Jeg er lidt nervøs. Ikke for om jeg kan analysere og foltolke og alt det andet, men det sidste - nemlig at henvise til en tekst fra pensum.. Eller en forfatter.. Man kommer jo op i en ukendt tekst. Er der nogen der har nogle tips til hvordan jeg lett... -
Sex and the city filmanalyse
ForumindlægHej :-) Er der tilfældigvis nogen der har lavet en filmanalyse af "Sex and the city the movie" eller "Sex and the city 2"? Jeg skal skrive en studieretningsopgave hvor jeg skal analysere én af ovenstående film, og er meget i tvivl om hvordan jeg skal gribe den an? ... -
Eventyr i RELIGION/DANSK
ForumindlægHej derude :D Jeg skal lave synopsis og jeg har valgt fagene religion/dansk. Jeg skal finde et dansk eventyr og et buddhistisk eventyr og analysere og fortolke dem. Nogle derude som har nogle gode eventyr både et dansk og et buddhistisk som ville være relevante at bruge og har nogle tydlige relig... -
LoggerPro HJÆLP!
ForumindlægJeg kan simpelthen ikke få min video til at virke i LoggerPro :( det er kun lyden der kommer derind, billedet er helt sort - og det kan jeg ikke bruge til en fis, da jeg skal analysere en bevægelse i videoen! Er det noget I har set før? Og hvad kan jeg gøre? - Frustreret elev.
